Toon posts:

verbinding @home valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een sweex router aangeschaft en aangesloten (@Home basis) alles werkt beteen als je de hostnaam in hebt gevuld. maar na 1 of 2 dagen doet hij opeens niks meer dan moet ik de router resetten en dan werkt het weer waar kan het aan liggen. DNS mischien?

Modbreak:
Dit is wel een erg magere topicstart. Wil je ajb FAQ topicstart eens doornemen om te zien hoe je wél een topic moet starten...

[ Voor 34% gewijzigd door Korakal op 27-12-2003 09:36 ]

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
heb je search al gebruikt?
probleem is nl vaker langsgekomen. (laat me raden, je hebt een com21 modem O-) )

het probleem: de router gaat na verloop van de tijd een berg dataverkeer genereren. kijk nl maar eens naar je modem als het weer gebeurd. de upload en download lampjes zijn dan bijna constant aan (= veel verkeer). Mocht je de helpdesk bellen zullen die ook bevestigen dat er veel verkeer plaatsvind.
er word dan zoveel dataverkeer gegenereerd dat er geen bandbreedte meer voor jou overblijft.

mogelijke oplossingen (ik weet niet of 1 ervan er ook helpt):

- firmware update
- andere router ;)

als laatste, ik weet niet of dat werkt:
- stel je ip eens statisch in in de router.

bij die laatste optie houd er rekening mee dat eens in de zoveel tijd @home de ip adressen veranderd. dus mocht je dan geen verbinding meer hebben koppel dan eerst een (je) computer direct aan het modem, zet computernaam goed en kijk of je dan wel verbinding krijgt.

mocht je de laatste optie uitproberen: laat hier (of mij via de e-mail) dan even weten of dat werkt.

offtopic:
volgens de regels van @home mag je je ip niet statisch instellen... maar even 'uitproberen' kan geen kwaad natuurlijk O-)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Maestro.mosjuh schreef op 23 december 2003 @ 10:02:
[..]
als laatste, ik weet niet of dat werkt:
- stel je ip eens statisch in in de router.

bij die laatste optie houd er rekening mee dat eens in de zoveel tijd @home de ip adressen veranderd. dus mocht je dan geen verbinding meer hebben koppel dan eerst een (je) computer direct aan het modem, zet computernaam goed en kijk of je dan wel verbinding krijgt.

mocht je de laatste optie uitproberen: laat hier (of mij via de e-mail) dan even weten of dat werkt.

offtopic:
volgens de regels van @home mag je je ip niet statisch instellen... maar even 'uitproberen' kan geen kwaad natuurlijk O-)
Mag ik hieruit opmaken dat je het zelf nog nooit geprobeerd hebt? Puur omdat het "niet mag" van @home? Ze hebben niet bepaald een makkelijke manier om te checken of je hem statisch of dynamisch hebt staan, behalve de DHCP server checken wanneer je voor het laatst een lease gehad hebt. Op zich wijzigt @home dusdanig weinig de IP's dat je hem rustig statisch in kunt stellen. En meestal kun je ook na een IP change nog wel (met het oude statische IP) internetten, maar in het geval iemand anders met DHCP hetzelfde IP toegewezen krijgt kun je nogal veel packetloss krijgen, maar ook dat merk je snel zat ;)

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Kippenijzer schreef op 23 december 2003 @ 10:08:
[...]

Mag ik hieruit opmaken dat je het zelf nog nooit geprobeerd hebt? Puur omdat het "niet mag" van @home?
wat denk je zelf :?

Ik praat hier ook alleen maar over dingen die ik hier en daar opgepikt/gehoord heb... (ik heb nog nieteens beweerd zelf @home te hebben... dat neem jij maar gewoon aan :X )

ok, even antwoord op je vraag:
- ik heb nog nooit het ip statisch gezet in mijn router, simpelweg _omdat ik geen router heb_

ik behoor tot de kleine groep mensen die 3 ip's van @home hebben _/-\o_

ik heb 1 keer in mijn computer mijn ip statisch gezet --> @home had toen problemen met dhcp lease. de helpdeskmedewerker was toen zo aardig :> om mij even mijn ip-adres te geven :> (probleem was na een paar uur weer verholpen)

Verwijderd

Topicstarter
ik vin het een beetje raar dat hij het pas na een paar dagen begeeft maar hoe komt het dan dat hij veel dataverkeer genereerd? en wat is precies een statische en dynamische ip?

Verwijderd

Had hetzelfde met mijn draytek router. Probleem zit 'm in de arp stormen die af en toe binnen @home rondwaren. Is al een heleboel heisa om geweest.
Met een Motorola modem is het wel weer recht te krijgen door de DOS vinkjes aan te zetten van je router. Met een com21 modem is het niet zo makkelijk, zo niet onmogelijk.

Zijn al veel topics over geweest.

Verwijderd

Topicstarter
de buren hebben ook een sweex router wel een draadloze dan maar dat maakt niet veel uit neem ik aan en die zitten ook bij @home en hebben nergens last van.

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 12:33:
ik vin het een beetje raar dat hij het pas na een paar dagen begeeft maar hoe komt het dan dat hij veel dataverkeer genereerd? en wat is precies een statische en dynamische ip?
offtopic:
heb afgelopen dagen niet gereageerd omdat ikke weg was

vraag 1: hangt af van hoe druk het op de kabel is geloof ik
vraag 2: als ja nou gewoon 1 maal ff de search gebruikt :( dan was je al een heel stuk verder geweest....
search

echt waar: die search helpt/werkt echt.....

en ja: draadloos of niet draadloos maakte geloof ik wel uit... maar nogmaals : the search is your friend !!! (mocht je er na het zoeken nog niet uitkomen kom dan maar terug)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:08

Jimbolino

troep.com

probeer een van de volgende dingen:
- download een firmware update voor je sweex router
- stel je ip van je router in op handmatig
- ga terug naar de winkel
- koop nooit sweex

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

ik heb hetzelfde gezeik met mijn freesco router (zelfbouw P100)
maar al een paar weken gaat het wel lekker, en idd ARP hell! & en na een nachtje emule ligt iedere nacht de verbinding eruit, router resetten en hoppa, daar gaat ie weer, maarja nu dus al een paar weken werkt het wel :?

al eens de helpdesk gebelt daarover trouwens (meteen tweede lijns gebrult toen er weer zo'n muts een standaard verhaal ging houden, die eerste lijns van hun is echt niveau "ISP support for Dummies" ofzow :(
kreeg ik een heel verhaal, dat die hufters wel betere routers verkopen (een of ander duur merk) en dat moest ik maar bij hun aanschaffen ja dag hoor |:(
ik verdenk ze er nog van ook , dat ze je routers gewoon expres saboteren, zodat je mooi een router van hun koopt, of een tweede abbo of meer :(

btw bij mij geen Cisco troep, als ik geen broncode krijg dan kan het nog zo'n mooi merk zijn maar geen NSA backdoors hier bah :r

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Welk typenummer heeft je Sweex router? Volgens de Sweex websites zijn niet al hun routers geschikt voor @Home:
http://www.sweex.com/nieuws.asp?nieuwsID=290
Pagina: 1