[Kabel/Limiet] Elke dag >200MB upload uit het niets!

Pagina: 1
Acties:

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 08:33
Hallo, ik zit hier nu achter een kabelverbinding van zeelandnet en het valt me op dat, met name in deze maand, er óntzettend veel upload is. Dat is niet zo handig voor de limiet, daar zijn ze nu overheen en dat mag volgende maand niet weer gebeuren. Er is 4x zoveel upstream verkeer geweest als downstream, en dat is niet opzettelijk gebeurt. Het valt me op dat er elke dag tegen de 300MB aan uploads doorheengaat, en ik weet niet waar ze vandaan komen. Het enige p2p programma hier is kazaa, en die upload helemaal niet! DU meter wordt ik ook niet veel wijzer van, er ís constant verkeer.. maar het stelt bijna niks voor!

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Draai eens een Anti-Virus progje en Ad-Aware?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 14:41
Kun je anders niet gewoon even bij je firewall kijken welk programmatje daarvoor verantwoordelijk is?

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-05 19:56
Probeer even een programma als netlimiter. deze geeft precies aan welk programma upload/download gebruikt. ook raad ik je aan om je virusscanner te updaten en eens te scannen op virussen/trojans.

[ Voor 9% gewijzigd door Teckna op 23-12-2003 09:53 . Reden: linkje gemaakt. ]

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:08
installeer zoiets als netlimiter die is bedoelt om zoals de naam als zegt limieten op te leggen aan programma's qua upload en download. Ik heb het hier ook draaien zodat ik ZEKER weet dat kazaa en alle andere zooi niet meer dan 1kb/sec uploaden en bepaalde zelfs gewoon niks mogen doorsturen.

Het mooie van dit prog is dat het laat zien welk process hoeveel upload. ERG handig, nadeel is alleen dat het geen freeware is maar ach. als het goed werkt dan betaal je er toch voor? ;)

Strava | AP | IP | AW

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 08:33
Geweldig programma :)
Nu zie ik nog niets ernstigs maar misschien later wel, ik laat het draaien!

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 15:08
toen ik 'vroeger' ;) nog bij chello zat was er ook altijd maandelijks een hvh dataverkeer omdat de modem en chello ook af en toe contact hebben en daardoor dus data oversturen. Ik weet niet of dat ook in jouw geval zo is.

- Ruud

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
gebruik je toevallig een router :?

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

A DU meter moet je goed instellen. Zit je direct achter je kabel/adsl modem die via een ehternet kabeltje is aangesloten, dan moet je monitor Dialup connection selecteren. Netwerk kaarten monitoren is sowiso niet kloppend... Zeker niet als dat je al het traffic monitort.

B Voordat je een pagina opvraagt, of een bestandje via KaZaA of whatever, moet je eerst een verzoekje doen. Dat verzoekje is dus ook data. Ik bemerkte dat ik 2 jaar geleden met KaZaA met max 3 kb data upload, toch al snel 5-6 kb uploade, als er 10-45 gedownload werd. Ook kunnen er signalen (data pakketjes) teruggezonden worden dat het betreffende pakketje goed ontvangen is (bij zowel surfen als bijvoorbeeld KaZaA). Des te meer download je veroorzaakt, des te meer upload (in verhouding dan) je veroorzaakt (wel afhankelijk per programma wat de verhouding is).

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1