[Word 2003] onvoldoende rechten bij openen excel tabel*

Pagina: 1
Acties:

• fkr123
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04-2025
Ik heb onlangs Office Xp geupgrade naar Office 2003.
In Word loop ik nu tegen een probleem aan. Op de site van MS gezocht maar kan daar de oplossing ook niet vinden. Wellicht dat een van jullie me verder kan helpen.
Het probleem is het volgende.

Binnen Word maak ik een Excell-tabel aan. Nadat deze is aangemaakt en bewerkt, wil ik deze tabel opnieuw openen. Bij het openen krijg ik de melding: Toegang geweigerd, gebruiker heeft onvoldoende rechten.

Iemand een idee?

Btw: ik draai op windows Xp-pro.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:20

samo

yo/wassup

Heb je het bestand goed afgesloten? Staat het niet meer open?
Waar sla je de tabel op? Op netwerk of lokaal? Sla het eens op op een andere locatie?
Wat voor account log je in op WinXP, full of limited?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• fkr123
samo-arne schreef op 23 december 2003 @ 09:50:
Heb je het bestand goed afgesloten? Staat het niet meer open?
Waar sla je de tabel op? Op netwerk of lokaal? Sla het eens op op een andere locatie?
Wat voor account log je in op WinXP, full of limited?
Veel vragen, ik zal proberen alles te beantwoorden.

Het bestand is een opgeslagen document en is alleen bij mij in gebruik. De tabel wordt niet apart opgeslagen. Het maakt deel uit van het word document. Het wijzigen van de excel-tabel in Word, met de word-versie in Office Xp geeft geen problemen.

In WinXp log ik in met een account die dezelfde rechten heeft als de administrator.

Ik heb de vraag ook gesteld op het forum van Microsoft. Ik heb daar alleen reaktie gekregen van mensen die met het zelfde probleem worstelen.

Ik hoop dat je met deze informatie verder kan komen.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:20

samo

yo/wassup

Heb je de tabel dan open in word, terwijl je hem in excel probeert te openen?
Rechten conflicten duidt meestal op het openen indien al geopend, of openen vanaf een locatie met rechten conflicten.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• fkr123
Ook bij nieuwe documenten doet zich het probleem voor. Dit document is dus (nog) niet opgeslagen. In dit nieuwe document kies ik voor het invoegen van een exceltabel.

Vervolgens voer ik dan wat gegevens in de tabel en sluit deze af door buiten het kader van de tabel te klikken, waardoor het object wordt gesloten.

Vervolgens dubbelklik ik weer in het kader van de tabel om te wijzigen. En dan krijg ik dus de eerder genoemde foutmelding.

Maw. de locatie van het bestand is in deze situatie nog niet aan de orde. Verder is excel niet geopend.

Ik hoop je hiermee wat meer info gegeven te hebben.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb je topictitel wat verduidelijkt: "Word 2003" -> "[Word 2003] onvoldoende rechten bij openen excel tabel*"
Denk in het vervolg zelf even na over de topictitel voodat je een topic opent :)
Pagina: 1