Toon posts:

[TV-tuner] Kwaliteit naar DVD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik straks een nieuwe TV en een nieuwe kamer krijg wil ik eens gaan kijken naar de mogelijkheid om TV programma's op te nemen. Aangezien videobanden hopeloos ouderwets zijn en een DVD recorder te duur was mijn plan het zelf te doen.

Ik twijfel alleen erg aan de kwaliteit en het gemak.

Mijn specs:
- Gigabyte GA-7VXP mobo
- AMD Athlon XP 2000+
- 512 MB DDR
- Maxtor 80GB 7200 RPM
- Matrox G550 dualhead
- NEC ND-1100 (een + brander)

Wat wil ik nou eigenlijk, ik wil programma's opnemen, gewoon direct door het knopje in te drukken maar ook een tijdsinstelling kunnen doen (showview). De video's moeten dan uiteraard gewoon naar de Harde schijf geschreven worden, als het kan zou het natuurlijk mooi zijn als het ook direct naar DVD kan.

Nou lijkt dit me heel mooi, maar ik heb een paar vragen:

- Hoe is de kwaliteit van het beeld? Ik heb een keer een Pinnacle TV-rave kaartje in me PC gehad, maar op mijn monitor zag het beeld er toen best slecht uit. Dat was nog wel in een veel ouder systeem. Als ik de opgenomen beelden in mijn DVD speler bekijk, heb ik dan gewoon kwaliteit vergelijkbaar met gewone TV?

- Is het mogelijk om direct naar DVD te branden?

- Hoeveel MB/Min moet ik ongeveer aan denken om nog een redelijke kwaliteit te hebben?

- Is een Pinnacle PC-TV stereo wat?

Verwijderd

Dat is goed te doen hoor.
Je neemt bijvoorbeeld het programma op met WinDVD Recorder en zet het bestand dat je overhoudt op DVD met Nero.
De kwaliteit is prima en met 10 Gigabyte schijfruimte kun je wel een hele film opnemen denk.
WinDVD Recorder werkt prima met Pinnacle kaartjes en is niet duur ;)

Makkelijker kan het niet . .

. . of wel :?

Verwijderd

Ik raad je zo analoge tv-kaart af. Ten eerste heb je maar bij een paar zenders echt stereo geluid, wat erg jammer is. En de beeld kwaliteit is slechter dan van een tv.

Het beste is om een DVB(Digitaal Video Broadcosting) kaart te kopen, de goedkoopste kost maar 70 euro(SkystarII).
Het DVB singaal kan je ontvangen via Digitene,satelliet(dvb-s) of gewoon via de kabel(dvb-c).

Het mooie er aan is dat die kaart de tv zenders binne haalt in mepg2 formaat, kwaliteit zit erg in de richten van dvd (de c+ zenders zijn zelfs dvd kwaliteit).

Waneer je iets wilt opneme dan hoef je pv het mepg2 singaal alleen op je computer opteslaan(geen ellende van dat je het nog uren moet laten omzetten naar mpg2).

Hier nog een uitgebreide site over hoe je een dvb opname op een dvd kan branden (het omzetten naar het juiste formaat duurt maar 10 minuten :).)
http://www.mira.lu/topfield/html/handleiding__nl_.html