Aangezien ik straks een nieuwe TV en een nieuwe kamer krijg wil ik eens gaan kijken naar de mogelijkheid om TV programma's op te nemen. Aangezien videobanden hopeloos ouderwets zijn en een DVD recorder te duur was mijn plan het zelf te doen.
Ik twijfel alleen erg aan de kwaliteit en het gemak.
Mijn specs:
- Gigabyte GA-7VXP mobo
- AMD Athlon XP 2000+
- 512 MB DDR
- Maxtor 80GB 7200 RPM
- Matrox G550 dualhead
- NEC ND-1100 (een + brander)
Wat wil ik nou eigenlijk, ik wil programma's opnemen, gewoon direct door het knopje in te drukken maar ook een tijdsinstelling kunnen doen (showview). De video's moeten dan uiteraard gewoon naar de Harde schijf geschreven worden, als het kan zou het natuurlijk mooi zijn als het ook direct naar DVD kan.
Nou lijkt dit me heel mooi, maar ik heb een paar vragen:
- Hoe is de kwaliteit van het beeld? Ik heb een keer een Pinnacle TV-rave kaartje in me PC gehad, maar op mijn monitor zag het beeld er toen best slecht uit. Dat was nog wel in een veel ouder systeem. Als ik de opgenomen beelden in mijn DVD speler bekijk, heb ik dan gewoon kwaliteit vergelijkbaar met gewone TV?
- Is het mogelijk om direct naar DVD te branden?
- Hoeveel MB/Min moet ik ongeveer aan denken om nog een redelijke kwaliteit te hebben?
- Is een Pinnacle PC-TV stereo wat?
Ik twijfel alleen erg aan de kwaliteit en het gemak.
Mijn specs:
- Gigabyte GA-7VXP mobo
- AMD Athlon XP 2000+
- 512 MB DDR
- Maxtor 80GB 7200 RPM
- Matrox G550 dualhead
- NEC ND-1100 (een + brander)
Wat wil ik nou eigenlijk, ik wil programma's opnemen, gewoon direct door het knopje in te drukken maar ook een tijdsinstelling kunnen doen (showview). De video's moeten dan uiteraard gewoon naar de Harde schijf geschreven worden, als het kan zou het natuurlijk mooi zijn als het ook direct naar DVD kan.
Nou lijkt dit me heel mooi, maar ik heb een paar vragen:
- Hoe is de kwaliteit van het beeld? Ik heb een keer een Pinnacle TV-rave kaartje in me PC gehad, maar op mijn monitor zag het beeld er toen best slecht uit. Dat was nog wel in een veel ouder systeem. Als ik de opgenomen beelden in mijn DVD speler bekijk, heb ik dan gewoon kwaliteit vergelijkbaar met gewone TV?
- Is het mogelijk om direct naar DVD te branden?
- Hoeveel MB/Min moet ik ongeveer aan denken om nog een redelijke kwaliteit te hebben?
- Is een Pinnacle PC-TV stereo wat?