Ik heb hier bij mn stage de opdracht gekregen wat apple's (IMAC's) leeg te maken. Deze worden namelijk verkocht. Nu ben ik een absolute MAC n00b... Gisteren ben ik al aan het rommelen geweest maar ik ben er niet helemaal zeker van of ik het goed doe. Er staat nu namelijk Office voor de MAC op en dit moet er af ivm de licentie. Hoe kan ik dat verwijderen want ik zie nergens een optie om software te deinstalleren. Wat ik zo gelezen heb is het de bedoeling dat ik alles naar de prullenbak sleep en als ik die dan leeg is het verwijderd? Ik las hier iets over het verwijderen van extensies. Heb ik een of ander spookverhaal gelezen of moet ik me hierin gaan verdiepen?
Verder ben ik helemaal niet bekend met de apple system files. Wie kan mij vertellen welke bestanden absoluut nodig zijn voor het OS? Er staat nu volgens mij een hoop troep op... Of is het misschien beter om het hele gebeuren er af te gooien en opnieuw te installeren (moet ik wel ff uitzoeken hoe dát dan weer moet
)
Het gaat om verschillende kleuren IMAC's (Weet niet of dit van toepassing is?) volgens mij verschillen ze wel van elkaar qua hardware. Het gaat om MAC OS 9 en 9.1
Verder ben ik helemaal niet bekend met de apple system files. Wie kan mij vertellen welke bestanden absoluut nodig zijn voor het OS? Er staat nu volgens mij een hoop troep op... Of is het misschien beter om het hele gebeuren er af te gooien en opnieuw te installeren (moet ik wel ff uitzoeken hoe dát dan weer moet
Het gaat om verschillende kleuren IMAC's (Weet niet of dit van toepassing is?) volgens mij verschillen ze wel van elkaar qua hardware. Het gaat om MAC OS 9 en 9.1
Whoop!