[win2k] harde schijf in nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Topicstarter
Vorig weekend heb ik een nieuw moederbord, processor en geheugen gekocht. Gister dacht ik dit even snel om te bouwen maar dat is vies tegen gevallen. IK zit nu met een win2k installatie die niet meer wil starten. Ik krijg een blauw scherm met de melding "Stop: INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE 0x07b".

Op het www kwam ik dit topic tegen, maar tot nu geen succes. Ik zit te denken aan een nieuwe installatie, maar dan over de oude heen.

Wat gebeurt er als ik Win2k als nieuw installeer over een bestaande install? graag zou ik weten wat de gevolgen zijn voor de geinstalleerde programma's en instellingen. Blijven deze bijvoorbeeld bewaart?

[ Voor 4% gewijzigd door FendtVario op 23-12-2003 08:59 ]

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Verwijderd

Blijven deze bijvoorbeeld bewaart?
Ja.

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2025
Lijkt op een driver probleem. Heb je je PC niet opnieuw geinstalleerd?
Het beste is om een nieuwe installatie te doen.
Windows 2000 kan je alleen opstarten in een andere PC als de HAL en de Storage Controller hetzelfde zijn. Die HAL zal wel goed zijn, de controller niet, denk ik.

Gewoon een hele nieuwe installatie doen. Weet je zeker dat alles goed draait en er geen drivers van de oude PC in blijven hangen.

Als ik maar een beetje kan computeren

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:08
Dat wordt in dit geval dus:
1. Win2K installeren en je belangrijke data backuppen.
2. Formatteren en Win2K installeren

Roomba E5 te koop

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Topicstarter
Ik heb een nieuw moederbord geplaatst (van Abit Kr7a -> asus p4p800). Ik heb een keer een image gemaakt met Ghosts en dat ging wel goed, dus nu dacht ik dan kan ik ook wel de hd over prikken.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zou ook alvast (als je geboot bent met je oude PC) de 'nieuwe' drivers kunnen installeren, en vervolgens je HD overzetten in je nieuwe PC. Normaal gesproken is dat ook voldoende.

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Topicstarter
deze link gevonden. Dat klinkt een stuk beter dan opnieuw installeren. Dat gaan we vanavond eens proberen.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Het is te doen dat zeker, als je weinig ervaring mee hebt kun je misschien beter een schone install doen omdat alles er zo weer opstaat. Als je qua tijd gaat rekenen ban je vaak nog eerder klaar ook en je weet waar je aan toe bent, da's ook wel prettig. :+

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Topicstarter
Ik heb drie keer win2k op mijn systeem staan (en SuSe 9!). Twee van deze windows mogen opnieuw geinstalleerd worden, maar de derde beslist niet. Weinig ervaring zou ik niet willen zeggen, maar je computer ombouwen doe je ook niet elke week. Op die twee windhozen die weg mogen zal ik alles een uitproberen :)

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:18

DkF

FendtVario schreef op 23 december 2003 @ 10:57:
Ik heb drie keer win2k op mijn systeem staan (en SuSe 9!). Twee van deze windows mogen opnieuw geinstalleerd worden, maar de derde beslist niet. Weinig ervaring zou ik niet willen zeggen, maar je computer ombouwen doe je ook niet elke week. Op die twee windhozen die weg mogen zal ik alles een uitproberen :)
Maar als je wat ervaring hebt, dan weet je toch ook dat het lastigste wat er is een compleet andere chipset inbouwen en dan met een oude install die proberen aan de gang te krijgen...

Kijk, van een VIA KT333 naar KT400, da's andere koek, die zijn van elkaar afgeleid...

Maar jij gaat zelfs naar een ander platform! ;)

Maar je gegevens zijn niet weg, dus ff creatief zijn en dus je schijf terughangen in het oude systeem (als je dat nog hebt)... En dan alles veiligstellen...

Windows opnieuw installeren kan natuurlijk ook, maar weet dan heel zeker wat je doet...
In theorie blijft alles bewaart zolang je niets formatteerd en kan je misschien Windows eroverheen zetten, maarja, je zal niet de eerste zijn waar iets fout gaat...

Of staan je gegevens op een andere partitie en heb je er geen probleem mee om toch alles opnieuw te installeren? Dan is het makkelijker...
Formatteren die hap!

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Topicstarter
Vanmorgen heb ik alles teruggezet in het oude systeem. Het probleem is een beetje dat ik hier een win2k voor mijn werk draai en daar zit zoveel in dat ik die eigenlijk niet wil formateren. Die andere twee zijn voor mezelf (een voor het serieuze werk, de andere om uit te proberen en spelletjes).

Zoals ik al zei ging het overzetten van een ghost image wel super makkelijk. Vandaar die valse hoop.

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Topicstarter
Het is gelukt. Ik heb het stappenplan van windowsreinstall.com gevolgd. Eigenlijk het enige wat moest gebeuren was het vervangen van de VIA IDE driver door de standaard Dual IDE driver. Mocht iemand het nog gaan proberen. Je moet de driver NIET verwijderen maar vervangen, anders krijg je ook de INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE als je opstart met een andere controller (dus als je hd aan een ander moederbord hangt). Win2k draait weer als een zonnetje :)

Pagina: 1