Toon posts:

Probleempje geheugenslot op moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een nieuwe comp aangeschaft (P43.0Ghz, 512 DDR400, ATI Radeon 9800 Pro, Audigy 2). Maar het probleem is nu dat er een van de klemmetjes van een van de geheugensloten afgebroken is. Kan zoiets gerepareerd of vervangen worden? Of moet ik dan toch overgaan tot de aanschaf van een nieuw moederbord als ik uit wil gaan breiden?

Verwijderd

vervangen denk nie dat dat kan, of je moet onwijs mazzel hebben en een bordje vinden met zelfde slotenklemmetje erop waar je kan overbouwen. in hoeverre is de slot gebroken? als de onderste helft van de klem er nog op zit dan mja zit het wel vast en is het losmaken van een module naderhand "lastig". ik zou niet een nieuw bordje nemen maar proberen te improviseren.

je kan altijd proberen naar de winkel te gaan en te vertellen over het klemmetje dat zomaar afbrak terwijl je toch echt geen kracht heb gezet. (ik klets maar wat) ik weet niet hoe tof jouw winkel is en of ze wat voor je willen doen of regelen. die klemmetjes horen niet af te breken. niet dat ze zo sterk zouden moeten zijn dat je met een moker erop kan hameren maar ze horen gwoon niet te breken.

Maar goed: hoe brak je het in godsnaam af :?

Verwijderd

Enige manier om te repareren: memsocket eraf solderen en vervangen. Aan jou de keuze en de skills.