Mobo update bij mislukken DVDs? (LiteOn 411s)

Pagina: 1
Acties:

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb een probleem met mijn nieuwe DVD-brander (LiteOn LDW 411s):
hij geeft een 'power callibration error' bij het begin van een DVD, dus hij vern**kt 'm niet. Lagere snelheid branden heeft ook geen zin. De bijgeleverde DVD+rw brandt ie zonder problemen. Het rare is dat de DVDs uit de spindel het eerst wel zonder problemen deden.

Met het branden van CD`s, Nashua, heb ik het probleem dat ik niet op 40x kan branden, want dan zijn de gebrande CD`s niet te lezen. De CD`s zijn volgens de verpakking te branden op 52x.Op 24x werkt het wel, maar dan kan apparatuur nog kieskeurig zijn.

Ik heb de nieuwste firmware op men brander (FS0F),
ECS K7S5A Pro moederboard,
Ik (probeer) brand DVDs met Nero 6.0.0.28
En ja ik heb Ultra DMA aanstaan en ja ik heb de jumpers goed staan (brander Master en aan het eind van de secundaire IDE-kabel)
En ja ik heb de FAQ door gelezen ;)

Is het verstandig om misschien IDE-drivers te updaten???
Ik heb zoiets nog nooit gedaan (If it aint broke, dont fix it), dus hoe moet dat dan en waar haal ik zoiets vandaan? Ik zie allemaal verhalen over VIA 4-in-1 drivers die brak zijn enzo. Heb al rondgekeken naar IDE-drivers en heb het volgende gevonden op de site van SiS, op site van ECS werd ik niet veel wijzer, (chipset leverancier van MoBo); ide204a.zip
Is dit de juiste en nieuwste versie en kan ik hiermee het probleem oplossen?
Ik heb computer al helemaal een keer geformateerd en alles opnieuw geinstalled maar dat hielp niets. Plzz help me ;(

(wist niet goed in welk forum ik dit moest plaatsen, I/O of MoBo)

• Trasos
  • Niet online
Oh ja, OS is Windows XP Pro

Verwijderd

Ga ff naar het media compatibility topic en zoek een goede media uit, koop deze en kijk of je het probleem houd zo niet heb je gewoon een spindeel brakke dvd's.

Maar wat voor merk spindel is dat en wat kosten die schijfjes ?

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
Tip: brandt ze NIET op de hoogste snelheid.

Ik heb dit probleem ook gehad met de NEC ND-1300A bij de rode Datawrites. Wat wel hielp was ze op 2speed branden. Vraagje... heb jij toevallig een brak-end Medion PC? Daar zit namelk een vrij zwakke voeding in en dat kan ook voor Power Calibration Error's zorgen dacht ik.

• Trasos
  • Niet online
Nee, ik heb geen brak-end Medion PC. Ik weet nie wat voor voeding ik heb, waar kun je dat vinden?, maar er is een jaar geleden een zwaardere voeding ingezet wegens een ander probleem. Dus ik neem aan dat ie niet te zwak is. En waarom brandde ie eerst DVDs wel gewoon?

Dat van die cheap-ass DVD+r`s, blank label meuk van de HCC |:( , begin ik steeds meer te geloven. Ik heb in de winkel 3 andere gekocht en die brandde wel gewoon goed. Maar is toch raar dat de DVDs het eerst wel deden? Dat wordt denk ik een ordertje plaatsen bij Opus...

• Trasos
  • Niet online
Strange, heb nou de bijgeleverde software, Sonic MyDVD, geinstalleerd en nou brandt ie die cheapass DVDs ook gewoon... Die install van MyDVD ging nie bepaald vlekkeloos. Systeemherstel moest er aan te pas komen. Enniewee, hij doet het weer op mirakuleuze wijze. Dus ik ben tevreden. (FF testen of die CDtjes ook vort op 40x kan branden zonder ze te verneuken)
Pagina: 1