• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een gameboy advance. In het begin erg leuk, maar na een tijdje veel spellen te kopen en veel geld kwijt te zijn verliest zon ding zn charme. Is het mogelijk om hem tegebruiken als mini beeldscherm(voor video etc), of als beeldscherm dat ik kan aansluiten op mn printerpoort, waarop ik mijn cpu temp. kan zien of iets dergelijks. In de electuur stond een paar jaar terug iets over de gameboy, dat je er een osciloscoop van kon maken, maar hier staat verder niets in

Gideon

[CM] Flightcase Mod

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Daarom bestaan er gelukkig producten als de Tapwave Zodiac die draait op PalmOS 5, en die behalve superprestaties op gaming gebied ook alles doet wat een Palm PDA ook kan: met Bluetooth het web surfen, e-mail ophalen, msn, ebooks, mp3, video en uiteraard PIM (personal information management) taken uitvoeren.

Een gameboy advance is toch wel heel erg beperkt en naar mijn weten kun je er niet zoveel mee behalve spelletjes erop spelen.

Alors.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hier thuis heeft m'n broer er een printje voor gekocht, en gebruikt ie 'm onder andere als scope om signalen te analyseren :) Erg leuk speelgoed wordt het dan :P

• breinonline
  • Laatst online: 21:15

breinonline

Are you afraid to be known?

Uit de CME FAQ:
En die van mijn Gameboy/Gamegear dan?
Nee, voorlopig niet. Het LCD scherm gebruikt een aansturing van ~9.2KHz en is zonder CRT-controller/converter niet direct aan te sluiten op je videokaart. Van de Gameboy's zijn schema's/pinouts bekend, maar totdat iemand er een stukje software voor schrijft gaat dit niet werken. Leert dus allen een taal en ga schrijven! Naslag: http://www.devrs.com/gb/ en http://www.semis.demon.co.uk/Gameboy/Gbmain.htm
Misschien moet je die maar eens goed bekijken :) Kost je een hoop werk om dat werkend te krijgen, het gaat niet 1-2-3 lukken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Misschien een beetje offtopic, maar er zijn ook flashbare cardridges voor de GBA beschikbaar... Krijg je er ook een soort van docking-station bij (USB) en uiteraard de software, om dat ding te flashen. En ROMS kan je dan bijvoorbeeld zo downloaden, van internet... Met Google kan je wel sites vinden denk ik ;)

• HunterPro
  • Niet online
ThePerfectCell schreef op 23 december 2003 @ 10:20:
Misschien een beetje offtopic, maar er zijn ook flashbare cardridges voor de GBA beschikbaar... Krijg je er ook een soort van docking-station bij (USB) en uiteraard de software, om dat ding te flashen. En ROMS kan je dan bijvoorbeeld zo downloaden, van internet... Met Google kan je wel sites vinden denk ik ;)
ssssst da mag nie! :P (of bedoel je legale demo-roms :P)

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:19
demo's natuurlijk :P

edit:
Volgens mij is dit niet erg reeeel tenzij je heel veel tijd hebt. en dit gaat je waarschijnlijk ook weer een bak met geld kosten.. Tip verkoop je GBA aan je broertje/zusje en koop zelf voor dat geld een mooi grafisch lcd :P

[ Voor 90% gewijzigd door SyS_ErroR op 23-12-2003 10:31 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

HunterPro schreef op 23 december 2003 @ 10:27:
[...]

Die dingen zijn bij genoeg winkels te koop hoor... (Die flash-setjes)
Alleen die roms downloaden is wat minder ja O+

Verwijderd

ThePerfectCell schreef op 23 december 2003 @ 10:20:
Klopt! En als je dan ziet dat zo'n legale demo ROM tussen de 4 en 8 MB is, dan voel je je wel flink genaaid als je daar in de winkel 40 euro voor betaald.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 13:06:
[...]

Klopt! En als je dan ziet dat zo'n legale demo ROM tussen de 4 en 8 MB is, dan voel je je wel flink genaaid als je daar in de winkel 40 euro voor betaald.
Maar dan heb je wel het volledige spel... Maar op zo een flashkaartje, kunnen meerdere games hoor :9 Afhankelijk van de grootte natuurlijk ;)

Verwijderd

Idd, zo een flashcard is zéér handig. Ik heb er 1 en je kan er dus dit opzetten
GBA roms
NES roms
Filmpjes (dat je eerst moet converten, gaat simpel)
MP3 muziek kan er ook op
E- Books
Foto's (JPG en BMP)

Superleuk z'n "gadget" :)

Verwijderd

maaaar, hij vroeg of je hem als extern schermpje kon gebruiken, en dat kan wel geloof ik.

moet je even naar www.liksang.com surven en daar kijken voor de GBA TV tuner, daar zit een tulp connectie aan, als je die verbind met de TV out van je VGA kaart en in het instellingen scherm kiets voor dat desktop extentie gevalletje, kun je daar die temp software/ mediaplayer ETC. op gooien. en zodoende op je gba alles bekijken. en natuurlijk TV kijken op je GBA'tje
dat dingetje kost iets van 50 euro geloof ik, inc. verzendkosten als je het slim doed en even verder rondkijkt :D

*offtopic*

dis ook wel vet, werkt op compakt flash...: http://www.lik-sang.com/i...ory=246&products_id=3983&

ik nem aan dat het ook divx achtige files aan kan :D

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 17:27 ]

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Het is wel mogelijk, een gameboy advance heeft een klein geheugen aan board die je kan flashen met de link kabel (om multiplayer spellen te spelen met 1 cardridge). En er zijn kabels verkrijgbaar waarmee je die poort kan aansluiten op usb van je pc. Daarmee kan je zelfgemaakte roms of demo's (max 256kb geloof ik) erop zetten. en omdat je dan meteen een kabel naar je pc hebt is het denk ik ook wel mogelijk om software te schrijven voor de pc die gegevens over je proc, geheugen enz. naar je gba stuurt (met multi-player spellen gaat er ook wat data over die kabel, over wat de andere speler doet) maar technische informatie hierover kan ik je helaas niet geven want ik kan het zelf ook niet.

Verwijderd

HunterPro schreef op 23 december 2003 @ 10:27:
[...]

sorry dat dit offtopic is maar zag toevallig dit topic en wou het even door lezen,
toen stuitte ik op hunterpro's reactie :P
blij dat iemand nog op een leuke manier zo iets kan zeggen , en niet gelijk van eeej DAT MAG NIET!! SLOTJE :P snap je

Verwijderd

ThePerfectCell schreef op 23 december 2003 @ 13:27:
[...]

Maar dan heb je wel het volledige spel... Maar op zo een flashkaartje, kunnen meerdere games hoor :9 Afhankelijk van de grootte natuurlijk ;)
Oh really??? :P

• Gnuitenjong

Gnuitenjong

Topicstarter
Dat kabeltje is ervoor om je gameboy op je tv aan te sluiten zodat je op je tv games kan spelen (waarom zou iemand dat willen voor 30 euro???)
maar ik wil het juist andersom
ik wil juist het beeldschermpje van de gba gebruiken, om op tv te kijken :S
Dit moet tooch mogelijk zijn?

Gideon

[CM] Flightcase Mod

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11 00:34

WPN

ik heb het nog niet voorbij zien komen
maar de gba kan je voor de Cube als controller gebruiken :)

jaja ik weet het, het is geen tv kijken erop :P

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Gnuitenjong schreef op 24 december 2003 @ 01:24:
Dat kabeltje is ervoor om je gameboy op je tv aan te sluiten zodat je op je tv games kan spelen (waarom zou iemand dat willen voor 30 euro???)
maar ik wil het juist andersom
ik wil juist het beeldschermpje van de gba gebruiken, om op tv te kijken :S
Dit moet tooch mogelijk zijn?

Gideon
Het bestaat ook, en je kan dacht ik zelfs draadloos tv of andere beelden op je GBA afspelen.

Heb ff voor je gezocht, volgens mij is dit wat je bedoelt:
http://www.lik-sang.com/i...03efec802461121d9154b0079

• Gnuitenjong

Gnuitenjong

Topicstarter
JAAAAAAAAAA, dat is het, bedankt (nu nog de schakeling ervan vinden }) )

Gideon

[CM] Flightcase Mod

Pagina: 1