Toon posts:

Dvd encoding: .mpg(2) en .m2v

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is nu het verschil tussen deze 2 bestanden?

Als ik alleen een .mv2 bestand wil zonder de audio hoe doe ik dit dan in TmpgEnc ?

Tot nu toe lukt me dit alleen als ik ook de video stream erbij pak maar dit duurd dus veels te lang (want heb deze al in .ac3 formaat).

Ik heb m2v nodig om via IfoEdit te authoren.

Zie echt door het mpg en m2v bos de bomen niet meer.

Ook google en diverse fora's geven geen antwoord om mijn vragen

• Hirogen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-05-2023
Onder menu File "Mpeg Tools" 1 van de demux tabs daar kan je je mpeg mee splitten in audio en video.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:01

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 00:52:
Wat is nu het verschil tussen deze 2 bestanden?

Als ik alleen een .mv2 bestand wil zonder de audio hoe doe ik dit dan in TmpgEnc ?
Ik heb net deze week TMPEGEnc verwijderd van mijn PC (C: schijf aa het 'opruimen' om daarna XP opnieuw te installeren), dus ik kan het nu niet checken voor je - maar volgens mij kan je dit toch aangeven onderaan het eerste scherm? Output system + audio, of alleen system, of video+audio, of alleen video.... toch? Zoiets iig.

VirtualDub, VirtualDubMod, of NanDub zouden ook moeten werken.

[ Voor 7% gewijzigd door lordsnow op 23-12-2003 00:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het .mpg bestand wat ik heb bevat dus geen audio (en dat is ook de bedoeling)
de opties die jullie aangeven heb ik dus al gevonden.
Het punt is dat IfoEdit geen .mpg bestanden pakt maar alleen m2v.

Dus ik wil in TmpgEnc in 1x van .avi naar .m2v zonder dus de audio te encoden omdat ik deze appart .ac3 rip.

edit:
Ja het demuxen van mn .mpg naar .mv2 kan maar dan is het toch weer een extra stap. kan dit ook in 1x?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 01:14 . Reden: xtra comment ]

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11 14:08
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 01:13:
Het .mpg bestand wat ik heb bevat dus geen audio (en dat is ook de bedoeling)
de opties die jullie aangeven heb ik dus al gevonden.
Het punt is dat IfoEdit geen .mpg bestanden pakt maar alleen m2v.

Dus ik wil in TmpgEnc in 1x van .avi naar .m2v zonder dus de audio te encoden omdat ik deze appart .ac3 rip.

edit:
Ja het demuxen van mn .mpg naar .mv2 kan maar dan is het toch weer een extra stap. kan dit ook in 1x?
m2v bestand is een mpg bestand zonder audio. 'mpeg2 video' betekend dat ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Rudi Vader op 23-12-2003 01:20 ]

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• Hirogen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-05-2023
Dus mpg gewoon hernoemen naar m2v en klaar ben je. Er zit toch geen audio in zeg je dus is dat alles wat je moet doen.

[ Voor 41% gewijzigd door Hirogen op 23-12-2003 10:06 ]

Pagina: 1