Toon posts:

[W2K] DC > security.dll is not a valid Windows image*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn W2K DC servertje.

Het geheugen van mijn server is namelijk vanmiddag overleden, goed, was al iets van 5 jaar oud dus oke. Ik die gare dimm uit het servertje verwijderd en de server weer opnieuw aangezet.

In eerste instantie viel me niks raars op. Ik kreek alleen 1 extra foutmelding die ik nog niet gezien had:

"the application or dll c:\winnt\system32\security.dll is not a valid Windows image. Please check this against your installation diskette"

Iemand deze foutmelding al eerder gezien? ik niet.

Na de foutmelding weg geklikt te hebben bleek alles naar behoren te functioneren. Alleen na een half uurtje draaien waren de schijven van de server niet meer te benaderen. Ik weer muis, monitor, toetsenbord aan dat ding moeten hangen. wat blijkt(?), weer diezelfde foutmelding. na op ok(e!) te hebben gedrukt deed alles het weer.

Als je 't mij vraagt is mijn dll tijdens het kapot gaan van mijn geheugen corrupt geraakt. Maar waar haal ik zo snel dat .dll-letje vandaan? iemand van jullie een idee? kan iemand deze misschien tijdelijk hosten? of denken jullie dat ik mijn probleem toch ergens anders moet proberen op te lossen?

de foutmelding komt volledig random weer tevoorschijn. wel 2 of 3 keer per uur.
(wordt soms zo moe van windows)

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-04 11:38
word je moe van windows dan is linux ( gentoo bv) de oplossing!!!

probeer anders es recovery of herinstalleer de boel opnieuw
ik geloof dat er ergens een tool op die voze cd rom van win 2k staat waarmee je ontbrekende bestanden terug kan plaatsen of corrupte kan vervangen.

[ Voor 37% gewijzigd door Yoshi op 23-12-2003 01:19 ]

if it is not broken, don't fix it!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Tja, her-installeer Service Pack 4 eens, zou ik zeggen. Misschien zet die de file wel terug!

There is no place like ::1

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 00:46:
[...](wordt soms zo moe van windows)
Is het nou al de schuld van windows dat jouw hardware brak is?
Maar euh, een tip waar je misschien niet moe van wordt: gooi die DLL gewoon eens weg; vlotte kans dat WFP 'm restored vanuit z'n DLLCACHE

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
swampy schreef op 23 december 2003 @ 01:20:
Tja, her-installeer Service Pack 4 eens, zou ik zeggen. Misschien zet die de file wel terug!
zal 't gelijk proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op 23 december 2003 @ 01:37:
[...]

Is het nou al de schuld van windows dat jouw hardware brak is?
Maar euh, een tip waar je misschien niet moe van wordt: gooi die DLL gewoon eens weg; vlotte kans dat WFP 'm restored vanuit z'n DLLCACHE
zal 'k daarna proberen. ('k zal de .dll file alleen wel verplaatsen i.p.v verwijderen ;))

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 01:43 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 01:43:
[...]zal 'k daarna proberen[...]
Alsof SP4 niet al je DLLs en je DLLCache overschrijft. 't Idee was nou juist dat je van het herinstalleren van SP4 best wel moe wordt en van het verwijderen van een DLL-tje niet

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op 23 december 2003 @ 01:46:
[...]

Alsof SP4 niet al je DLLs en je DLLCache overschrijft. 't Idee was nou juist dat je van het herinstalleren van SP4 best wel moe wordt en van het verwijderen van een DLL-tje niet
lol, als 't maar werkt. ben 'k lang blij. als die foutmelding op 't beeldscherm staat lijkt het net of de NIC bijna niks meer doorlaat. niet naar binnen en ook niet naar buiten.

pingetjes blijven gewoon reply-en

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Taatje,

Als je zelf de laatste bent die in het topic gereageerd heeft, zou je dan je laatste bericht willen bijwerken ipv een nieuwe te posten?

Verder nog een kleine titel edit.

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op 23 december 2003 @ 01:46:
[...]

Sinds vandaag lijkt alles weer up-and-running. SP4 opnieuw installeren had geen zin. de security.dll file bleef 0 bytes :(. Ik had 'm zoals je zei hierna weggegooit en bij het opstarten van de server maakte hij idd een nieuwe aan. Het opstarten duurde overigens zo lang dat ik de moet al opgegeven had. (blauw windows scherm bleef staan) maar goed. Nu alles 30 min up-and-running en nog geen foutmeldingen.
Pagina: 1