Toon posts:

Leadtek geforce 4 TI 4400 stukke fan??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een jaartje een geforce 4 ti 4400 van leadtek. Er zit een alu koelblok met 2 fans op. Voor die fans zat een soort stof tegenhoudend sponsje, waardoor ik de fan niet kon zien. Toen ik die er laatst van af haalde bleek 1 fan het niet te doen. Ik heb toen de fan doorgemeten, deze was goed en ik heb het connectortje op de videokaart gemeten, deze bleek ook goed te zijn. Mijn vraag is nu is het mogelijk dat mijn kaart een temperatuursensor heeft die de fans aanstuurd? of is hij gewoon kapot. Adviseren jullie mij dan een andere koeler te kopen??

alvast bedankt

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Ik heb al een jaartje een geforce 4 ti 4400 van leadtek. Er zit een alu koelblok met 2 fans op.
2 is meestal wel overkill
Voor die fans zat een soort stof tegenhoudend sponsje, waardoor ik de fan niet kon zien. Toen ik die er laatst van af haalde bleek 1 fan het niet te doen. Ik heb toen de fan doorgemeten, deze was goed en ik heb het connectortje op de videokaart gemeten, deze bleek ook goed te zijn.
Weet je zeker dat er 12volt uit de connector komt? En ik weet niet of je fan het altijd doet als er wel stroom doorloopt :?
Mijn vraag is nu is het mogelijk dat mijn kaart een temperatuursensor heeft die de fans aanstuurd?
Denk ut niet, dat hebben de meeste niet, en de Leadtek ti4400 ook niet volgens mij
of is hij gewoon kapot.
Denk ut dus :P
Adviseren jullie mij dan een andere koeler te kopen??
Neej, je vga kaart overleeft echt wel met maar één fannetje, en je merkt het altijd wel als ie te heet word (dmv strepen over je beeld oid).
alvast bedankt
Graag gedaan :>

Dan nog een vraagje aan jou, waar 'aimen' de fans op, de gpu en de mem neem ik aan? welke is er dan kapot? kun je picje posten?

[ Voor 8% gewijzigd door w0w op 23-12-2003 00:47 ]

• Meister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07 14:18
Het fijne van dat enorme blok aluminium is dat je er gewoon een 8 cm casefan in kunt schroeven (tussen de vinnen). Ik heb die kleine fannetjes er uit gehaald. Loopt prima op 7volt, het geheel is lekker stil en koelt denk ik nog wat beter ook ;)

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
zou 't niet zo kunnen zijn dat die 2e fan stil HOORT te staan en alleen gaat draaien wanneer de hoofdfan ophoudt/het begeeft? :P

kan me nl. herinneren dat er een andere vkaart was met 3 fans waarvan er 2 constant draaiden en er 1tje als reserve fungeerde zeg maar..

edit:
deze bedoelde ik dus..

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/albatron.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door NewbieNeo op 23-12-2003 02:53 ]

Verwijderd

"stukke" fan? dat is nog eens krom nederlands :D

Verwijderd

Mijn vraag is nu is het mogelijk dat mijn kaart een temperatuursensor heeft die de fans aanstuurd? of is hij gewoon kapot.
Weerstand van fan is correct? > fan = oké
12V op fanaansluiting? > kaart = oké
andere mogelijkheid? > lagers smeren met naaimachine-olie / siliconen/teflonspray.

Verwijderd

Topicstarter
ooooh sorry, ik ben nog wat vergeten te vertellen: als ik de fan, die het aan het ene connectortje wel doet aan het andere connectortje zet doet deze goede het ook niet meer...

Menno

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

zou 't niet zo kunnen zijn dat die 2e fan stil HOORT te staan en alleen gaat draaien wanneer de hoofdfan ophoudt/het begeeft?
Lool :) en dat plaatje er dan ook echt bij :D
ooooh sorry, ik ben nog wat vergeten te vertellen: als ik de fan, die het aan het ene connectortje wel doet aan het andere connectortje zet doet deze goede het ook niet meer...
:X :X :X Dan lijkt het me toch duidelijk? Dan is de connector dus gewoon kapot op de kaart :X :X :X
En als je de 'stukke' fan aansluit op de werkende connector :?

[ Voor 3% gewijzigd door w0w op 23-12-2003 12:13 ]

Pagina: 1