Toon posts:

Compaq met videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
We hebben thuis een compaq Evo computer met het volgende moederbord:

Model : Intel Corporation 82845G/GL/GV Brookdale Host-Hub Interface Bridge (A1-step)
Bus(sen) : X-Bus PCI IMB USB i2c/SMBus
MP Ondersteuning : 1 CPU(s)
MP APIC : Ja
Systeem BIOS : Compaq 686O2 v3.13
Moederbord : Compaq 0804h
Totaal Geheugen : 247MB DDR-SDRAM

Uitbreidings Slot(en)
AGP : AGP-4x 32-bit +3.3V HalfLength Beschikbaar
PCI Slot 1 (1h) : PCI 32-bit +5V PME i2c/SMBus HalfLength Beschikbaar
PCI Slot 2 (2h) : PCI 32-bit +5V PME i2c/SMBus HalfLength InGebruik (Compaq Computer Corp (Now owned by Hewlett-Packard) 82845G/GL/GV Integrated Graphics Device (A1-step))

Mijn vraag is nu of het mogelijk is om er een andere videokaart in te zetten, bijvoorbeeld de Ati Radeon 9600pro?

bvd

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

PCI Slot 1 (1h) : PCI 32-bit +5V PME i2c/SMBus HalfLength Beschikbaar
Je kunt er dus iig een andere agp kaart in stoppen (let wel op het 'formaat'van de pinnetjes onderop de kaart - hierover meer in de faq)
Ook een pci vga-kaart kan erin.
Waarom zou het niet kunnen :?

[ Voor 15% gewijzigd door w0w op 23-12-2003 00:34 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Uitbreidings Slot(en)

Ljikt me vrij duidelijk :) Let wel op dat het maar 4x AGP is ... je haalt niet de maximum performance uit een ATI 9600

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:37
Al is het verschil tussen agp4x en 8x erg klein :)

• w0w

w0w

Let wel op dat het maar 4x AGP is ... je haalt niet de maximum performance uit een ATI 9600
Zoals ^^ al wordt gezegt, het verschil tussen 4x en 8x is (nu) echt minimaal (gechekt met 3dmark -100 punten ofso)
Maar als je echt de maximale performance uit je ATI 9600 wilt halen, moet je waarschijlnijk toch snellere proc, memory, moederbord enz aanschaffen :P

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Hij heeft overigens wel video onboard, maar die gaat als het goed is automatisch uit wanneer je er een AGP kaart instopt.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Is het een Intel 845GL/GV of een Intel 845G? Want dat maakt heel veel uit want uit ervaring weet ik dat de Intel 845GL/GV GEEN Agp heeft en de 845G wel.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
okey, thanks........
Ik ga zowieso over 3 maandjes toch een nieuwe pc kopen, maar ik wilde nu al gamen op deze pc van mijn vader (pentium 4 2.4 ghz), dus ik dacht, dan koop ik nu alvast een videokaartje. Maar die AGP 8x kan dus wel gewoon?. Dus geen problemen? Ben namelijk niet zo'n hardware expert :D!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 15:38

Paulus0013

pom pom

SyS_ErroR schreef op 23 december 2003 @ 00:36:
Al is het verschil tussen agp4x en 8x erg klein :)
dat zeiden ze van 2x naar 4x ook ;)

Verwijderd

Topicstarter
Intel(R) 82845G/GL Graphics Controller geeft hij aan.....................

• w0w

w0w

Is het een Intel 845GL/GV of een Intel 845G? Want dat maakt heel veel uit want uit ervaring weet ik dat de Intel 845GL/GV GEEN Agp heeft en de 845G wel.
Bij de specs staat dat ie wel een agp-slot heeft, zal wel lukken dus ;)
okey, thanks........
Ik ga zowieso over 3 maandjes toch een nieuwe pc kopen, maar ik wilde nu al gamen op deze pc van mijn vader (pentium 4 2.4 ghz), dus ik dacht, dan koop ik nu alvast een videokaartje. Maar die AGP 8x kan dus wel gewoon?. Dus geen problemen? Ben namelijk niet zo'n hardware expert :D!
agp 8x is gewoon downwards compatible, gaat dus ook al lukken ;)
dat zeiden ze van 2x naar 4x ook
En dat had ik het begin ook weinig zin, omdat de kaarten van toen nog niks met de extra bandbreedte konden doen, net zoals nu het geval is, later zullen de kaarten er wel veel profijt van hebben.
toch?

Verwijderd

Topicstarter
yojordi schreef op 23 december 2003 @ 00:38:
[...]

Zoals ^^ al wordt gezegt, het verschil tussen 4x en 8x is (nu) echt minimaal (gechekt met 3dmark -100 punten ofso)
Maar als je echt de maximale performance uit je ATI 9600 wilt halen, moet je waarschijlnijk toch snellere proc, memory, moederbord enz aanschaffen :P
Ander moederbord gaat een beetje moeilijk bij een compaq, toch? En een pentium IV 2,4 ghz is wel goed genoeg! Maar ik weet dat het niet de meest gunstigste pc is voor de ATI 9600pro

• itsalex
  • Niet online
In de specs kan wel staan dat die een AGP slot heeft maar officieel ondersteunt Intel 845GL(Lite) en de Intel 845GV(Value) het niet omdat deze type chipset voor de OEM intergrated onder ons zijn en ook Micro ATX borden zijn en alles on-Board hebben(VGA,SOUND,LAN).

Kijk even hier:
http://developer.intel.com/design/chipsets/845gl/
http://developer.intel.com/design/chipsets/845g/
http://developer.intel.com/design/chipsets/845gv/

GL=400FSB ondersteuning en GV=533FSB ondersteuning

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het zelf helemaal niet.......... maar ik kan er dus op zich gewoon vanuit gaan dat de 9600pro erin te zetten is, ook al zullen de prestaties niet optimaal zijn.

• itsalex
  • Niet online
Welk type Compaq Evo heb je? Ik denk zelf dat je een 845GL hebt en geen 845G omdat die bijna altijd ATX zijn en een 845GL/GV micro-ATX en bedoeld zijn voor OEM bouwers zoals Compaq, Dell en ik.

Verwijderd

Topicstarter
dus?........... Het gaat er mij gewoon om dat ik die videokaart erin kan plaatsen

Verwijderd

Het zal wel een compaq d310 zijn, dat is dan een door asus gebouwd micro atx bordje met een 845g, ik heb een dergelijk systeem ooit perfect met een fx5600 / ti4200 en 9800se gecombineerd. hou er echter wel rekening mee dat je niet veel zwaarder moet gaan als een 9600 / 5600 daar de voding van een d310 maar 150watt is wat dat aangaat is zijn opvolger de d330 (die ik nu heb) met 250 watt wat ruimer toebedeeld. Het zijn hele stille stabiele systeempjes.

de d5xx series van compaq zijn nog compacter en kunnen derhalve slechts een zeer beperk assortiment half height agp kaarten aan.
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 11:30:
dus?........... Het gaat er mij gewoon om dat ik die videokaart erin kan plaatsen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 12:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
er zit al een andere voeding in :P..... maar ik hoef me dus geen zorgen te maken dat de kaart er niet in past?

• w0w

w0w

er zit al een andere voeding in ..... maar ik hoef me dus geen zorgen te maken dat de kaart er niet in past?
Passen doet ie zeker

Verwijderd

Topicstarter
ah, okey....... iedereen bedankt!

Dan ga ik hem bestellen :)

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Verder kan het ook zijn dat je mobo te oud is voor de videokaart. Nieuwe videokaarten lopen op 1.5v, sommige oudere moederborden ondersteunen dat niet en lopen nog op 3.3v. En als je nog een 3.3v videokaart hebt op een 1.5v moederbord dan boot de pc hoogstwaarschijnlijk ook niet. De voltages die jouw moederbord gebruikt kun je in je handleiding terugvinden, en anders lukt dit wel op de site van de fabrikant.
even uit de faq van "de buren" (V&B)

misschien niet onverstandig om dit ook even goed te controleren, voordat je met een combinatie die niet wil werken zit.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Het AGP slot is blijkbaar 3,3V. De ATI Radeon 9600 Pro is een 1,5V-kaart als ik me niet vergis. Deze mag je niet gebruiken in een 3,3V slot. De Radeon 9700 zou wel moeten werken met 3,3V.

Verwijderd

Topicstarter
en dan kan dat absoluut niet?

Verwijderd

Ik heb iets gelijkaardigs gevonden onder
da_siren in "Moderne videokaart in AGP 1.0 66/133 Mhz..."

Verwijderd

Heb nog even de specs bekeken op
http://mirror.ati.com/pro.../radeon9600pro/specs.html
nergens sprake van compatibiliteit met 3,3v.

Dit in tegenstelling tot de radeon 9700:
http://mirror.ati.com/pro.../radeon9700pro/specs.html

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 21:00:
Heb nog even de specs bekeken op
http://mirror.ati.com/pro.../radeon9600pro/specs.html
nergens sprake van compatibiliteit met 3,3v.

Dit in tegenstelling tot de radeon 9700:
http://mirror.ati.com/pro.../radeon9700pro/specs.html
Ja, idd........ dat zou wel klote zijn :( !!! Waarom doet Ati dat eigenlijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 00:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
de Ati Radeon 9600 pro zit erin! Geen enkel probleem! Top!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 17:14:
en dan kan dat absoluut niet?
nope daarmee kan je je mooie videokaart erg mee verneuken met een hoger voltage dan 1.5v ,deed ik ook een keer videokaart in de fik en nieuwe kopen 8)7
maar je videokaart werkt dus da's toppie

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 18:47 ]

Pagina: 1