Toon posts:

TV kijken op PC; beeld werkt WEL, maar geluid NIET

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag TV kijken op mn PC; MAAR,

1)
het beeld werkt WEL, maar ik hoor GEEN geluid

2)
bijv. WEL tmf, maar GEEN MTV (terwijl in de huiskamer wel beide te ontvangen zijn (met geluid))

>>> MSI TV @naywhere Master

>>> Creative Sound Blaster Live! (4 speakers + 1 subwoofer)

ik krijg wel vaag geluid als ik een audiostekker plug van de TV-kaart naar mn geluidskaart (line in), maar te slecht gewoon. Bovendien kan ik dan niet meer lullen; www.skype.com (maar dat ff terzijde).

nu heb ik me laten vertellen dat ik mn geluid als het ware ook 'intern' kan verplaatsen, maar hoe??

DUS:
1) hoe krijg ik acceptabel geluid? (belangrijkste)
2) hoe ontvang ik meer zenders? (eventueel)

please help me out...

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Dat je bepaalde netten niet kan vinden ligt meestal aan de software die je gebruikt (of de kwaliteit van je coax signaal). Meestal is een (coax) versterkertje geen overbodige luxe en vanzelfsprekend is je kabel niet beschadigd :)

Over dat geluid, kijk eens bij je audio properties (speakertje rechtsonderin) en zet daar alle sources aan (bij de opties --> Eigenschappen). Verder is het idd nodig dat je de TV kaart op de 1 of andere manier verbind met je PC; dat gaat niet vanzelf. Vaak zit er zo'n mini-jack out-in kabeltje bij om de audio out van je tv kaart met de audio in van je PC te verbinden. Probeer anders gewoon even een koptelefoon en luister of je dan wel wat (normaals) hoort!

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Ik heb het net andersom, :S wel geluid maar geen beeld. En ik heb er van die codec paks opstaan, en alle bekende players voor hun codecs. En de nieuwe wmplayer 11 versie.

Nou is het volgende waar, ik ben laatst overgestapt van planet internet naar Tiscali 4mbit aansluiting, doet het allemaal zeer goed. Maarre als ik embedded videofiles bekijk op bijvoorbeeld www.tmf.nl of http://www.tvopjecomputer.nl/ Dan zie ik in Internet explorer 7 en Firefox geen beeld, maar wel geluid.

:S Heel vaag dus. En vraag /vroeg me af waar het aan ligt.

Ik kreeg van Tiscali dit antwoord.

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 09-11-2006 met ticketnummer 546521. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Naar aanleiding van uw vraag over embedded videofiles kunnen wij het volgende melden:

Het Tiscali netwerk is een non block network, dat wil zeggen dat er geen enkele poort van het internet wordt geblokkeerd door Tiscali.
Mogelijk zorgt uw beveiligings software ervoor dat deze bestanden niet worden afgespeeld.
Wij adviseren u tijdelijk uw firewall/virusscanner uit te zetten en nogmaals te testen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Customer Services
Peter Maaskant

Tiscali bv

Maar ben er nog niet achter geraakt wat het nou is, wat het probleem veroorzaakt, heb het bovenstaande wel eens gedaan, maar bleef hetzelfde.. 8)7 Dus jah als iemande ene oplossing ervoor heeft, zou ik die graag willen horen. _/-\o_

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:52

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Jij hebt geen poorten probleem maar een codec probleem. Ik zou gewoon even wat verse codecs installeren.

Verwijderd

oh nou ok bedankt, dacht al dat het aan de codecs lag. Maar die andere leken me nog nieuw genoeg.

Zal een proberen zo. Bedankt.