Toon posts:

kan geen format harde schijf doen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vreemd probleem met een 80GB seagate schijf!

Ik heb voor mijn ouders een PC bij Gistron besteld.
Het ding heeft een 80 gig HD die met formatteren al problemen gaf... In die nieuwe PC kreeg ik hem niet geformateerd (NTFS). Uiteindelijk heb ik hem in mijn eigen PC als 3 schijf gehangen en geformateerd/XP geinstalleerd. Na terugzetten werkte de schijf..... een tijdje... Kort geleden liep de PC vast en kwam er een foutmelding ´de schijf is onherstelbaar beschadigd` Na veel geprobeer met schijfherstel, format en herinstallatie (weer in mijn eigen PC gehangen) is het me niet gelukt dit op te lossen... De PC in zijn geheel terug naar Gistron... Ook daar is het hun niet gelukt... na een aantal dagen berichtje terug dat het probleem verholpen was door een een nieuw geheugen reepje (Kingston 256 DDR) in te stoppen en dat de HD in orde was.
Vandaag het ding opgehaald en direkt weer geprobeerd...... En... wat denk je...... hetzelfde euvel....
Na format tijdens xp installatie stopt ie bij 20% en zegt schijf onherstelbaar beschadigd... Ik die zelfde schijf weer in mijn eigen PC gestopt.... schijfherstel en nee hoor.... zelfs hier niets...
Ik heb nu het vermoeden dat ik met een kluitje in het riet gestuurd ben. Kan zo´n probleem aan het moederbord (een goedkoop ASrock bordje) liggen of is het toch gewoon de HD?

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:54
Lijkt me dat het aan de HD ligt. Aangezien hij het in jou eigen PC ook nie doet...

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
ziet/zag je mobo hem wel als 80 gig?

zo ja> schijf kapot

Verwijderd

Topicstarter
IKKE86 schreef op 23 december 2003 @ 00:34:
ziet/zag je mobo hem wel als 80 gig?

zo ja> schijf kapot
Ja, in mijn eigen PC geeft ie 7x.xxx.xxx. bytes of zoiets aan. Ik kan via verkenner de schijf ook wel zien. Alleen tijdens installatie (WIN XP, Millenium of zelfs WIN98) komt ie niet door de format heen. Ik heb ook via XP recovery de format uitvoerd... Hier geeft ie na 100% (wat dus ca. een ½uur duurt :O ) dat er een fout is opgetreden.

Kan ik bij Gistron gewoon vragen of ze mij willen laten zien dat die schijf in orde is (Ze hebben hem immers al getest en OK bevonden!!)

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 00:46:
[...]

Ja, in mijn eigen PC geeft ie 7x.xxx.xxx. bytes of zoiets aan. Ik kan via verkenner de schijf ook wel zien. Alleen tijdens installatie (WIN XP, Millenium of zelfs WIN98) komt ie niet door de format heen. Ik heb ook via XP recovery de format uitvoerd... Hier geeft ie na 100% (wat dus ca. een ½uur duurt :O ) dat er een fout is opgetreden.

Kan ik bij Gistron gewoon vragen of ze mij willen laten zien dat die schijf in orde is (Ze hebben hem immers al getest en OK bevonden!!)
probeer deze seagate tool is te draaien en kijken of die een error geeft

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En als je een Quick format uitvoert in de XP setup?

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 23 december 2003 @ 08:11:
En als je een Quick format uitvoert in de XP setup?
Ook dat heb ik geprobeerd en.....lukte niet....

Maar........... vandaag de pc weer terug gebracht en mijn verhaal gehouden. Gistron wilde de PC nog wel nakijken echter er moest rekening gehouden worden met kosten omdat men al eerder geconstateerd had dat de HD in orde was. En installatie was bij hun toch echt WEL gelukt! Na enig aandringen zouden ze er dan nog eens naar kijken!

Nog geen 5 uur later werd ik opgebeld met de mededeling dat de PC hersteld was.....Er is een nieuw moederbord (een k7s5a pro) ingeplaatst..... De ´oude´ (ASrock) was klaarblijkelijk toch kapot!!!

Achteraf toch wel een snelle service....... alleen jammer dat ze mij het gevoel gaven dat ik een hoop onzin stond uit te kramen terwijl er wel degelijk wat aan de hand was!

Dus......probleem opgelost
Pagina: 1