[Aldi] Medion Router

Pagina: 1
Acties:
  • 1.348 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 11:08

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
De Aldi heeft een Medion Router in de aanbieding:
http://www.aldi.nl/index_nl.htm
Nu zijn mij een paar dingen niet duidelijk:
• werkt alleen bij ADSL-
internetaansluiting
Voor verbinding met internet is
aanvullende
hardware noodzakelijk, bijvoorbeeld
extern DSL-modem
Zoals hierboven, is het nou een Wireless ADSL-Modem/Router?
Wat waarschijnlijk het bereik van deze dingen?
Is de kwaliteit van een USB Dongle slechter dan een PCMCIA?

Denken jullie dat het was is? Of kan ik beter voor iets meer een 'Wireless Homekit' kopen?

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

vegterb schreef op 22 december 2003 @ 23:52:
Zoals hierboven, is het nou een Wireless ADSL-Modem/Router?
Denk niet dat het een modem is want:
vegterb schreef op 22 december 2003 @ 23:52:

aanvullende
extern DSL-modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je link werkt niet maar als ie aleen bij ADSL werkt is het een normale modem+router.

Voor de nOObs zetten je erbij voor internet(inbellen) aparte hardware nodig is..

eigenlijk vrees ik het ergste, bij de ALDI zelf zijn ze nOObs dus ik weet niet wat de prijs is maar voor 50E heb je ook een E-tech ADSLmodem+router, weet je tenminste wat je hebt.

edit->
gevonden:

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_52/OFF01_B.HTM

Draadloos LAN netwerk

met 4 aansluitpoorten en
2 draadloze dongels
• draadloos communiceren tussen
PC's, notebooks, etc én directe
verbinding van alle aangesloten
apparaten met internet
• doorvoersnelheid: 54 Mbit/sec.
(WLAN) en tot 100 Mbit/sec.
ethernet (afhankelijk van de
gebruikte netwerkkaart)
• werkt alleen bij ADSL-
internetaansluiting
aanvullende
extern DSL-modem
• 802.11g DSL-/kabelgateway router
• frequentiebereik: 2.412-2.4835 Ghz
• WAN interface: RJ-45
• internet gateway
• de Medion 802.11g draadloze DSL-/
kabelgateway-router
stelt gebruikers in staat hun
computerbestanden
en een breedband internetverbinding te
delen via de geïntegreerde 4 Port Switch
(bekabeling via netwerkkabels)
en zelfs draadloos via de
meegeleverde USB-dongels
(zonder lastige netwerkkabels)
De router is uitgerust met
802.11g technologie die het openen
van bestanden en toegang krijgen
tot netwerkapparatuur,
zoals vaste schijven, printers,
CD-roms en DVD's,
eenvoudiger maakt dan ooit
• Technische specificaties:
• IEEE 802.11g standard
• frequentiebereik: 2.412 - 2.4835 Ghz
• 13 kanalen (Europa)
• netwerkbeveiliging 64/128 bit WEP
gegevenscodering
(10/100 Bade-TX met
PPPOE protocolondersteuning
• Minimale systeemvereisten:
• Microsoft Windows 98SE/ME/2002XP
• USB-aansluiting
• Uw eigen netwerk voor PC's/internet
• Network Address Translation (NAT)
• DHCP server voor automatische
toewijzing IP-adressen
• geïntegreerde firewall ter bescherming
voor hackers
• geïntegreerde 4 Port Switch
• WAN interface
• tevens achterwaarts compatible met
802.11g Wi-Fi netwerkstandaard

Ikzelf weet niet precies wat ik uit de "Medion 802.11g draadloze DSL-/
kabelgateway-router" moet opmaken maar ik neem toch aan voor 99% dat het een normale ADSLmodem + router is.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Ik denk dat je dat beter hier kunt vragen:
[rml]Tweewekelijkse Aldi en LIDL aanbiedingen [ Deel V][/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

er staat heel duidelijk op de aldi site

" • werkt alleen bij ADSL-
internetaansluiting
aanvullende
extern DSL-modem"

dus nee het is geen modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mystic Spirit schreef op 23 december 2003 @ 00:28:

internetaansluiting
aanvullende
extern DSL-modem"

Als ie werkt met ADSL dan is het toch een modem....(=gateway tot internet/ISP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Met andere woorden, jullie weten het ook niet...
Wel modem+Router
Alleen Router
Wel Modem+Router
Alleen Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Dit is dus een Router met Switch en ZONDER modem....

Mgoed, op zich helemaal niet verkeerd. Alleen betwijfel ik of je iets hebt aan die 54 Mbit. Een USB-dongle haalt die snelheid volgens mij helemaal niet.

Verder ben ik enorm blij met m'n Asus WL-500g met ingebouwde printserver en meer maar waarvan ik de printserver dus dankbaar gebruik. En die kostte (zonder NICjes) 116 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

(10/100 Bade-TX met
PPPOE protocolondersteuning
ADSL is toch met PPPOA? Het wordt er (waarschijnlijk door de vertaling) niet echt duidelijker op... :? Het barst van de tegenstrijdigheden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniCache2
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:10
Ok, zou deze router dan met een kabelinternet aansluiting werken? ( waar ik zelf al een modem bij heb..)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongens jongnes...dit is simpelweg een wireless router met switch erin.
keep it simple.

als je deze wil gebruiken, zal je nog altijd een adsl modem moeten hebben om internet aan te sluiten.

:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

159 euro.... tja....

Ik weet niet wat zo'n USB2.0-dongle (anders gaat 54 Mbit niet echt lukken) kost, maar ik vind het een smak geld.

Ik heb voor een SMC router + 802.11g 54Mbit AP laatst 85 euro moeten betalen. En die is ook geschikt voor kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 09:28:
159 euro.... tja....

Ik weet niet wat zo'n USB2.0-dongle (anders gaat 54 Mbit niet echt lukken) kost, maar ik vind het een smak geld.

Ik heb voor een SMC router + 802.11g 54Mbit AP laatst 85 euro moeten betalen. En die is ook geschikt voor kabel.
ja dus.. ? dan heb je dus die usb dingen er niet bij.. wel aardig..
Zorg wel dat je deze op USB 2.0 kan laten lopen... anders haal je de 54 Mbit/s niet.
Zie ook [rml]Tweewekelijkse Aldi en LIDL aanbiedingen [ Deel V][/rml]
en
news:de.alt.fan.aldi
offtopic:
strange.. dat met bb dus http wordt gezet voor deze url.. [url=news:de.alt.fan.aldi]news:de.alt.fan.aldi[/url] terwijl dit adres news:de.alt.fan.aldi an sich gewoon ook een url is...

[ Voor 16% gewijzigd door henkleerssen op 23-12-2003 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een router voor ADSL-modems, op kabel geven ze geen garantie. Als je kabelmodem met PPPoE werkt (Com21 van Casema bijvoorbeeld) kun je de gok echter wel wagen.

henkleerssen: React is beveiligd tegen dat soort URL's, die maakt alleen van "http://" of "www" een mooie link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 09:46:
bla

henkleerssen: React is beveiligd tegen dat soort URL's, die maakt alleen van "http://" of "www" een mooie link :)
offtopic:
Beveiligd? waarom? Met http links kun je het toch net zo onveilig maken als met links naar newsgroups?

Maar ik ga hem morgen gewoon kopen. Ik ga dan wel geen USB 2.0 draaien maar
1.1. Maar wat is precies nu de de theoretische snelheid hiervan.. 1,5 Megabyte/s (~12 Mbit/s)? Of toch sneller?
(over usb 2 ik ben eerst begonnen met XP Sp 1.. alleen maar shit mee gehad .. dus die er weer afgedonderd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkleerssen schreef op 23 december 2003 @ 09:33:
[...]

ja dus.. ? dan heb je dus die usb dingen er niet bij.. wel aardig..
Zorg wel dat je deze op USB 2.0 kan laten lopen... anders haal je de 54 Mbit/s niet.
Zie ook [rml]Tweewekelijkse Aldi en LIDL aanbiedingen [ Deel V][/rml]
en
news:de.alt.fan.aldi
offtopic:
strange.. dat met bb dus http wordt gezet voor deze url.. [url=news:de.alt.fan.aldi]news:de.alt.fan.aldi[/url] terwijl dit adres news:de.alt.fan.aldi an sich gewoon ook een url is...
Dan gaan we er dus vanuit, dat het 54 Mbit dongles zijn he. Om eerlijk te zijn, kan ik dat nergens terugvinden in de "specificaties". Mochten het 11 Mbit dongles zijn, dan had ik op de eerste hit in Google (computershop Arnhem) een E-tech USB-dongle voor nog geen 40 euro. Dat kan zeker nog goedkoper dus.

Vind het niet zo'n heel denderende aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

ja het zijn 54 Mbit usb dingen 11g... 2 maal he.. (staat in die newsgroup)
dus waar kan jij het goedkoper krijgen? .. wacht ff een rekensom: 89 euro voor een wlan router of zo.. en dan 2 * 40 euro voor usb dingen (en dan heb je 11b ofwel 11 mbit).. das bij mij 169 euro.. .. eeuh dit is echt wel een goede aanbieding!
het enige wat ik als nadeel zie in die newsgroup is dus dat er geen verkeer is over een zelfde poort is van zowel UDP als TCP.. ... Maar dat wordt weer gecompenseerd door een bepaalde compressie methode of zo (waardoor het uiteindelijk toch weer allemaal sneller gaat?.. ) .. Ik wacht nog ff een antwoord af in die newsgroup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniCache2
Het is een router voor ADSL-modems, op kabel geven ze geen garantie. Als je kabelmodem met PPPoE werkt (Com21 van Casema bijvoorbeeld) kun je de gok echter wel wagen.

.. Ik heb een terayon van kabelfoon, enig idee of dit zal werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het ook mogelijk zijn om dit ding gewoon als wireless basestation te gebruiken, ik heb al een router thuis staan en niet echt behoefte aan nog een extra router. Daar komt bij dat ik geen ADSL heb. Ik wil het ding dus gewoon in mijn huidige switch inpluggen en dan gebruiken om draadloos te internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 10:13:
Zou het ook mogelijk zijn om dit ding gewoon als wireless basestation te gebruiken, ik heb al een router thuis staan en niet echt behoefte aan nog een extra router. Daar komt bij dat ik geen ADSL heb. Ik wil het ding dus gewoon in mijn huidige switch inpluggen en dan gebruiken om draadloos te internetten.
waarom niet? Kwestie van instellen...
Alleen schijnt er een brakke manual bij te zitten.. dus je moet dan zelf wat sleutelen...

Maar daar komen we samen wel uit als we morgen dat ding hebben.. en hier onze ervaringen posten.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniCache2
henkleerssen schreef op 23 december 2003 @ 10:18:
[...]

waarom niet? Kwestie van instellen...
Alleen schijnt er een brakke manual bij te zitten.. dus je moet dan zelf wat sleutelen...

Maar daar komen we samen wel uit als we morgen dat ding hebben.. en hier onze ervaringen posten.. ;)
(Hij is er toch vandaag al??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

gvd ! ja man.. doorgaans komen die aanbiedingen woensdag.. maar dast dan weer net met de kerst.. dat wordt hollen naar de aldi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniCache2
Succes, en laat ff horen als je hem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkaXakA
  • Laatst online: 01-12-2021

AkaXakA

Just Kidding...

Jongens, de Router kan alles delen. Kabel, adsl, ander ethernet, het maakt niet uit.
Het heeft zelfs naast de WiFi G antene ook 4 10/100 UTP poorten, zodat het ding ook een switch is (switch idd, geen hub).

Ik heb adsl, en heb het aan de praat, het gaat fantastisch, zolang je weet wat je in moet vullen. Screenshotje voor de Adsl instellingen bij MxStream (van KPN dus):

Om hier te komen, moet je eerst je 'dongel' instaleren op een pc, de kabel die van je adsl-modem naar je pc ging in de wlan-router steken (het WAN poortje!, de 5e) en dan je browser naar http://192.168.0.100/ sturen. Vervolgens kies je jou taal (Engels, Nederlands, Duits, Frans). In dit voorbeeld heb ik engels gekozen.

Click of op "configuration" of "install wizard". Stel dat je de eerste kiest, dan moet je nog op "Connection Setup" en dan krijg je dit ong. te zien:

Afbeeldingslocatie: http://aek.gameover.com/content/akaxaka/xtra/uitleg-instellingen-wlanrou.gif

Niet in paniek raken! De wijzigingen duren ongeveer één minuut om door te dringen. Vervolgens kijk je
bij "status" -> "Event Reporting" Dan moet je ong. dit zien:

Afbeeldingslocatie: http://aek.gameover.com/content/akaxaka/xtra/event.gif

Uitgeveegd is JouwIP/DNS.

Ik wacht verdere vragen af ;)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kEUS
  • Laatst online: 03-04-2021

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

AkaXakA schreef op 23 december 2003 @ 13:14:
Jongens, de Router kan alles delen. Kabel, adsl, ander ethernet, het maakt niet uit.
Het heeft zelfs naast de WiFi G antene ook 4 10/100 UTP poorten, zodat het ding ook een switch is (switch idd, geen hub).
Zeg nooit alles, want ik denk dat deze router wel degelijk problemen gaat geven met het L2TP protocol van de motorola modems van casema.

[ Voor 63% gewijzigd door kEUS op 23-12-2003 13:29 . Reden: auto login van opera zorgde voor een vroegtijdige post. ]

een schoner internet begint bij jezelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniCache2
Wat zullen die problemen dan zijn? En bij welke modems kan dit nog meer optreden. Ondersteund de router overigens ook MAC address spoofing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Heb hem nu gekocht.. ga hem eens installeren.. In Leiden waren ze nog volop te koop...
De verpakking meurt btw van hier tot tokyo.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

btw.. ik ga hem in bridge mode gebruiken.. Ik gebruik hem met een zyxel adsl modem (demon internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkleerssen schreef op 23 december 2003 @ 14:00:
Heb hem nu gekocht.. ga hem eens installeren.. In Leiden waren ze nog volop te koop...
De verpakking meurt btw van hier tot tokyo.. ;)
Das heel mooi, maar ik denk/vrees dat mensen voor alle duidelijkheid willen weten of ie nou ook een ADSL modem is. u know->

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb adsl, en heb het aan de praat, het gaat fantastisch, zolang je weet wat je in moet vullen. Screenshotje voor de Adsl instellingen bij MxStream (van KPN dus):

Om hier te komen, moet je eerst je 'dongel' instaleren op een pc, de kabel die van je adsl-modem naar je pc ging in de wlan-router steken (het WAN poortje!, de 5e) en dan je browser naar http://192.168.0.100/ sturen. Vervolgens kies je jou taal (Engels, Nederlands, Duits, Frans). In dit voorbeeld heb ik engels gekozen.

Click of op "configuration" of "install wizard". Stel dat je de eerste kiest, dan moet je nog op "Connection Setup" en dan krijg je dit ong. te zien:

[afbeelding]

Niet in paniek raken! De wijzigingen duren ongeveer één minuut om door te dringen. Vervolgens kijk je

[afbeelding]

HEj ik heb al die instellingen in gevuld wat jij daar had staan. maar het lukt me nog steeds nog om op internet te komen.
Hoe moet je dat doen?? Of moet je ook nog in je internet explorer aangeven hoe je op internet wil komen? en zo ja....hoe dan?

Heb je geen msn of ICQ zodat ik het je het wat makkelijker kan uitleggen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 14:03:
[...]

HEj ik heb al die instellingen in gevuld wat jij daar had staan. maar het lukt me nog steeds nog om op internet te komen.
Hoe moet je dat doen?? Of moet je ook nog in je internet explorer aangeven hoe je op internet wil komen? en zo ja....hoe dan?

Heb je geen msn of ICQ zodat ik het je het wat makkelijker kan uitleggen? :D
Het is niet de bedoeling dat je in diverse draadjes je probleem gaat bespreken, verder zoals je al eerder was verteld staat alles in FAQs wat je wil weten.
extra-opties-verbindingen zoek je btw.(je hebt een LAN he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik zou hem zowiezo niet kopen. Medion is erg slecht met het fixen van fouten / firmware upgrades omdat ze de spullen niet zelf maken maar er alleen een ander label op plakken (soms een goedkopere versie laten maken).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Waar het hier om ging is of er dus ook een Modem in zit en of het een beetje snel is en of je dus gewoon een netwerk hebt. Maar zoals ik hieruit begrijp bied het apparaat dit allemaal, alleen moet je instellen wel zelf achter komen omdat de manual nutteloos is!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Niet online
vegterb schreef op 23 december 2003 @ 14:22:
Waar het hier om ging is of er dus ook een Modem in zit en of het een beetje snel is en of je dus gewoon een netwerk hebt. Maar zoals ik hieruit begrijp bied het apparaat dit allemaal, alleen moet je instellen wel zelf achter komen omdat de manual nutteloos is!?
Heb je wel gelezen? Er zit géén modem in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jij wel gelezen? Er zit nl wel een modem in......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniCache2
Als je de aldi folder leest lijkt er inderdaad wel een modem in te zitten, maar ik zou die tekst niet geloven, er staan wel meer rare dingen in. Ik zou er dus niet van uit gaan dat er een ADSL modem in zit, tenzij de mensen die hem gekocht hebben dit kunnen bevestigen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

heel verwarrend .. of er wel of geen modem in zit.. maar op de doos staat zelf.. dat je nog wel een modem nodig hebt... Ik ben nog aan het configgen .. maar het wil nog niet helemaal lukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

[afbeelding]

[afbeelding]

ik wou de mijne dus als switch gebruiken.. maar moet ik dan de adsl modem (die ik als router gebruik ook) die ik al heb met die ene WAN poort aansluiten of met een LAN poort?
Ben dus nog steeds bezig.. (kreeg ook eerst geen connectie.. omdat ik via proxy aan het werken was.. duh!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 00:23:
• werkt alleen bij ADSL-
internetaansluiting
aanvullende
extern DSL-modem
Heb ff een stukje van die kwoot afgehaald
Mystic Spirit schreef op 23 december 2003 @ 00:28:

internetaansluiting
aanvullende
extern DSL-modem"

@cymen: 8)7 wou je nog meer zien?

[ Voor 3% gewijzigd door jevn op 23-12-2003 14:56 . Reden: onvolledig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er een USB connector op de router zit ?

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkaXakA

AkaXakA

Just Kidding...

Om voor eens en altijd het duidelijk te maken:

Het is GEEN modem. Het is een 100mbit switch & WiFi G Wireless lan (54mbit).

Het heeft 4 LAN utp aansluitpunten, 1 WAN UTP aansluitpunt (dus een gewone port gereserveerd voor WAN) & 1 Antenne (waar weet ik niet hoeveel pc's je op kan aansluiten.)

Op dat ene WAN aansluitpunt KAN je een adsl modem aansluiten maar dat HOEFT natuurlijk NIET. Er kan ook een kabel modem of weet ik niet wat aangesloten worden, aangezien het Dynamisch IP & Statisch IP & PPPoE & PPTP ondersteund.
Je zou het waarschijnlijk nog kunnen gebruiken als 5e LAN poort (door statisch IP te kiezen), maar daar moet je zelf maar achter komen.
Heb je je log bekeken? ( Status -> Gebeurtenissen Raport/Event log )
Weet iemand of er een USB connector op de router zit ?
Er zit geen USB connector op de router. Wel krijg je er 2 USB Dongels bij voor Wireless LAN, zodat je er ook wat aan hebt zonder netwerkkaarten in je pc.

[ Voor 11% gewijzigd door AkaXakA op 23-12-2003 16:25 ]

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniCache2
Zit er niet op nee, neem ik aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Op dat ene WAN aansluitpunt KAN je een adsl modem aansluiten maar dat HOEFT natuurlijk NIET. Er kan ook een kabel modem of weet ik niet wat aangesloten worden, aangezien het Dynamisch IP & Statisch IP & PPPoE & PPTP ondersteund.
Snap het nog niet helemaal, ik weet dat het sowieso onduidelijk op internet staat maar de mensen die 'm al gekocht hebben. Kun je rechtstreeks je ADSL aansluiten op de router, dus zonder tussenkomst van een ander modem. De één zegt dat het er wel op zit, de ander niet...

"Op dat ene WAN" Snap het niet helemaa, is dit een netwerkaansluiting waar je een extern WAN-modem op aansluit of een rechtstreekse ADSL aansluiting (klein stekkertje (telefoonstekkertje))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vegterb schreef op 23 december 2003 @ 15:20:
[...]

Snap het nog niet helemaal, ik weet dat het sowieso onduidelijk op internet staat maar de mensen die 'm al gekocht hebben. Kun je rechtstreeks je ADSL aansluiten op de router, dus zonder tussenkomst van een ander modem. De één zegt dat het er wel op zit, de ander niet...

"Op dat ene WAN" Snap het niet helemaa, is dit een netwerkaansluiting waar je een extern WAN-modem op aansluit of een rechtstreekse ADSL aansluiting (klein stekkertje (telefoonstekkertje))
Dit is net het enige, wat echt overduidelijk op de site van Aldi staat. Je hebt een extern modem nodig! (Een ADSL-modem of kabelmodem welteverstaan, al zal hij waarschijnlijk niet zomaar met elk type kabelmodem werken.)

De uitspraken van AkaXakA zijn wat dat betreft ook vrij duidelijk. Aangezien hij er een gekocht heeft, zal hij het wel weten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniCache2
[...]

Je Wan verbinding sluit je er dus op aan. Ik neem aan gewoon een RJ-45 (netwerk) stekertje dat uit je adsl of kabelinternetmodem komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Op het wlna ding zit dus GEEN telefoonstekker aansluiting hence geen modem.
Het heeft dus WEL 4 UTP poortjes met 1 extra wan UTP poortje voor je aansluiting met de modem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
UniCache2 schreef op 23 december 2003 @ 15:26:
[...]

Je Wan verbinding sluit je er dus op aan. Ik neem aan gewoon een RJ-45 (netwerk) stekertje dat uit je adsl of kabelinternetmodem komt.
Nee, heb een USB ADSL-Modem. Maar dan snap ik dit ook, de kwaliteit is wel goed neem ik, maar voor de prijs moet er niet overdreven veel van verwacht worden. Daarbij zorgen de USB Dongles voor wat vertraging omdat ze trager zijn dan PCMCIA kaartjes. Het is dus een aanbeveling als je een Ethernet ADSL Modem hebt.

Bedankt iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

de vraag blijft echter of ik mijn standaard adsl modem dus in bridge of router mode moet zetten.. ben er nog niet uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Heeft het een wat bereik met die USB-dongle of valt het wat mee?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flupse
  • Laatst online: 13-01-2022
is het iemand gelukt om de router naast een andere router te laten werken?
dus in het netwerk is een werkende router die ook dhcp draait, vervolgends wil ik deze router mijn draadloos gedeelte laten afdekken, maar als ik het ip van de medion router verander kan ik er op geen mogelijkheid meer bij (na aanpassen ip's van de router is ook het client ip gewijzigd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Flupse schreef op 23 december 2003 @ 16:05:
dus in het netwerk is een werkende router die ook dhcp draait, vervolgends wil ik deze router mijn draadloos gedeelte laten afdekken, maar als ik het ip van de medion router verander kan ik er op geen mogelijkheid meer bij (na aanpassen ip's van de router is ook het client ip gewijzigd)
ongeveer dezelfde vraag als ik heb.. ik ga zyxel support ff bellen voor uitleg over router/router setup .. of modem/router setup..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 18:51

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 15:25:
[...]

Dit is net het enige, wat echt overduidelijk op de site van Aldi staat. Je hebt een extern modem nodig! (Een ADSL-modem of kabelmodem welteverstaan, al zal hij waarschijnlijk niet zomaar met elk type kabelmodem werken.)
Hou wel in de gaten dat je een ethernet adsl modem moet hebben voor dit ding, of weet er iemand een manier om (via een workaround of adapter oid) een usb modem op het ding aan te sluiten? :+

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkaXakA

AkaXakA

Just Kidding...

[...]

Het gaat dus idd om een UTP poortje, gereserveerd voor WAN verbindingen. Daarin steek je dus de UTP kabel van je adsl modem (of kabel of **) in. In je adsl modem steek je dus je telefoonstekkertje zoals je gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe ver kan je je comp van dit ding afzetten?
wat is de afstand die het draadloze netwerk kan overbruggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkaXakA

AkaXakA

Just Kidding...

Flupse schreef op 23 december 2003 @ 16:05:
Dat komt omdat hij alleen DHCP verbinding geeft op het subnet waar hij zelf een address van heeft.

Medion: 192.168.1.0 geeft: 192.168.1.x aan clients
maar Medion: 192.168.2.0 geeft: 192.168.2.x aan clients

---------
En de afstand is hetzelfde als Wi-Fi B....tientallen meters moet wel lukken, maar de stalen construkties in huizen zullen het wel afzwakken. In iedergeval: een normaal nederlands huis & tuin moet lukken.

[ Voor 15% gewijzigd door AkaXakA op 23-12-2003 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@AkaXakA

En jij maar zeggen dat die router alles kan, hij kan dus een hoop maar niet ontopic att. Tis een hopeloos draadje...... ;)

igg komt ie ook voor in een ander draadje waar ie op de modem is aangesloten, al zegt dat natuurlijk ook niet alles......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkaXakA

AkaXakA

Just Kidding...

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 16:29:
@AkaXakA

En jij maar zeggen dat die router alles kan, hij kan dus een hoop maar niet ontopic att. Tis een hopeloos draadje...... ;)

igg komt ie ook voor in een ander draadje waar ie op de modem is aangesloten, al zegt dat natuurlijk ook niet alles......
Nee, goh, het kan niet alles...duh!
Maar het ondersteund Dynamisch IP & Statisch IP & PPPoE & PPTP als WAN aansluitingen, zodat je er op een willekeurige nederlandse internet aansluiting best ver mee komt. Zoniet, gebruik je het als switch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok zeg, die instellingen zo.

Iemand trouwens enig idee onder welke naam die Medion router nog meer te koop is? Dan is via die weg misschien een goeie manual te scoren (die van de Aldi is um, niet zo erg goed. Dat werkte bv heel goed bij de Medion diitale camera: dat was een Samsung, en daar hadden ze een perfecte manual...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Wat een ongelofelijk *********************** kutding is die kutrouter toch! Heb nog nooit zo'n brak stuk technologie gezien. Als je heel even de stroom eraf haalt is z'n hele geheugen leeg. Nou, leuk, fijn alles opnieuw instellen denk je dan. Geeft hij dan ineens een foutmelding "Please upload webdirectory" o.i.d. Nou, fijn, resetten... nu accepteert hij ineens geen enkel wachtwoord meer. Het is gewoon een enorm brak rotding. Eens kijken of een half uur de stroom eraf halen helpt :( Anders gaat dat f***ding dus fijn retour.

NIET KOPEN!

[ Voor 4% gewijzigd door Sorcerer8472 op 23-12-2003 16:41 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Anders quote ik mezelf even ipv mezelf te editen...

[ Voor 97% gewijzigd door Sorcerer8472 op 23-12-2003 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flupse
het lukt me niet om de router als volgt in mijn netwerk te configgen

wat ik wil is mijn bestaande netwerk houden bestaande router is 192.168.1.1 en deze geeft ip's van 192.168.1.10 tot 192.168.1.30 ofzo. dit werkt en wil ik zo houden, hier aan wil ik met de router van medion het netwerk uitbreiden met wifi dus van de bestaande router een uplinkje maken naar de medionrouter en dus wirreless, de medionrouter moet dus bv 192.168.1.5 worden maar dit lukt me niet.

2de prob is dat ik na wat router resets de webinterface kwijt ben, krijg de melding No valid Web File System found. Please upload a valid filesystem. :( :( :( :(

ben geen noob maar toch help :)

[ Voor 4% gewijzigd door Flupse op 23-12-2003 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Flupse schreef op 23 december 2003 @ 16:41:
2de prob is dat ik na wat router resets de webinterface kwijt ben, krijg de melding No valid Web File System found. Please upload a valid filesystem. :( :( :( :(
Precies dat had ik dus ook :(
Stroom eruit een tijdje... hopelijk helpt dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AkaXakA schreef op 23 december 2003 @ 16:36:
[...]

Nee, goh, het kan niet alles...duh!
Maar het ondersteund Dynamisch IP & Statisch IP & PPPoE & PPTP als WAN aansluitingen, zodat je er op een willekeurige nederlandse internet aansluiting best ver mee komt. Zoniet, gebruik je het als switch...
Ga jij lekker effe mensen in de war brengen ;) Vertel ze nou maar gewoon dat dat ding niet op je telefoonlijn kan worden aangesloten zoals een normale ADSL modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 18:51

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Flupse schreef op 23 december 2003 @ 16:41:

ben geen noob maar toch help :)
[skip stupid question here]
ging over pingen enzo... je krijgt die melding retour, dan kun je em ws ook pingen... }:O

[ Voor 23% gewijzigd door sjunnie op 23-12-2003 16:53 ]

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

ik ben bang dat dit ding niet zo lekker werkt in router/router mode.. btw je kan niet in dezelfde ip range deze router gebruiken met de bestaande modem/router.
Met andere woorden als die modem/router een ip range heeft van 192.168.1.x dan kan dit medion ding (en ook andere routers blijkbaar heb ik gehoord van een zyxel support gast.. en ja die snappen wat ze zeggen) niet een ip krijgen van 192.168.1.y .. laat staan als dhcp server gaan fungeren in dezelfde ip range... dus de default 192.168.0.100 moet je gewoon lekker zo houden (als je modem/router niet al hetzelfde ip range heeft).

Ipv stroom er af trekken kun je ook gewoon resetten.. ik ga er persoonlijk nog gewoon van uit dat ik de instellingen nog niet geod heb.... ipv gelijk lopen schreeuwen dat dit "f**king ding retour moet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkaXakA

AkaXakA

Just Kidding...

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 16:43:
[...]

Ga jij lekker effe mensen in de war brengen ;) Vertel ze nou maar gewoon dat dat ding niet op je telefoonlijn kan worden aangesloten zoals een normale ADSL modem.
Ik heb juist de hele tijd duidelijk gemaakt dat het GEEN adsl modem is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flupse
ik schreew niet dat ie terug moet ik zit alleen met een paar probleempjes, verder moet deze router eigenlijk bij mij alleen maar dienen als switch met een wifi ap er in zegmaar, maar ik weet niet of dat werkt.

zou ik als oplossing om de pc;s van het vaste netwerk en draadloze te laten communiceren het subnet naar 255.255.0.0 zetten ipv 255.255.255.0 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

henkleerssen schreef op 23 december 2003 @ 16:56:
Ipv stroom er af trekken kun je ook gewoon resetten.. ik ga er persoonlijk nog gewoon van uit dat ik de instellingen nog niet geod heb.... ipv gelijk lopen schreeuwen dat dit "f**king ding retour moet"
Anders lees je even...........

De stroom moest er even af vanwege veranderen van instellingen. Daarna deed het hele fucking ding het niet meer (upload valid filesystem). Resetten werkt niet meer, niets werkt, het hele ding is verneukt.

En nogmaals: NIET KOPEN! (voor degenen die het zich nog afvroegen)

Volgens mij krijgt iedereen dit probleem wel na een tijdje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Flupse schreef op 23 december 2003 @ 17:03:
ik schreew niet dat ie terug moet ik zit alleen met een paar probleempjes, verder moet deze router eigenlijk bij mij alleen maar dienen als switch met een wifi ap er in zegmaar, maar ik weet niet of dat werkt.

zou ik als oplossing om de pc;s van het vaste netwerk en draadloze te laten communiceren het subnet naar 255.255.0.0 zetten ipv 255.255.255.0 ??
Doettie het weer bij jou dan nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cymen, jij bent toch degene die heel hard bleef roepen dat er wel een modem in zit? Alleen al uit de aldi-folder bleek duidelijk dat dat niet het geval was. Over in de war brengen gesproken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flupse
router waarschijnlijk wel alleen web interface is weg, verder ben ik van +/- 17:00 aande lijn met de helpdesk maar daar hoor ik alleen het bandje

($#%*^$)#^$* %^@)^gv)$*@#*@)*@)%$%)#$

oke sorry, na 15 mins wachttijd wist een dame aan de telefoon te vertellen dat DE meneer die daar over ging niet meer aanwezig was.

[ Voor 38% gewijzigd door Flupse op 23-12-2003 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Flupse schreef op 23 december 2003 @ 17:06:
router waarschijnlijk wel alleen web interface is weg, verder ben ik van +/- 17:00 aande lijn met de helpdesk maar daar hoor ik alleen het bandje

oke sorry, na 15 mins wachttijd wist een dame aan de telefoon te vertellen dat DE meneer die daar over ging niet meer aanwezig was.
Fijn. Gewoon terugbrengen die brakke troep... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

voor de goede orde.. het werkt bij mij hiero .. no problem.. lekker snelheid ook.. moet nog ff kijken of ik encryptie wil gebruiken of niet... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

henkleerssen schreef op 23 december 2003 @ 18:21:
moet nog ff kijken of ik encryptie wil gebruiken of niet... :7
En daar moet je over nadenken :? :?

Gelukkig is er nog vrijwel niets gepubliceerd over de risico's van een niet afgeschermd draadloos netwerk 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Zpottr op 23-12-2003 18:28 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Zpottr schreef op 23 december 2003 @ 18:28:
[...]

En daar moet je over nadenken :? :?

Gelukkig is er nog vrijwel niets gepubliceerd over de risico's van een niet afgeschermd draadloos netwerk 8)7
tja.. scheelt in snelheid.. maar aangezien ik een vrije strenge firewall heb.. waar elk progje moet worden aangekondigd.. en elke poort.. weet ik dus nog niet of ik wpa , wep64 of wep128 ga toepassen.. het scheelt allemaal dus in snelheid.. zou ik moeten testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

henkleerssen schreef op 23 december 2003 @ 18:38:
[...]

tja.. scheelt in snelheid.. maar aangezien ik een vrije strenge firewall heb.. waar elk progje moet worden aangekondigd.. en elke poort.. weet ik dus nog niet of ik wpa , wep64 of wep128 ga toepassen.. het scheelt allemaal dus in snelheid.. zou ik moeten testen..
Doed, iedereen kan elke letter die je over de lucht gooit meelezen en al je down- en uploads gewoon letterlijk opslaan! :X

Maargoed, moet je verder zelf weten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoNoS
  • Laatst online: 15-04-2023
Sorcerer8472 schreef op 23 december 2003 @ 20:06:
[...]

Doed, iedereen kan elke letter die je over de lucht gooit meelezen en al je down- en uploads gewoon letterlijk opslaan! :X

Maargoed, moet je verder zelf weten :+
Inderdaad, zeker ook alle plaatjes en alles wat je ingetikt hebt. Helemaal mee eens, gewoon die encryptie gebruiken.

En als je je druk maakt om snelheid, zou ik al niet eens aan een draadloos netwerk gaan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

sonos schreef op 23 december 2003 @ 20:52:
[...]

Inderdaad, zeker ook alle plaatjes en alles wat je ingetikt hebt. Helemaal mee eens, gewoon die encryptie gebruiken.

En als je je druk maakt om snelheid, zou ik al niet eens aan een draadloos netwerk gaan beginnen.
Voor de rest kan iemand anders met een laptop ofzo zich gewoon voordoen alsof hij jou is en jouw verbinding gebruiken om hopen spam te versturen ofzo... dan issie nooit traceerbaar en krijg jij de schuld... idem met hacken enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Flupse schreef op 23 december 2003 @ 17:06:

Laat je het even horen als ze nog wat nuttigs te melden hebben daarzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, dit gaat helemaal nergens meer over. Zo'n topic is niet bedoeld voor:
- Kotsen op de router en roepen dat niemand hem moet kopen
- Vragen om complete configuraties
- Elkaar half de harses inslaan omdat de één verkeerd zou zitten

Problemen met deze router kunnen als normaal topic gepost worden, uiteraard onder de NT-policy..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.