veranderen van de achtergrond van een tabel mbv javascript lukt mij alleen maar als ik het nieuwe plaatje hard in de javascript zet, niet met een variable dus
ik heb nu dit
en zou graag willen dat het meer zoiets word
ik heb zelf, voor mij alle mogelijke combinaties uitgeprobeerd maar kom er niet uit.
mijn table opmaak ziet er zo uit:
oja voor de duidelijk heid dus, wat ik graag wil is. dat ik de image kan veranderen naar de naam van de variable die hij bij de functie mee krijgt...
ik heb nu dit
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <SCRIPT language=JavaScript1.2 type=text/javascript>
<!--
function showimage(img){
// document.getElementById('preview').style.backgroundImage = url("../../foto/1/preview/"+img);
document.getElementById('preview').style.backgroundImage = 'url(../../foto/1/preview/bus.JPG)';
}
//-->
</SCRIPT> |
en zou graag willen dat het meer zoiets word
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <SCRIPT language=JavaScript1.2 type=text/javascript>
<!--
function showimage(img){
// document.getElementById('preview').style.backgroundImage = url("../../foto/1/preview/"+img);
document.getElementById('preview').style.backgroundImage = url('../../foto/1/preview/'+img);
}
//-->
</SCRIPT> |
ik heb zelf, voor mij alle mogelijke combinaties uitgeprobeerd maar kom er niet uit.
mijn table opmaak ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <table width="200" height="200" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" id="preview">
<tr>
<td> </td>
</tr>
</table>
<a href="javascript:onClick=showimage('bus.JPG')">verander</a> |
oja voor de duidelijk heid dus, wat ik graag wil is. dat ik de image kan veranderen naar de naam van de variable die hij bij de functie mee krijgt...
[ Voor 19% gewijzigd door GoVegan op 22-12-2003 23:56 ]