Toon posts:

[Asus p4p800] niet samen met ti4200?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit met een toch wel verontrustend probleem.

Ik heb hier een extra pc, met daarin een gloednieuw, vandaag aangeschafte asus p4p800, en als videokaart zou er een ti4200 op moeten komen.
Overige specs zijn:

Qtec 550w voeding.
(ja ik weet wat ze er van zeggen, maar 550wat qtec moet een het volgende wel kunnen trekken toch?)
p4 2.4 533fsb, niet overclocked..
2x Samsung ddr 400 in dual chanel mode.
1x tvtuner kaart (pinnacle).
1x 20gb 7200rpm hdd.
1x plextor cd-rom plexmax 40x scsi.
1x 290-nogwa bijbehorend scsi kaartje.

het volgende is het probleem:
Als ik de ti4200 in het systeem heb zitten, stopt de pc net na het inloggen volledig.
De stroom moet van de voeding, dan pas gaat hij weer aan.
Het lijkt net of ie het agp slot niet genoeg stroom geeft, want in safe mode (op 640x480 dus) blijft ie wel gewoon aan.

Met een Radeon 9800 pro aiw met power connnectie van de voeding doet de pc het echter perfect.

Met de ti4200 van m'n broertje vervolgens... zelfde probleem.
Andere voeding (350watt antec), zelfde probleem.
Bijde ti4200's in andere pc, geen probleem, vlekkeloos.
Bios en driver updates.. helaas geen oplossing.

Iemand nog andere ideeen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 23:40 ]

Verwijderd

Indien AGP spanningen het probleem zijn zou je evt. een videokaart mod kunnen overwegen waarbij je de AGP pinnen doorsnijdt en direct voed met een molex.

Overigens prefereer ik zelf die Radeon 9800 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 07:26:
Indien AGP spanningen het probleem zijn zou je evt. een videokaart mod kunnen overwegen waarbij je de AGP pinnen doorsnijdt en direct voed met een molex.

Overigens prefereer ik zelf die Radeon 9800 ;)
Die zit 'helaas' in mijn 'gewone' computer >:)
Heb je een voorbeeld van zo'n mod? Ik ben namelijk niet zo'n ster in het solderen enzo..

Update: Het is echt alleen als ik de resolutie omhoog gooi, op 640x480 en 800x600 blijft ie het gewoon doen. Ik heb zelfs met detonator 40.x geprobeerd :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 08:45 ]

Verwijderd

en als dat niet helpt? wat dan? dan heb je je kaart misschien naar de ****** geholpen. ik was min of meer van plan een T1 4200 aan te schaffen voor mijn p4p800 maar ik wil tog eerst weten of meer mensen dit probleem hebben of wat de oplossing is

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit is geen kick, meer een vervolg op mijn vraag.. ;)

Stel het is niet op te lossen, wat is er op tegen om die asus p4p800 in mijn 1e werkstation te zetten en de epox 4pda2 die er nu in zit en die 2e pc te zetten?
Dat zou namelijk het probleem ook oplossen...