Toon posts:

Verzamelplaats voor forumsoftware nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo forumers.

Sind enige tijd heb ik een startpagina en een forum draaien waar de tot nu toe bij mij bekende forumsoftware op vermeld staat. De bedoeling is dat de mensen op het forum hun mening en reactie's kunnen geven over forum software. De "nieuwe" gebruikers kunnen aan de hand van deze reactie's en discussies zien wel software bij hun past! Het moet een soort verzamelplaats worden en geen "probleem" oplos forum. hellaas heb ik daar de kennis niet voor. Inmiddels heb ik alle ontwikkelaars op de hoogte gesteld van mijn bedoeling en heb hier toch positiefe reactie's op gehad.

tevens heb ik ook op de forums van het merk de bezoekers uitgenodigd om hun eerlijke reactie te geven over de producten. (Ja, mijn engels is slecht :) )

Het valt mij echter op dat hier toch vrij weining gespons op komt. Niet dat de gebruikers en ontwikkelaars niet kijken, want die komen nu wereldweid, Maar meer dat ze niet willen vertellen hoe ze over het product denken. Het lijkt wel alsof men bang is voor iets?

Ik zet dit hier neer aangezien hier zeer veel kennis aanwezig is, en ook diverse reactie's en omerkingen zijn over forumsoftware.

Alvast bedankt.

Mvg,
Wilbert Hendriks

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Je wilt hiermee* dus feedback op verschillende BBs krijgen?

*als in: dit topic

[ Voor 22% gewijzigd door G33rt op 22-12-2003 23:13 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat is precies je vraag? Ik neem aan dat je tips wil over hoe je je publiek bereikt?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Niet zozeer om zoveel mogelijk bezoekers te krijgen want dat zou mij een worst wezen.

Maar meer de vraag hoe er wordt gedacht over een verzamelplaats van forum software en uiteraard ook feedback over de BBS en

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 00:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
En ja het gaat om reactie's over BBs en

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:49

Tux

Mijn forum staat erop, dus ik denk er positief over :+

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
Tux,

Jou forum staat er ook op ja. :)

Maar uiteraard zullen "jou" gebruikers in het Nederlands reageren. (geen probleem) Mischien is dat ook een drempel voor buitenlandse gasten?
Daarom heb ik dus ALLE gebruikers en ontwikkelaars uitgenodigd. Om toch een eerlijke mening te krijgen en niet alleen maar voor de nederlandse pakketen.

maar dat blijft dus nog uit!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:11

momania

iPhone 30! Bam!

Als ik het goed bergrijp is je vraag dus al s volgt:

Is er behoefte aan een centraal informatie punt met info en meningen over de verschilende forum software die het internet kent ?

Zo ja: wat zijn daar zoal je eigen ideeen dan over?
Om een goede discussie te starten zal je zelf wel met een duidelijke vraag/statement moeten komen met een goede mening/onderbouwing.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 22 december 2003 @ 23:23:
Is er behoefte aan een centraal informatie punt met info en meningen over de verschilende forum software die het internet kent ?

Zo ja: wat zijn daar zoal je eigen ideeen dan over?
Om een goede discussie te starten zal je zelf wel met een duidelijke vraag/statement moeten komen met een goede mening/onderbouwing.
Hallo Momania,

Ik heb een poos geleden hier ook een uitnodiging geplaatst met een uitleg hierover. Terecht is deze direct verweiderd omdat ik hier in "spamde"

maar het komt er dus op neer: of er inderdaad behoefte is aan een centraal informatie punt voor forumsoftware (perfect omschreven!)

Mijn ideeen hierover zijn:
Om onafhankelijk te zijn. Ik heb hierin dus geen eigen voorkeur, mening! (draaid dan wel op een phpbb, maar dat is de opstart)
Zoveel mogelijk. eerlijke mening en informatie te geven aan de nieuwe gebruikers. De markt is tot mijn eigen verbazing zeer groot. alle (betaalde) producenten zeggen dat hun product het beste is. Maar dat zal in de prakrijk anders zijn.

In het verleden heeft Mosiemous hier al eens testresultaten geplaatst over een paar pakketen. In die geest wil ik ook iets opzetten maar dan niet alleen met testresultaten. Maar ook duidelijke meningen van gebruikers.

erg lang verhaal. en wordt er ook nu niet overzichtelijker op. (typ niet zo snel :) )

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Als je de meningen van gebruikers wilt horen, is het de bedoeling om ook je eigen ervaringen met pakketten te laten zien, dat bedoelde momania :)

tevens kan ik je oude topic niet vinden, dit is je eerste en enige topic op GoT ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo G33rt,

Zoals ik hierboven vertelde is die topic direct verweiderd ;)

Maar Het is denk ik onmogelijk om over tot nu toe +/- 80 pakketen een mening te hebben. Om deze te kunnen geven ben ik over 20 jaar nog bezig! Daarom doe ik dus een beroep op de echte gebruikers die kunnen vertellen wat de voor en nadelen zijn over de producten.

Ik heb het dan wel over mening. Maar uiteraard zijn andere onderwerpen die met forumsoftware te maken heeft ook zeer welkom.

Maar de vraag is dus of hier wel behoefte aan is?

Verwijderd

Topicstarter
Overigens is dit de discussie die gevoerd is over de tests van Mosymuis.
[rml][ test] 9 verschillende forum systemen[/rml]

Nu blijkt dus dat er veel meer pakketen zijn! En om hier de gebruikers in te betrekken, die natuurlijk de beste ervaring in hebben. Probeer ik een centraal punt op te zetten waar de ervaringen van gebruikers vermeld staan.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 23:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Inmiddels heeft de database zich uitgebreid tot 115 soorten forumsoftware (en wordt nog groter)!
Ik snap inmiddels dat ik zelf hier ook een mening in moet hebben en bijvoorbeeld mijn eigen testresultaten moet bijzetten. Dat is wel een beetje erg veel werk 8)7 !

Maar zijn er mensen die hier willen reageren of zij de nut van zo'n discussie forum inzien? En zijn er eventueel sugesties, op en aanmerkingen?

Mvg,
Wilbert Hendriks

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:11

momania

iPhone 30! Bam!

Wilbert H,

je hoeft op een forum, en dus ook op GoT, niet steeds een reply te beginnen met een aanhef en af te sluiten met groetjes ;)
Zie voor meer info ook: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Komt denk ik door mijn opvoeding. Altijd netjes meneer en mevrouw zeggen ;)

Het kwarte begind te vallen.

Mv.......... :o

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op 22 december 2003 @ 23:34:
Als je de meningen van gebruikers wilt horen, is het de bedoeling om ook je eigen ervaringen met pakketten te laten zien, dat bedoelde momania :)
Okee.
er staan inmiddels 6 reviews op (nog 246 te gaan :+ ). Toch proef ik hier een beetje dat er weinig tot geen belangstelling is naar zoiets. Of heb ik het verkeerd?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik heb er wel belangstelling voor maar op jouw website zie ik niks??? Browser is mozilla 1.5.
Dus kan ik ook nergens een reactie / opmerking over geven cq lezen.

Verwijderd

Topicstarter
???
Als je het GoT kunt zien zou je ook de mijne moeten kunnen zien _/-\o_

Welk adres gebruik je dan?

Edit: domein bestaat nog maar 1 weekje. misschien DNS nog niet gerefresht?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 21:01 ]

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

bedoel je deze? is blanco
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
c:\>ping forum.wilqui.com

Pingen naar www.parse.nl [213.239.155.15] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.155.15: bytes=32 tijd=16 ms TTL=57
Antwoord van 213.239.155.15: bytes=32 tijd=31 ms TTL=57

Ping-statistieken voor 213.239.155.15:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0 (0% verlies),
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
    Minimum = 16 ms, Maximum =  31 ms, Gemiddeld =  19 ms

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
Wat vaag????? Als ik via hier op mijn website klik dan opend hij zich gewoon. En ik heb daar ook al bezoekers 8)7

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 21:15:
Wat vaag????? Als ik via hier op mijn website klik dan opend hij zich gewoon. En ik heb daar ook al bezoekers 8)7
Als ik ernaar toega dan vraagt Firebird netjes of er een React-cookie gezet mag worden. Dat mag niet (mag nergens, behalve bij sites waar ik het wil) en dan krijg ik een lege pagina te zien. Zelfde verhaal in IE, alleen daar zonder de vraag of ik het cookie wel wil. Lege pagina dus :).

Verwijderd

Topicstarter
Ahhh.

Dat is bij een aantal bij jullie die zich wat scherper hebben beveiligd dus ;) Maar lijkt mij sterk dat dat bij IE ook gebeurt. Het is een zelfde forumsoftware als hier en verder geen poespas. Zouden de andere gebruikers het ook niet kunnen zien :) hellaas voor jullie zou ik bijna zeggen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 21:25 ]

• tiguan
  • Laatst online: 15:15
Ik gebruik Mozilla en ik krijg alleen een blanco pagina te zien.

Oeps, ondertitel moet ik zo te zien ff aanpassen.

[ Voor 30% gewijzigd door tiguan op 22-01-2004 21:27 ]

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

hier ook (winxp + ie6): blanco scherm

Verwijderd

Topicstarter
hmmm. vreemd. Zijn er ook IE gebruikers met dit probleem?

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 21:22:
Dat is bij een aantal bij jullie die zich wat scherper hebben beveiligd dus ;) Maar lijkt mij sterk dat dat bij IE ook gebeurt. Het is een zelfde forumsoftware als hier en verder geen poespas. Zouden de andere gebruikers het ook niet kunnen zien :) hellaas voor jullie zou ik bijna zeggen ;)
Met IE op standaard veiligheidsinstellingen doet hij het ook niet. Dus ik denk toch echt dat er wat mis is bij jou... De inhoud van de HTML die ik zie is overigens de volgende:
HTML:
1
2
3
4
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=windows-1252"></HEAD>
<BODY></BODY></HTML>

• BaRF
  • Laatst online: 13:43

BaRF

bijna kerst

me too, xp+ie6 : blanco

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• tiguan
  • Laatst online: 15:15
Ik heb het op me andere bak met IE6 ff bekeken, exact hetzelfde resultaat: blanco pagina.

Verwijderd

Topicstarter
Kijken of een plaatje lukt. het is toch het het goede adres?

plaatje

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 21:39 ]

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 13:49
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 21:28:
Zowel IE als Firebird --> blanco scherm

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 21:36:
Kijken of een plaatje lukt. het is toch het het goede adres?

afbeelding]
Edit: wilde net plaatje veravangen voor url. is al gedaan dus Thx

Verwijderd

Topicstarter
Vaag........

Ik had dit begin deze week ook. Heb toen een andere DNS gepakt en toen kon ik het wel zien. Domein is namelijk verhuist. Misschien heeft het daar mee te maken?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

hier ook blanco
met IE, Opera, Firebird
btw ISP = hccnet :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 21:41:
Vaag........

Ik had dit begin deze week ook. Heb toen een andere DNS gepakt en toen kon ik het wel zien. Domein is namelijk verhuist. Misschien heeft het daar mee te maken?
Geef het ip adres eens dan? Met een nslookup krijg ik 213.239.155.15. Klopt dit dan niet?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb als DNS 212.142.8.1 genomen (op GoT gevonden). toen kon ik het wel zien (voorheen zag ik oude website waar nog wat op stond)

Wat het IP adres is zou ik zo niet weten. Jullie zeggen het

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 21:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 21:48:
Ik heb als DNS 212.142.8.1 genomen (op GoT gevonden). toen kon ik het wel zien (voorheen zag ik oude website)

Wat het IP adres is zou ik zo niet weten. Jullie zeggen het
Je hebt zomaar een IP adres genomen wat je op GoT hebt gevonden :? :z

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 21:28:
Yes. v6.0.2800.1106

Verwijderd

Topicstarter
was na aanleiding van een draadje over of je andere DNS adressen mog nemen. en scheen te mogen toch? En een van deze nummers werdt genoemd mijn chello provider had de DNS server nog niet gereset.

Verwijderd

Topicstarter
krijg ik nu problemen met de politie of zo? :'(

Verwijderd

Topicstarter
Vind het maar raar. Vandaag hebben zich 5 nieuwe gebruikers geregistreerd. Deze kunnen het toch ook zien.....

• RAJH
  • Niet online
offtopic:
Er is ook een edit knopje hoor ;)

en het is zeker niet verboden om een andere dns server te gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry. DNS hierboven is van chello.

Die nieuwe is 212.142.84.1 Met deze kan ik het dus wel zien. Zal dadelijk mijn oude eens terug zetten

Edit: ik weet van die edit knopje. maar ik raak hier nu ligtelijk gefrustreerd van |:(
Dit was hellemaal niet mijn vraag :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 21:58 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het heeft weinig zin om in Software Algemeen DNS problemen te behandelen - de plaats daarvoor is http://gathering.tweakers.net/forum/list_category/7

Daarnaast: een discussie over forumsoftware zou best leuk zijn maar vragen over waarom te weinig mensen naar je site komen lijkt me geen nut hebben op een tweede forum. Ik nodig je van harte uit om hier een nieuw discussietopic te starten over forumsoftware (zie dan eerst even [rml][ Forum software] Welke zijn er + argumentatie[/rml] voor inspiratie: begin zelf ook met een overzichtje en wat meningen, dan kan er tenminste een discussie komen). Maar verder past dit toch eigenlijk zo niet in SA :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.