Mathlon

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GiLMORE80
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 15:02
Hoi,

Ik ben nu Win2k- gebruiker, en ben hierover zeer tevreden. Echter nu kan ik naar mijn mening geen Mathlon meer gebruiken, omdat mijn config.sys niet meer te gebruiken is. Hoe is dit op te lossen, want mijn proc wordt best wel warm?
TIA

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

:?

lekker vaag

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

servowire -> mathlon is dacht ik een programma om software matig de cache-divider van je athlon te veranderen, zodat je hogere snelheden kunt halen...

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

ooow, ok, weer wat geleerd

maar dit is wel een dubbbel post>> hij staat ook op die-hard overclocking

met papier mache kun je alles maken!!

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

Je kunt de nieuwe Mathlon 3.00 downloaden, hierbij wordt een opstart diskette gemaakt, zodat voordat je os wordt opgestart het de cache divider wordt veranderd. Dit werkt dus met alle OSsen.

Succes

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• GiLMORE80
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 15:02
Bedankt, ik zal het proberen. Ik was er bij het schrijven van deze post vanuit gegaan dat de mensen die reageerden iets wisten van Mathlon, het programmaatje die mbv de config.sys de cache divider voor een Athlon proc instelt.
Thanx

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Hehe, daar ben ik al maanden naar op zoek, een cache divider die geschikt is voor alle mobo's en ossen.

Ik heb gelijk maar de goede gedownd

Don't You stare there, Operate!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:17

TGEN

Hmmmx_

Ik heb dus ook probs met de cache divider, booten wil niet hoger dan 900 MHz (700 origineel) . Ik heb inmiddels een app gevonden die een bios image voor de K7V aanpast, zodat je de cache divider in de bios kunt flasdhen.. alleen ik heb geen backup bios en dit is een erg riskant iets.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Verwijderd

[domme mode]
What the hell is een cache divider en wat doet mathlon en voordelen en nadelen :?
[/domme mode]

Sorry ik weet het echt niet..

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025
Wie heeft mathlon 3 voor me ?
Die link werkt niet meer.

BVD

Verwijderd

Cache divider is de verhouding tussen de werk frequentie van het cache geheugen en de werk frequentie van de processor... bij een cache divider van 2.5 werkt de cache van een Athlon 1GHz op 400 MHz... (2,5 maal 400 is... :) Snappie ? Dit klopt uiteraard niet want de Athlon 1GHz heeft een cache divider van 1 als ik het goed herinner... De langzamere Athlons, die nog in een slot moesten en tot 700 MHz gingen hadden geen cache die op de snelheid van de processor liep... vandaar de cache divider. Als je de processor overclockt kan het zo zijn dat de cache de reden is dat die niet meer harder kan en daardoor kun je de cache iets langzamer zetten door een grotere cache divider in te stellen. Ook wordt deze gebruikt om de cache divider iets omlaag te zetten zodat de cache sneller wordt. Als het niet duidelijk is dan hoor ik het wel...

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op zondag 10 december 2000 10:58 schreef Servowire het volgende:
ooow, ok, weer wat geleerd

maar dit is wel een dubbbel post>> hij staat ook op die-hard overclocking
noem me maar gek maar dit is toch DIE_HARD OVERCLOCKING?

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:59
is dih ook nog nodig voor de tb?
dacht het niet toch?
Pagina: 1