Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Ben abo SIM in (gelockte) T-mobile pre-pay?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-11 12:02
Ik heb al sinds '99 hetzelfde el-cheapo 30min abo van (toendertijd) Ben.
Nu is m'n toestel compleet gaar en wil ik graag zonder m'n abo te veranderen/vernieuwen/verlengen voordelig een ander toestel.
Nou lijkt deze T-mobile pre-pay Sony/Ericsson T230 me wel wat.
Maar nu is de vraag of m'n oude Ben SIM zonder hack gaat werken in een gelockt T-mobile pre-pay toestel? In principe is het nog steeds hetzelfde bedrijf/netwerk, dus zou dit toch moeten werken :?

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:46

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

99% zeker dat dit gaat werken, aangezien de telefoon inderdaad niet gebonden is aan de simkaart maar aan het netwerk. Het netwerk is enkel van naam veranderd, maar het is en blijft hetzelfde fysieke netwerk :)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:11
Dan ben ik bang dat je moet teleurstellen.... de kans bestaat zeker wel dat dit niet gaat werken :)
Een toestel, met name prepaid toestellen, zijn soms dubbel gelockt. Dit houd in dat alleen prepaid (of abbo kaarten in sommige gevallen) van dezelfde provider gaan werken, afhankelijk wat je aangeschaft hebt.
Vraag het anders voor de zekerheid bij de verkoper.

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

• nOLoGIc
zugzug schreef op 22 december 2003 @ 23:14:
Dan ben ik bang dat je moet teleurstellen.... de kans bestaat zeker wel dat dit niet gaat werken :)
Een toestel, met name prepaid toestellen, zijn soms dubbel gelockt. Dit houd in dat alleen prepaid (of abbo kaarten in sommige gevallen) van dezelfde provider gaan werken, afhankelijk wat je aangeschaft hebt.
Vraag het anders voor de zekerheid bij de verkoper.
De "verkoper" zou in dit geval de KijkShop zijn. Valt weinig te vragen :)
Dat met die dubbele lock was ik ook in de search tegengekomen. Maar iedereen zegt weer wat anders :'(
Unlocken is ook nog een optie. M'n huidige (kapotte) toestel heb ik ooit gewonnen dus daar boeide de garantie me niet, maar bij een nieuw toestel liever niet als het ff kan.

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11 20:41

DouweGNL

Ik ben tof.

nOLoGIc schreef op 22 december 2003 @ 23:30:
[...]

De "verkoper" zou in dit geval de KijkShop zijn. Valt weinig te vragen :)
Dat met die dubbele lock was ik ook in de search tegengekomen. Maar iedereen zegt weer wat anders :'(
Unlocken is ook nog een optie. M'n huidige (kapotte) toestel heb ik ooit gewonnen dus daar boeide de garantie me niet, maar bij een nieuw toestel liever niet als het ff kan.
Zeg ik iets heel raars als ik je vraag T-Mobile hierover te bellen?

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hoi, hier iemand die parttime bij de Kijkshop werkt en ik kan je vertellen dat dit NIET gaat werken. Ouwe SIM-kaarten van Ben gaan niet in de nieuwe T-Modile prepay mobieltjes, zelfde geld voor Dutchtone kaarten in Orange prepay mobieltjes, werkt ook niet :(

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
wat is dan het verschil tussen het lock van die prepay mobieltjes en abo-mobieltjes? ik heb ook een ´99 simkaart, maar die werkt tot nu toe in alle t-mobile gelockte telefoons die ik heb gehad (4 stuks)! trouwens, 1 daarvan was ook prepay! heb ik dan gewoon geluk gehad?

Verwijderd

Op prepaid-pakketten zitten op de mobieltjes een productlock, dit houdt in dat hij alléén een prepaid-simkaart accepteert en een postpaid dus niet :) Dus gaat idd niet lukken.

Verwijderd

Frieda schreef op 23 december 2003 @ 00:43:
wat is dan het verschil tussen het lock van die prepay mobieltjes en abo-mobieltjes? ik heb ook een ´99 simkaart, maar die werkt tot nu toe in alle t-mobile gelockte telefoons die ik heb gehad (4 stuks)! trouwens, 1 daarvan was ook prepay! heb ik dan gewoon geluk gehad?
op een abopakketje (bijvoorbeeld de E700 met T-M logo): sim-lock (kan alléén T-M simkaart in)
op een prepaidpakket: productlock (kan alléén T-M prepaid simkaart in)

Daar zit het verschil dus in :)

• nOLoGIc
DouweGNL schreef op 22 december 2003 @ 23:32:
[...]
Zeg ik iets heel raars als ik je vraag T-Mobile hierover te bellen?
Zou opzich geen rare vraag zijn, maar ik denk niet dat T-mobile deze zulke "upgrades" op prijs stelt dus zal het antwoord (waar of niet) altijd "NEE meneer" zijn :(
Ik heb geen idee of telco's nog steeds verlies maken op pre-pay toestellen in de hoop dat mensen uiteindelijk winstgevender abo's afsluiten. De prijzen zijn iig flink hoger dan een jaar of wat terug toen je toestellen zo ongeveer bij een pak melk kado kreeg.

Maar kan (nog) iemand het tegendeel bewijzen van de info die Meganite geeft :?
Dus wel een Ben abo sim werkend in een (recente) T-mobile pre-pay phone. Tot nu toe zijn de meeste stemmen tegen :|

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 00:45:
Op prepaid-pakketten zitten op de mobieltjes een productlock, dit houdt in dat hij alléén een prepaid-simkaart accepteert en een postpaid dus niet :) Dus gaat idd niet lukken.
Nee hoor :)
Op heel veel prepaid mobieltjes zit geen lock.
Op een aantal postpaid gelockte mobieltjes zit zelfs geen lock!
Nokia 6610 icm T-Mobile was er zoeen.
Deze was gewoon niet gelocked.
En hoe kom ik aan die wijsheid? Simpelweg uitgetest bij Media Markt waar ik werk ;)
Heb dus wel vaker met simkaarten dingen uitgeprobeerd.
Zo weet ik nu bijvoorbeeld dat de kans bij T-Mobile op dubbel gelocked zijn lager is dan bij Vodafone.
Maar bij beiden is het wel mogelijk.
Tis jammer dat de T230 in een pakket met sluitstrip zit, anders had ik het morgen voor je getest.

Edit:
Ze draaien idd nog steeds verlies op de aanschaf (zo'n 20-30 euro gok ik)
Dit is alleen na een paar beltegoedkaartjes wel weer terugverdiend...

[ Voor 9% gewijzigd door Paitor op 23-12-2003 01:18 ]

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• nOLoGIc
Paitor schreef op 23 december 2003 @ 01:16:
[...]
...Tis jammer dat de T230 in een pakket met sluitstrip zit, anders had ik het morgen voor je getest...
Dat zou wel heel netjes zijn geweest :) Misschien kun je morgen iemand zo'n ding aanpraten en "voor de zekerheid" nog even testen >:) Dubbele service!

Ik merk al dat ik er helaas meer tijd in zal moeten stoppen dan ik eigenlijk zin in heb. Stelt die T230 überhaupt iets voor? Ben niet bepaald op de hoogte :D
Je weet zeker niet uit je hoofd wat deze kost bij je werkgever? De Kijkshop ben ik niet zo'n fan van...

[ Voor 13% gewijzigd door nOLoGIc op 23-12-2003 01:36 ]

• Paitor

Paitor

nOLoGIc schreef op 23 december 2003 @ 01:31:
[...]

Dat zou wel heel netjes zijn geweest :) Misschien kun je morgen iemand zo'n ding aanpraten en "voor de zekerheid" nog even testen >:) Dubbele service!

Ik merk al dat ik er helaas meer tijd in zal moeten stoppen dan ik eigenlijk zin in heb. Stelt die T230 überhaupt iets voor? Ben niet bepaald op de hoogte :D
Je weet zeker niet uit je hoofd wat deze kost bij je werkgever? De Kijkshop ben ik niet zo'n fan van...
Tuurlijk weet ik dat wel :P 99 euro, zoals vrijwel overal.
Oh, en mediamarkt heeft laagste prijs garantie binnen een straal van 20 km, dus als er een bij je in de buurt zit kan je ook daarheen ipv Kijkshop.

Die T230 is opzich wel aan te raden heb ik het idee, stukje mooier dan de T310, en je kan er vrij goedkoop een camera opzetten. Camera zal rond de 50 euro kosten, en voor 150 euro valt dat best mee.
Maar ik zal even opletten of het getest kan worden ofzo, wie weet :)

• nOLoGIc
Ben benieuwd!
Ik heb in ieder geval hier een dubbele bevestiging gevonden dat T-mobile abo sims gewoon werken. Nu nog zekerheid over m'n antieke Ben sim en ik heb toch nog wat leuks voor de kerst/verjaardag :*)

Camera heb ik niet nodig. Dit zoek ik wel:
- de "speaker" moet hard kunnen
- daily alarm (keb 3 wekkers nodig om me nest uit te komen)
- (goedkoop) m'n telefoonnummers backup'en/beheren op de pc
- een goeie lion accu die het lang uithoudt (en niet na een jaar mol is :()
- beetje keus uit beltonen
- passende stevige (leren) jas

[ Voor 46% gewijzigd door nOLoGIc op 23-12-2003 02:25 ]

• Paitor

Paitor

nOLoGIc schreef op 23 december 2003 @ 02:17:
Ben benieuwd!
Ik heb in ieder geval hier een dubbele bevestiging gevonden dat T-mobile abo sims gewoon werken. Nu nog zekerheid over m'n antieke Ben sim en ik heb toch nog wat leuks voor de kerst :*)
antieke ben sim gaat heel lastig worden om zelf te testen.
Maar ik zal de helpdesk bellen en vragen of ze weten als een abo sim werkt, of de ben sim dan ook werkt... zou idd wel mooi zijn :)

• nOLoGIc
Paitor schreef op 23 december 2003 @ 02:22:
[...]antieke ben sim gaat heel lastig worden om zelf te testen.
Maar ik zal de helpdesk bellen en vragen of ze weten als een abo sim werkt, of de ben sim dan ook werkt... zou idd wel mooi zijn :)
Helemaal top! Als je de vraag zo stelt heb je nog best kans op een goed antwoord :)
Bellen jullie als verkoper eigenlijk dezelfde helpdesk als de normale klant of krijgen jullie wel kundige mensen aan de lijn :?

• frankjanse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05-2022
Ik heb ook een BEN simkaart met abbo en die werkt prima in de Siemens A55 prepray die mn pa onlangs bij de kruidvat heeft gekocht. Ik heb t-mobile hierover aan de lijn gehad en die zeiden dat het absoluut niet zo werken omdat het toestel ook een "Product Lock" zou hebben, maar dit is dus dikke onzin (bijna oplichterij?).

Ik heb hierover zelf ook een toppic geopend een tijdje terug :)

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
misschien was je siemens wel helemaal simlock vrij ?

• Paitor

Paitor

nOLoGIc schreef op 23 december 2003 @ 02:33:
[...]

Helemaal top! Als je de vraag zo stelt heb je nog best kans op een goed antwoord :)
Bellen jullie als verkoper eigenlijk dezelfde helpdesk als de normale klant of krijgen jullie wel kundige mensen aan de lijn :?
Ik krijg veel kundigere mensen aan de lijn ,)
Ik heb ook een goed antwoord gehad, namelijk dat het gewoon mogelijk moet zijn.
Kopen dus maar morgen ;)

• nOLoGIc
Paitor schreef op 23 december 2003 @ 20:32:
[...]
Ik krijg veel kundigere mensen aan de lijn ,)
Ik heb ook een goed antwoord gehad, namelijk dat het gewoon mogelijk moet zijn.
Kopen dus maar morgen ;)
_/-\o_ Je geeft de MediaMarkt weer een goede naam door je perfecte service _/-\o_

Ik was al van plan em morgen te gaan halen. Ik ging er vanuit dat het gewoon zou werken. En zoniet heb ik intussen een unlockservice bij mij in de buurt gevonden die de T230 in de lijst heeft staan.

Vanavond nog even kritisch kijken of het echt het goede toestel is voor mij. Goede recensies heeft ie wel zover ik kan vinden.

Nogmaals bedankt!! Ik meld het wel als ik em werkend heb.

edit:
:) :) Ik heb de T230 gehaald en m'n Ben abo sim doet het :) :)

Helaas hadden ze geen fatsoenlijke hoesjes en was zelfs een namaak datakabel de helft v/d toestelprijs :( Dat moet beter/goedkoper kunnen...

[ Voor 15% gewijzigd door nOLoGIc op 24-12-2003 17:17 ]

• Paitor

Paitor

nOLoGIc schreef op 23 december 2003 @ 20:56:
[...]

_/-\o_ Je geeft de MediaMarkt weer een goede naam door je perfecte service _/-\o_

Ik was al van plan em morgen te gaan halen. Ik ging er vanuit dat het gewoon zou werken. En zoniet heb ik intussen een unlockservice bij mij in de buurt gevonden die de T230 in de lijst heeft staan.

Vanavond nog even kritisch kijken of het echt het goede toestel is voor mij. Goede recensies heeft ie wel zover ik kan vinden.

Nogmaals bedankt!! Ik meld het wel als ik em werkend heb.

edit:
:) :) Ik heb de T230 gehaald en m'n Ben abo sim doet het :) :)

Helaas hadden ze geen fatsoenlijke hoesjes en was zelfs een namaak datakabel de helft v/d toestelprijs :( Dat moet beter/goedkoper kunnen...
Accessoires moet je idd niet bij winkels halen maar online, stukken goedkoper.
En hoesjes, tja, je zou die van t610 kunnen bekijken, misschien even groot, maar das ook echt je enige kans. Worden vast nog wel gemaakt, maar bij nieuwe toestellen is het altijd even lastig in het begin.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:15
Is het niet veel makkelijker om Ben ff te bellen, want bij zo'n lange periode kun je gewoon gratis een nieuwe telefoon krijgen :)

Als je er toch verder mee wilt gaan (met het abbo dus), is het echt alleen een belletje....en je krijgt een nieuw simlockvrij toestel thuisgestuurd :)

• Paitor

Paitor

Cutebritney schreef op 26 december 2003 @ 11:53:
Is het niet veel makkelijker om Ben ff te bellen, want bij zo'n lange periode kun je gewoon gratis een nieuwe telefoon krijgen :)

Als je er toch verder mee wilt gaan (met het abbo dus), is het echt alleen een belletje....en je krijgt een nieuw simlockvrij toestel thuisgestuurd :)
Dan moet je toch wel verlengen naar een T-M 75 á 15 € pm, ik denk dat dat nou juist niet de bedoeling was.
Die 30 min per maand was een erg goedkoop abo'tje, net als de rest van Ben.
Als je weinig belt kan het dus niet echt kwaad om dit abo te behouden :)

Verwijderd

Overgang van oude BEN prepaid naar enig ander T-Mobile abbo of prepaid geen enkel probleem.
Ervaring met Diverse Siemens en Nokia toestellen.

Verwijderd

eejoh,

ik heb dus een t-mobile abonnement en die simkaart gaat WEL in een telefoon van t-mobile prepaid

dus ik weet niet helemaal wat nou het probleem is
ik heb overigens een sony ericsson t230

Verwijderd

Hallo, een vriend van mij heeft ook de t230 van Sony Ericsson. Hij heeft hem gekocht met een Nederlands T Mobile lock. Dit heeft hij express gedaan omdat hij nu een half jaar in Berlijn zit, en daar een T Mobile prepaid kaartje wil kopen. Nu heeft hij een prepaid kaartje in Berlijn gekocht, maar nu werkt hij niet in de telefoon. Het is beiden T Mobile, dus het zou moeten werken. Hij heeft ook een datakabel, dus kan misschien kan hij gewoon even een software update doen zodat hij wel kan bellen, want het is gewoon te gek voor woorden. Wie kan mij aan een link of programmaatje helpen? BvD !!
Pagina: 1