[2000] Wireless NIC wordt niet gestart zonder in te loggen*

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03 14:06
allereerst m'n probleem:
Ik heb een w2k server draaien met DNS, DHCP en AD. Dat werkt tot nu toe goed ik kan inloggen met verschillende gebruikers en hij zet netjes de profielen over naar de server. Maar zodra ik mijn werkstation afsluit en weer opstart, kan ik niet direct inloggen met een gebruiker, ik moet dan eerst als de lokale admin inloggen en de pc opnieuw aanmelden bij het domein, daarna gaat de boel weer als vanouds.

Dit is niet de bedoeling. Ik heb gezocht en gevonden dat mijn probleem of een DNS probleem kan zijn, of dat ik een startup / login script nodig heb. hier loop ik zelf stuk. ik denk zelf niet dat het aan de DNS ligt omdat ie na 't admin truukje wel kan aanmelden.

Daarnaast is de keuze voor een login of startup script. ik denk dat de pc direct bij 't opstarten moet weten bij welk domein ie hoort en niet bij 't inloggen pas, dus ook hier -> startup script.

Nadat ik hier heb gezocht kom ik tot de conclusie dat ik niet verder geholpen kan worden met het opzetten van een (simpel) startup scriptje. kan iemand mij een zetje in de juiste richting geven?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

RSP schreef op 22 december 2003 @ 23:01:
Maar zodra ik mijn werkstation afsluit en weer opstart, kan ik niet direct inloggen met een gebruiker
Wat gebeurt er dan precies ?
ik moet dan eerst als de lokale admin inloggen en de pc opnieuw aanmelden bij het domein, daarna gaat de boel weer als vanouds.
Je bedoelt hier werkelijk mee dat je PC uit het domain verdwenen is?

• RSP
Zodra ik de pc weer opstart en me dus wil aanmelden met een gebruikersnaam en een wachtwoord wat ik heb geregged op m'n server geeft ie de melding:
Windows cannot locate your roaming profile and is attempting to log you on with your local profile. Changes to the profile will not be propagnated to the server"

DETAIL: The network path was not found
nu log ik lokaal in met m'n admin en meld ik me opnieuw aan bij 't domein en ga (zonder opnieuw op te starten) mezelf weer inloggen met gebr. en w8woord, dit maar krijg ik geen foutmelding en pakt ie 't profiel van de server.
Ik start de computer opnieuw op, log in en krijg de foutmelding weer.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hoe heb je de rechten op de netwerkshare van je AD user ingesteld ? De user moet over de share en de profielmap op de server full control hebben. Ook moet deze de eigenaar zijn of de lokale Administrators-groep. Of gebeurt dit bij alle users ?

Je kan ook de computer account met Active Directory Users en Computers verwijderen en opnieuw toevoegen. Of eventueel aanpassen natuurlijk.

Neem aan dat je de pc wel in het domein gehangen hebt, dmv rechtermuisklik > My Computer, tabblad Computernaam, Netwerk-ID ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

Windows cannot locate your roaming profile and is attempting to log you on with your local profile. Changes to the profile will not be propagnated to the server"

Dit heeft niets te maken met een computer die zijn domain niet kan vinden. Je haalt nu 2 dingen door de war.

Een computer authenticate bij het opstarten bij het domain. Hij kijkt of zijn ticket nog geldig is en zo niet zal deze vernieuwd worden (als er niets geks aan de hand is, denk aan netwerkkabel eruit , je server onderuit)

De gebruiker krijgt dan het press Ctrl+alt+del scherm. Nu komt dus het stuk User authentication. Zelfs daar kom jij door heen. Het enige probleem wat je hebt zoals hier boven ook al aangegeven is dat de gebruiker zijn profile niet laden kan. Dit is een rechten kwestie op jou domain. De share moet inderdaad Full Control zijn en ook op zijn folder waar de gebruiker zijn data heeft staat moet hij Full Control hebben.

• RSP
Ok, duidelijk het moet aan de shares map liggen, waarom komt het dan dat ik af en toe wel kan inloggen? als ik nl eerst inlog met de admin van de pc en daarna met een andere gebruikersnaam lukt het wel om de profile open te krijgen.

Ik zal dalijk ff proberen of de rechten voor die map niet goed staan, bedankt voor de tips iig en ik laat het straks even weten.

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik vermoed hier eigenlijk een simpel DNS probleem. Controleer eventjes ofdat alles met de DNS helemaal in orde is (gebruikt jouw PC wel de DNS server en ook als enige de DNS server van jou DC?).

• RSP
De share rechten van de profile folder staan op FULL voor iedereen, dus dat kan het probleem niet zijn. ook zie ik geen fouten in de DNS. maar ik zag nog wat raars. als ik 'm opstart en inlog (dus met die fout, hij maakt toch een local profile aan op dat moment) krijg ik geen ip van de DHCP, sterker nog het indicatie programma voor de wireless nic geeft aan dat er totaal geen drivers aanwezig zijn, terwijl ik deze met de admin wel heb geinstalled.

Zodra ik inlog met de admin pakt hij deze drivers echter wel. (signaal + dhcp verkregen adres) ik log uit en ga inloggen met 'n roaming profile, nu pakt ie wel het profiel van de server en krijgt ie een IP van de DHCP maar hij zegt nog steeds dat er geen drivers aanwezig zijn.

Is het mogelijk dat deze drivers alleen voor de admin zijn geinstalled en ik ze op een andere manier moet installeren zodat ze ook voor de andere gebruikers beschikbaar zijn?

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2025
Probeer eens een vast ip-adres in te stelen op je pc. Misschien gaat het dan wel.
Het lijkt erop dat de driver van je wireless kaartje pas geladen wordt nadat jij inlogt...
Of de verbinding wordt pas later opgestart.
Heeft misschien te maken met de WEP encryptie, ID en channel. Dat die nog niet bekend zijn als jij nog niet bent ingelogd...

Als ik maar een beetje kan computeren

• elevator
  • Niet online

elevator

• RSP
US Robotics, ben op 't moment bezig met het opnieuw installeren van de pc omdat ik merkte dat ie nog FAT geformatteerd was, zou het daar ook mee te maken kunnen hebben?

edit:
Ok, pc formatted, pc bij domain aangemeldt en ik wil inloggen, geen reactie zoals eerst en bij ipconfig krijg ik een "Cable disconnected" dus ik denk dat de drivers van de NIC niet worden overgenomen voor andere profielen.
Dit lijkt wel het probleem te zijn hoewel het niet een Belkin kaart betreft. ik probeer nieuwe drivers van USR

edit2:
Nieuwe drivers installed, geen resultaat. misschien het het valt op te lossen dmv een regkey?? ik zit echt ff vast :|

[ Voor 82% gewijzigd door RSP op 23-12-2003 14:07 ]

• RSP
update + kleine schop:
-----------------------------

Ik heb geprobeerd de "Start" registry value te veranderen naar 2, 1 en 0. Alle 3 zonder resultaat. de situatie is als volgt:

--> Netwerk adapter (draadloos USR5416) krijgt een IP van de DHCP zodra deze het werkstation wordt ingelogd door de lokale admin. als daarna uitgelogd wordt blijft het IP behouden en kan een gebruiker inloggen

--> Netwerk adapter (idem) krijgt geen IP van de DHCP indien ik probeer in te loggen met een username direct na het starten. verder werkt alles goed, het gebruik van exchange + email, de "eigen" schijfruimte van de gebruiker alleen is het niet mogelijk om direct in te loggen.

Hoe weet je zeker dat het aan de adapter ligt?
Zodra ik werk met een directe lijn van de pc naar de server wordt er wel een reactie verkregen en kan de gebruiker direct na het opstarten toegang krijgen tot zijn privé onderdeel op de server.

Waar wil je dan dat wij je mee helpen?
Weet je een oplossing in de trend van registry values, andere drivers of een totaal andere oplossing, vertel het me want ik kom er zelf niet meer uit

bedankt voor de moeite alvast!

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik pas je titel even aan. Je zou misschien kunnen proberen om die utility die opgestart wordt, eens manueel te starten (Run as.. "Administrator") - als dat werkt zou je die eventueel met bv srvany ([google=srvany]) als service kunnen draaien.

Verwijderd

RSP schreef op 24 december 2003 @ 00:38:
update + kleine schop:
-----------------------------

--> Netwerk adapter (draadloos USR5416) krijgt een IP van de DHCP zodra deze het werkstation wordt ingelogd door de lokale admin. als daarna uitgelogd wordt blijft het IP behouden en kan een gebruiker inloggen

--> Netwerk adapter (idem) krijgt geen IP van de DHCP indien ik probeer in te loggen met een username direct na het starten. verder werkt alles goed, het gebruik van exchange + email, de "eigen" schijfruimte van de gebruiker alleen is het niet mogelijk om direct in te loggen.
Als je een standaard gebruiker lokaal admin maakt werkt het wel neem ik aan?
Hier kan je dan van afleiden dat de wireless utility een IP request doet en niet de dhcp client/driver geval :) Immers als gebruiker zonder lokale admin rechten kun je geen ipconfig /release ipconfig /renew doen.

Je moet in mijn ogen al een IP hebben voordat je ingelogd bent! (Dus als je nog tegen het CTRL ALT DEL schermpje aankijkt)

Zoek dus even uit waarom je geen IP krijgt tijdens het opstarten van je machine.

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem met een Linksys WPC54G kaartje :(

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik heb ook last hiervan, maar met een Linksys WMP54GS. Heeft de TS of iemand anders al een oplossing gevonden?

[ Voor 16% gewijzigd door Zr40 op 02-04-2005 20:02 . Reden: Type WLAN kaart toegevoegd ]

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Zr40 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 20:00:
Ik heb ook last hiervan, maar met een Linksys WMP54GS. Heeft de TS of iemand anders al een oplossing gevonden?
Draai je ook met Windows 2000 (Pro of Server) ?

Geef even aan wat je allemaal gedaan hebt, naast eventuele foutmeldingen?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die WLAN utilities starten doorgaans pas @ userlogon op, dus je netwerk verbinding doet 't pas na logon.

Kip en ei ding dus :)

Oplossing met win2k zou het gebruik van 802.1x kunnen zijn (EAP met machine certificaten) zodat je @ startup al een wireless link kan opbouwen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Of Windows XP SP2 installeren (met de Wireless Network Connection).

Die utils voor windows 98/ windows 2000 zijn meestal niet al te best, reden dat ik ben overgstapt op Windows XP SP2 :P

/me riemer draait het op een laptop celly 500 (256mb) en een Asus WL100G pc card.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Wat ik thuis heb gedaan is via de grouppolicy af laten dwingen dat eerst de netwerkverbinding gestart wordt en daarna pas de rest van XP. 1x inloggen en de grouppolicy updaten en het probleem was hier opgelost. Het opstarten duurt misschien iets langer maar dankzij de Zero Configuration van XP is het ook via wireless mogelijk om goed in te loggen op het domein.

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Riemer schreef op zondag 03 april 2005 @ 13:48:
[...]

Draai je ook met Windows 2000 (Pro of Server) ?

Geef even aan wat je allemaal gedaan hebt, naast eventuele foutmeldingen?
Nee, ik draai Windows XP Pro (SP2). Het is wel geen Windows 2000, maar de symptomen zijn exact gelijk aan die van de TS; de draadloze netwerkkaart wordt pas gestart na inloggen.
Foutmeldingen krijg ik niet, omdat de betreffende computer niet in een domein hangt. Echter, via Remote Desktop inloggen is onmogelijk, omdat de computer geen verbinding heeft.
Ik heb eigenlijk nog niets geprobeerd, maar dat komt omdat ik geen gerelateerde instellingen gevonden heb, met Google geen mogelijke oplossingen heb kunnen vinden.

edit:
De oplossing van Tha_Duck werkt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 04-04-2005 06:59 ]

Pagina: 1