[VCD] Later meer films op cd zetten, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:05
Nou, zoals de topictitel al doet vermoeden, wil ik dus later nog extra filmpjes op een cd-rw zetten, zonder dat ik de cd-rw eerst hoef te formateren. Met Nero is dit niet mogelijk, omdat Nero de bestaande filmpjes omzet naar een *.dat file. Aangezien ik zelf niet zo'n file kan creeeren uit een *.mpg, lukt het met Nero niet. Ook met Easy CD Creator lukt dit niet. Als ik gewoon een *.mpg (een vcd-bestand dus) op een lege cd zet, accepteert mijn (standalone) dvd-speler deze niet (unknown disc). Bestanden omzetten naar een vcd formaat is geen probleem, en er is ook nog zat ruimte op de cd-rw (tzijn kleine filmpjes)

:? Wie weet er dus een manier (of programma) waarmee ik later nog meer vcd-bestanden op een cd-rw kan zetten, zodat mijn dvd-speler deze ook accepteert :?

Plextor PX-W5224TA (dus 52x24x52x)
Verbatim CD-RW 24x 700MB
Standalone dvd-speler Philips 625
Nero versie 6 (weet zo niet welke build)
Easy CDcreator
WinXP pro NL

Meer info kun je altijd krijgen Net zoals een kusje :>
:?Nog even een nevenvraagje; is het mogelijk om een vcd en een jpeg photo cd te maken op één cd-r(w) :?

[ Voor 18% gewijzigd door w0w op 23-12-2003 12:28 ]

• w0w
24 uurtjes later;
KICK

• w0w
SCHOP

• w0w
Ook al mag het nog niet;
SCHOP

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 22:37
Heb je al op www.vcdhelp.com rondgeneusd?
En als je toch een cd-rw gebruikt, waarom bewaar je de originelen die je er opzet niet, en elke keer als je er wat bij wilt zetten, fik je alles opnieuw.

• w0w
En als je toch een cd-rw gebruikt, waarom bewaar je de originelen die je er opzet niet, en elke keer als je er wat bij wilt zetten, fik je alles opnieuw.
Ik vind het best om de originelen te bewaren, maar het lijkt mij handiger als ik gewoon steeds een nieuw filmpje erbij kan zetten.
Ik zal nu even die site checken die je gaf :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat ik dit topic niet eerder opmerkte .. Dit hoort niet in OM namelijk :)

Opslagmedia & I/O Controllers > Audio, Video & HiFi Forum

• w0w
Dat ik dit topic niet eerder opmerkte .. Dit hoort niet in OM namelijk
Sorry BalusC, ik dacht dat dit topic meer hoorde bij OM, omdat het eigenlijk meer gaat over het kopieeren dan over VCD's.

• w0w
SCHOP

• w0w
SCHOP

Verwijderd

Later iets toevoegen aan een VCD gaat niet lukken door het speciaale formaat wat die heeft.

Dat komt doordat een vcd meerdere tracks heeft,één voor de data en voor elke video fragment een track.

Jpg's bij een vcd er op kan wel met nero, de onderste helft is voor de mpg's en bij de bovenste helft kan je gewoon bestanden neerzetten.

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

yojordi schreef op 22 december 2003 @ 22:54:
Nou, zoals de topictitel al doet vermoeden, wil ik dus later nog extra filmpjes op een cd-rw zetten, zonder dat ik de cd-rw eerst hoef te formateren. Met Nero is dit niet mogelijk, omdat Nero de bestaande filmpjes omzet naar een *.dat file. Aangezien ik zelf niet zo'n file kan creeeren uit een *.mpg, lukt het met Nero niet. Ook met Easy CD Creator lukt dit niet. Als ik gewoon een *.mpg (een vcd-bestand dus) op een lege cd zet, accepteert mijn (standalone) dvd-speler deze niet (unknown disc). Bestanden omzetten naar een vcd formaat is geen probleem, en er is ook nog zat ruimte op de cd-rw (tzijn kleine filmpjes)

:? Wie weet er dus een manier (of programma) waarmee ik later nog meer vcd-bestanden op een cd-rw kan zetten, zodat mijn dvd-speler deze ook accepteert :?

Plextor PX-W5224TA (dus 52x24x52x)
Verbatim CD-RW 24x 700MB
Standalone dvd-speler Philips 625
Nero versie 6 (weet zo niet welke build)
Easy CDcreator
WinXP pro NL

Meer info kun je altijd krijgen Net zoals een kusje :>
:?Nog even een nevenvraagje; is het mogelijk om een vcd en een jpeg photo cd te maken op één cd-r(w) :?
Volgens mij ben je afhankelijk van wat je Standalone af kan spelen, nu is Philips daar niet de allersterkse in.
Maar je kan toch de eerder gebrandde filmpjes van je rw afhalen naar je hdd, en dan alles +extra filmpjes erop branden?

Misschien kan je alsnog een (freeware) programma hier vinden: http://www.files32.com/

Hier met forum en zo: http://www.doom9.nl/

Tweede vraag lijkt mij duidelijk, als je een VCD maakt, "ziet"je DVD speler een VCD en alleen maar dat, wel kan je foto's toevoegen op een VCD of een Fotocd maken van een VCD.
Moet je een menu toevoegen, en dan kan je selecteren, maar je kan NIET achteraf foto's toevoegen!

(toch nog iemand die je antwoord geeft) 8)7 Succes!

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• w0w
ater iets toevoegen aan een VCD gaat niet lukken door het speciaale formaat wat die heeft.

Dat komt doordat een vcd meerdere tracks heeft,één voor de data en voor elke video fragment een track.

Jpg's bij een vcd er op kan wel met nero, de onderste helft is voor de mpg's en bij de bovenste helft kan je gewoon bestanden neerzetten.
Okej, jammer dat het niet kan, maar toch bedankt :)
Volgens mij ben je afhankelijk van wat je Standalone af kan spelen, nu is Philips daar niet de allersterkse in.
Wat moet ie dan ondersteunen? VCD versie 1 & 2 doet ie gewoon :?
Maar je kan toch de eerder gebrandde filmpjes van je rw afhalen naar je hdd, en dan alles +extra filmpjes erop branden?
Neej, aangezien het geen *.mpg meer zijn, maar *.dat, waar je dus niks mee kan doen :(
Misschien kan je alsnog een (freeware) programma hier vinden: http://www.files32.com/
Hier met forum en zo: http://www.doom9.nl/
Thanx, zalk zeker ff checken.
Tweede vraag lijkt mij duidelijk, als je een VCD maakt, "ziet"je DVD speler een VCD en alleen maar dat, wel kan je foto's toevoegen op een VCD of een Fotocd maken van een VCD.
Moet je een menu toevoegen, en dan kan je selecteren, maar je kan NIET achteraf foto's toevoegen!
Toch wel stom dat je achteraf niks meer kan toevoegen, nietwaar ? :(
(toch nog iemand die je antwoord geeft) Succes!
Bedankt voor het reageren allemaal! (ook al waren er maar 3 echt zinnige reply's). Ik weet nou iig wat ik moet weten, ook al is het niet helemaal wat ik eigenlijk hoopte, maar toch bedankt iedereen :)
Pagina: 1