Toon posts:

[n00b] verjaardags lijst

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een beetje een site, en wil daar een verjaardagslijst opzetten. Maareuh, heb hier al beetje gezocht, maar kom ik altijd moeilijke dingen tegen dat je de locatie van de PERL server van je provider moet weten enzo, en daar vanalles aanpassen... Ik snap er echt niets van.

Nu was men vraag gewoon of als dit ook bestaat on HTML? Mss een kei zware n00b vraag, maar hier ken ik echt niets van. Dus als jullie mss iets weten?

• The Dutch Dude
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-02 11:02

The Dutch Dude

Haiku Rules!

Een HTML pagina is statisch, je moet hier dus zelf altijd items bijzetten\veranderen\weghalen. Wil je um dynamisch maken ( bv een database erachter), zul je een scripttaal moeten gebruiken. Deze levert uiteindelijk ook html aan de browser, maar die html kan wel per persoon en aanvraag veranderen.

Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
Klik

Javascripts voor den beginner. Staat precies bij hoe ze te gebruiken.

[ Voor 49% gewijzigd door RèLF op 22-12-2003 22:34 ]

Obviously you're not a golfer

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

als je het de n00b way wil doen, dan maak je je verjaardagslijstje gewoon in Word en sla je het op als HTML pagina. Dit is de makkelijkste mannier om dit te doen.

Bedoel je iets anders ? Omschrijf dan beter wat je wilt.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Thx RèLF voor de site. Heb er al een paar mooie dingetjes gevonden. Ga morge vroeg meteen beetje experimenteren

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 22:29:
Hoi,

Ik heb een beetje een site, en wil daar een verjaardagslijst opzetten. Maareuh, heb hier al beetje gezocht, maar kom ik altijd moeilijke dingen tegen dat je de locatie van de PERL server van je provider moet weten enzo, en daar vanalles aanpassen... Ik snap er echt niets van.

Nu was men vraag gewoon of als dit ook bestaat on HTML? Mss een kei zware n00b vraag, maar hier ken ik echt niets van. Dus als jullie mss iets weten?
Ik denk dat ik misschien wel iets voor je heb. Het is simpel maar werkt wel leuk.
Hieronder zal ik een script zetten. Kopieer en zet het in een HTML pagina.

<--------------------------------------------------------------------------------------------------->
<script language="javascript" type="text/javascript">

var jar = new Array()

// verander hieronder de datum en de namen van de jarigen
//Gebruik geen extra nullen. Dus niet: 05-09 maar gewoon 5-9
// je kunt er zoveel toevoegen als je wilt

jar['30-4'] = new Array("* Prinses Juliana<br>* Pieter van Vollehoven");

jar['4-12'] = new Array("* ...............");

jar['22-12'] = new Array("* ...........");

jar['23-12'] = new Array("* ..............");

jar['24-12'] = new Array("* ...........");

// verander hieronder niets meer
var datum = new Date()
var dag = datum.getDate()
var maand = datum.getMonth() + 1
var alles = dag + '-' + maand

// verander hieronder de tekst die weergegeven moet worden
document.write('<center><b>Vandaag ' + dag + '-' + maand + ' <br>is/zijn jarig:</b><br>')
if(jar[alles])
{
i=0
do
{
document.write(jar[alles][i] + '<br>')
i++
}
while(i!=jar[alles].length)
}
else
{
document.write('<center>helaas... :-(   vandaag geen gebak. <br>')
}

</script>
<br><center>Van harte gefeliciteerd!</center><br>
<---------------------------------------------------------------------------------------------->

Veel plezier ermee ;)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:14
Hoi.

Misschien kun je dit eens lezen.
Daarnaast is JS iets dat niet in P&W thuis hoort, maar in W&G (net als html trouwens). Daarbij komt ook nog eens dat scriptrequests niet toegestaan zijn.
Ik kan dit topic misschien moven, maar in W&G zal het gewoon op slot gaan.
Wmb open je in W&G een nieuw topic, waarin je goed uit de doeken doet wat je wil bereiken, wat je zelf al gedaan hebt om dit te bereiken, en wat er precies niet lukt.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.