Netwerk managen

Pagina: 1
Acties:

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik heb hier thuis een netwerkje gedeelt met de buren zoals zo velen ... Nu bleek na een tidje waardeloos internet dat mijn buurman een zwaar zuigend proggie aan het gegruiken was.
Nu zoek ik dus een oplossing om dit soort gasten eruit te halen, danwel hardware matig dan wel software matig.
Het hardware matige leek mij in de eerste instantie toch wel de oplossing, een switch die managable is, tot ik de prijzen zag (ook tweedehands).
Nu zoek ik dus een software tooltje om te kunnen zien welk IP hoeveel banbreedte gebruikt/misbruikt.

Ergens heb ik het vermoeden dat dat wat ik wil niet mogelijk is.
Even een situatie schets van me netwerk momenteel:
1 Modem
2 WRT54G
3 Office Connect 3Com

Alles in Ip range van 10.0.0.1/10.0.0.255.

Wie weet of wat ik wil mogelijk is om dus de bandbreedte van b.v. 10.0.0.32 te meten vanaf mijn pc 10.0.0.30 ???

Verwijderd

Kijk eens op www.bandwidthcontroller.com
Is wel een leuk progje.

Verwijderd

motormuisje schreef op 22 december 2003 @ 22:12:
Ik heb hier thuis een netwerkje gedeelt met de buren zoals zo velen ... Nu bleek na een tidje waardeloos internet dat mijn buurman een zwaar zuigend proggie aan het gegruiken was.
Nu zoek ik dus een oplossing om dit soort gasten eruit te halen, danwel hardware matig dan wel software matig.
Het hardware matige leek mij in de eerste instantie toch wel de oplossing, een switch die managable is, tot ik de prijzen zag (ook tweedehands).
Nu zoek ik dus een software tooltje om te kunnen zien welk IP hoeveel banbreedte gebruikt/misbruikt.

Ergens heb ik het vermoeden dat dat wat ik wil niet mogelijk is.
Even een situatie schets van me netwerk momenteel:
1 Modem
2 WRT54G
3 Office Connect 3Com

Alles in Ip range van 10.0.0.1/10.0.0.255.

Wie weet of wat ik wil mogelijk is om dus de bandbreedte van b.v. 10.0.0.32 te meten vanaf mijn pc 10.0.0.30 ???
Bij routers kun je je connectie over het algemeen op 2 manieren legitiem om zeep helpen, n.l. te veel connecties (e-donkey e.d.) of te veel bandbreedte. Voor beiden heb je een layer 4 device nodig om deze zaken hardware matig te kunnen herkennen cbij cisco kun je dit. b.v. met netflow of accounting doen. Dus ik denk ook dat een software oplossing beter zou zijn, maar wat voor tooltje gebruikt die beste man dan ?