[debian] Counterstrike server auto-start

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een debian server draaien. Het enige wat hier op draait is een webserver (met php / mysql) en een counterstrike server..

Er zit geen toetsenbord/monitor op, alleen de kast.. Het vervelende is dat counterstrike niet automatisch opstart met debian, ik moet het altijd zelf opstarten, maar er zit dus geen toetsenbord bij..
code:
1
./hlds_run -game cstrike +maxplayers 8 +map de_dust -port 27015 -noipx -pingbooster 1 +sv_stats 0

Ik kan dit ook wel invoeren via zo'n remote programma, via SSH.. Maar zodra ik dat programma op mijn windows pc afsluit is de server ook down :)

Na enig zoeken ben ik te weten gekomen dat het wel mogelijk is om het automatisch te laten starten, maar ik heb gelezen dat dit vrij omslachtig is..

Weet iemand hier meer over, om mij wat op weg te helpen??

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

/etc/rc.d/rc.local , en wat heb je al geprobeerd?

[ Voor 46% gewijzigd door PowerSp00n op 22-12-2003 22:15 ]

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
Wat ik al heb geprobeerd:

Ik heb gezocht, maar debian is niet zomaar een OS waar ik even alle tags kan gaan uitproberen, aangezien ik die niet weet.. Een grafisch OS was makkelijker geweest, dan klik je gwoon wat in het rond ;)

Een kennis van mij, met meer Debian ervaring, heeft wel allerlei dingen geprobeerd, maar kwam er niet uit.. Ik zal als ik hem spreek eens vragen wat hij zoal heeft geprobeerd..

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je zou bijvoorbeeld kunnen kijken naar 'screen' of een opstartscript maken. Maar programma's laten lopen en zelf uitloggen is al verschijdene keren langsgekomen en behandeld, de search kan je evt ook nog verder helpen, zie bijvoorbeeld zoek! succes! :)

[ Voor 47% gewijzigd door blaataaps op 22-12-2003 22:25 ]

Dit topic is gesloten.