Toon posts:

[XP]Achtergrond kan niet veranderd worden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik de achtergrond van mijn bureaublad wil veranderen doe ik dit normaal gesproken via rechtermuisknop->properties->desktop en kies daar een nieuwe achtergrond. Sinds ik mijn pc recentelijk heb geformatteerd en daarop xp heb geinstalleerd, wil dit steeds maar niet lukken.

Als ik bij background een JPG of ander plaatje wil kiezen, krijg ik de volgende melding:

Run a DLL as an App has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience.

En bij wat verdere info dit:

AppName: rundll32.exe AppVer: 5.1.2600.0 ModName: mshtml.dll
ModVer: 6.0.2600.0 Offset: 001a23a3

Weten er iemand een oplossing hiervoor??

Verwijderd

Opnieuw formateren :)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Ziet er naar uit dat er iets mis is met je 'active desktop' gezien de dll waar het mis gaat.

Heb je recentelijk nog updates gedaan oid?
En al op spyware en virussen gecontroleerd?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Formatteren wel een oplossing, maar dan weet je nog niet wat het probleem is geweest en heb je de kans dat na het formatterenhet nog eens gebeurt.
Al met al ben je dan geen stap verder, maar wel een hoop tijd kwijt.
Daarom zie ik het dus ook niet als een directe oplossing.
Laat daarom dit soort reacties voortaan voor je aub.

Verwijderd

Het opnieuw formateren van je pc kan wel degelijk beter zijn. Het is vaak voorgekomen dat een dll bestand niet juist uitgepakt wordt met de installatie. Daar doe je niks aan en kan je ook vrij weinig aan doen. Het terugplaatsen van een goede dll werkt vaak niet.

Dus of mijn reactie nu achterwege gelaten moet worden :?

Tis op dit moment wel de enige oplossing en ik weet 100% zeker dat na het installeren van windows dit probleem weg is. Klopt dat je dan niet weet wat nu precies het probleem is, maar hallo, men werkt met windows.

Maar ok, adviseer die jongen maar om de dll te vervangen of te gaan rommelen in zijn registry. 99% kans dat hij na een paar uur gefrustreerd alsnog zijn pc formateerd, maar goed. Dus mijn optie neemt minder tijd in beslag en heeft de meeste kans van slagen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk dat de actie van 'formateren' altijd wel gezegd kan worden, en het valt bij mij ook een beetje onder de categorie: Koop dan een nieuwe. "Goh, mijn auto is vies?" -> "Koop je toch een nieuwe". (ja, als je hem vast wordt hij ook weer vuil enzo).

Maar goed - probeer eens mspaint om een BMP als achtergrond in te stellen, (Mspaint -> open -> selecteer een bestand -> set as wallpaper).

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
* FirmPete speelde spuit elf.

[ Voor 117% gewijzigd door FirmPete op 22-12-2003 23:14 ]

Firmpete on Aerie Peak

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 22:53:
Het opnieuw formateren van je pc kan wel degelijk beter zijn. Het is vaak voorgekomen dat een dll bestand niet juist uitgepakt wordt met de installatie. Daar doe je niks aan en kan je ook vrij weinig aan doen. Het terugplaatsen van een goede dll werkt vaak niet.

Dus of mijn reactie nu achterwege gelaten moet worden :?

Tis op dit moment wel de enige oplossing en ik weet 100% zeker dat na het installeren van windows dit probleem weg is. Klopt dat je dan niet weet wat nu precies het probleem is, maar hallo, men werkt met windows.

Maar ok, adviseer die jongen maar om de dll te vervangen of te gaan rommelen in zijn registry. 99% kans dat hij na een paar uur gefrustreerd alsnog zijn pc formateerd, maar goed. Dus mijn optie neemt minder tijd in beslag en heeft de meeste kans van slagen.
Nu onderbouw je iig een beetje je eerdere reply. Lijkt me handig als je dat in het vervolg direct doet, dan krijg je ook geen rare reacties. One-liners hebben we liever niet. Daarbij: dit is een forum voor tweakers, en formatteren is een actie die een echte tweakers voor het bittere eind bewaard ;)

Verder ontopic aub.

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Probeer eerst ff of het ook gebeurd met een ander account. Maak evt. ff een nieuwe aan.
Als het met andere accounts ook gebeurt kan je proberen of via de recovery console die twee bestanden kan terugzetten.

Firmpete on Aerie Peak

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 14:35

SED

Yzord, los van je wat onbenullige advies, lees zijn posting eens en zie dat het eigelijk begonnen is na... jawel het formatteren ;)

Kortom, problemen los je niet op door ze te ontlopen. Dll foutmeldingen kunnen allerlei verschillende oorzaken hebben tot hardware problemen ( memory) aan toe.
Dis eerst een probleem analyseren en dan proberen op te lossen.

Als hij alleen problemen heeft met de genoemde dll dan is terugzetten een optie.

verdere controle:
type onder een command prompt: sfc in en kies de gewenste optie
sfc /scannow

Zijn er meer dll die fouten genereren probeer dan vast te stellen wanneer dit gebeurt. Warm, koud, onder bealsting, iedere keer, willekeurig enz..

Zijn er wijzigingen aan de hardware geweest.. extra geheugen, nieuwe uitbreidingen

Heb je recent software geinstalleerd: nieuwe drivers, nieuwe applicaties.

Copyright and left by SED...

Pagina: 1