Toon posts:

router en mirc dcc werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 366 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kheb een e-tech 4ports modem.router v2 en een hccnet verbinding. Nu is het probleem dat ik geen dcc kan zenden. Ik heb de benodigde poorts open gezet maar maakt allemaal niks uit. Kheb onder andere dit gevolgt : http://trout.snt.utwente....llapsed&sb=5&o=14&fpart=1

Maarja krijg het gewoon niet aan de gang. Verder nog iets heel vaags, als ik een dcc ontvang dan accept die hem de eerste keer normaal, maar resumen lukt echter niet (: Dit geen voorheen met de usb modem wel, en das dan eigenlijk ook alles wat aan me systeem veranderd is. Verder connect mirc wel goed enzo.

Iemand mischien enig idee wat het kan zijn ?

Os=xp+sp1 en mirc 6.12

tenk joe

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 19:57
Heb je ook onder mIRC DCC ingesteld dat ie alleen openstaat voor de desbetreffende porten?

Wat resumen betreft .... geen ID

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 13:05
ik heb exact dezelfde modem/router met exact hetzelfde probleem. alles wat erover beschreven is werkt gewoon niet, e-tech support komt er zelfs niet eens uit.
ook allerlei poorten geprobeerd te openen, mirc instellingen. werkt gewoon echt niet :'(

hier zijn trouwens nogal wat topics over maar niemand schijnt een oplossing te hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door chim0 op 22-12-2003 21:39 ]

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> NT

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 19:14
Voor dcc send/ontvangt moet je je port 2020 openzetten. heb de sweex router en werkt perfect :D

Verwijderd

Topicstarter
Dat ik allemaal al geprobeerd en dat werkt niet. Verder lopen alles topics op GoT zowat dood op dit onderwerp.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:20

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb een gemodde alcatel en hetzelfde probleem.

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Ehh dat resume kun je gewoon veranderen in die menu van DCC spul enzo... Heb er zelf ook problemen mee omdat ik een gemodde alcatel heb en die wil 1 bepaald bestand gewoon niet downloaden :S

• chim0
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 21:48:
Dat ik allemaal al geprobeerd en dat werkt niet. Verder lopen alles topics op GoT zowat dood op dit onderwerp.
net wat gerommeld met DMZ en poorten 59 en 2020 maar zo dood als een pier :/

denk dat ik hem van de week ga omruilen voor een alcatel 510, die heeft upnp, dat heb ik een keer getest en alles werkt perfect

Verwijderd

Topicstarter
Kijk ik heb dus al ALLES geprobeerd wat via Got en ander sites beweerd wordt maar het werkt gewoon niet. En kijoki als ik mijn usb modem aansluit werkt resumen perfect dus aan de resume instellingen ligt het niet

• LinuX-TUX
Sorry hoor, ik heb ook gewoon de blauwe 4-ports ADSL analoog modem/router van E-tech, en geen problemen. (werkt gewoon, port 1024 en 1025 buitenkant door geroute naar 1024 en 1025 op mijn PC met IRC, in IRC opties ingesteld dat die 2 porten relevant zijn en niet een complete range van 1024 t/m 10000 ofzo)

Is er toch ergens wat verkeerd gegaan bij jullie. ( zal zo wel even een screenie maken van settings en een DCC send )

Verwijderd

Topicstarter
LinuX-TUX schreef op 22 december 2003 @ 22:33:

Is er toch ergens wat verkeerd gegaan bij jullie. ( zal zo wel even een screenie maken van settings en een DCC send )
Ah kijk daar hebben we mischien iets aan :) , zal ze dan even precies overnemen en kijken hoe het dan gaat, alvast bedankt :Y) Kheb btw alle instellen voor kpn gewoon overgenomen uit het boekje

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 22:36 ]

• chim0
trouwens ff offtopic

code:
1
2
SNR Margin downstream 13.3, upstream 8.0 dB 
Line Attenuation downstream 5.1, upstream 6.0 dB

niet goed of wel?
ik krijg namelijk CRC errors en Error seconds op die upstream

kun je dit verhelpen?

Verwijderd

Ik heb ook dat probleem, zelfde modem, andere ISP:

[rml][ router] DCC geen resume[/rml]

Tot op de dag van vandaag geen succes geboekt. :/

• chim0
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 23:22:
Ik heb ook dat probleem, zelfde modem, andere ISP:

[rml][ router] DCC geen resume[/rml]

Tot op de dag van vandaag geen succes geboekt. :/
dat moet ik dus niet hebben dat ik op m'n pc een extern ip adres krijg.
in principe heb je dus van die router een bridge gemaakt zo te lezen?

zie het nou maar eens werkend te krijgen in router modus

iets te snel gelezen..
je hebt hem dus in bridge staan verder niks? en het dcc verhaal werkt dan nog niet?

[ Voor 11% gewijzigd door chim0 op 22-12-2003 23:26 ]

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Eens even kijken hier ben ik een tijdje mee bezig geweest en ik heb het werkend gekregen....

In Irc ingesteld:

Connect -- >> Local Info:
Ip adres ingevul (internet IP)
Local host en IP Adress uitvinken
Lookup Method op Normal

Dcc -- >> Options
Porten 5000 tot 5010

Router ingesteld:
Porten 5000 tot 5010 TCP
En Ident 113 (heeft niet iedereen nodig)

Op deze manier kan ik en senden en resumen, weet niet of het bij jullie zo werkt maar wil mijn ondervonden succes graag met jullie delen :)

Verwijderd

Topicstarter
je hebt hem dus in bridge staan verder niks? en het dcc verhaal werkt dan nog niet?
moet je dat instellen dan ? waar is dat voor ? In het boekje bij de kpn instellingen staat dat die namelijk uit moet :?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 23:37 ]

• chim0
motormuisje schreef op 22 december 2003 @ 23:30:
Eens even kijken hier ben ik een tijdje mee bezig geweest en ik heb het werkend gekregen....

In Irc ingesteld:

Connect -- >> Local Info:
Ip adres ingevul (internet IP)
Local host en IP Adress uitvinken
Lookup Method op Normal

Dcc -- >> Options
Porten 5000 tot 5010

Router ingesteld:
Porten 5000 tot 5010 TCP
En Ident 113 (heeft niet iedereen nodig)

Op deze manier kan ik en senden en resumen, weet niet of het bij jullie zo werkt maar wil mijn ondervonden succes graag met jullie delen :)
nope, werkt niet

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Dan zou ik even prutsen met de Local Host en Ip Adress in combinatie met de Lookup Method...
Als jeje porten zo laat staan moet je ergens komen. Het zijn alleen de bovenstaande dingen die afhankelijk zijn van hoe jou router het routeerd.

• chim0
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 23:34:
[...]

moet je dat instellen dan ? waar is dat voor ? In het boekje bij de kpn instellingen staat dat die namelijk uit moet :?
http://searchsecurity.tec...,,sid14_gci211705,00.html

die alcatel speedtouch home (310) modems waren bridges, extern ip krijg je dan op je pc. toen kon je met 1 pc het internet op (de beroemde home > pro tweak)

• chim0
motormuisje schreef op 22 december 2003 @ 23:41:
Dan zou ik even prutsen met de Local Host en Ip Adress in combinatie met de Lookup Method...
Als jeje porten zo laat staan moet je ergens komen. Het zijn alleen de bovenstaande dingen die afhankelijk zijn van hoe jou router het routeerd.
geen enkele combinatie werkt :/

• LinuX-TUX
Bij deze de beloofde screenies van relevante onderdelen:

Een DCC send vanachter een blauwe 4ports Modem/Router E-tech:
Afbeeldingslocatie: http://www.aware.demon.nl/dccsend.jpg

Mijn DCC configuratie van mIRC (die relevant is):
Afbeeldingslocatie: http://www.aware.demon.nl/dccconf.jpg

EN natuurlijk 1 van de relevante port doorvoegingen van de router zelf:
Afbeeldingslocatie: http://www.aware.demon.nl/etechconf.jpg

Mocht je denken: Ik herken dat niet van de E-tech router, dan loop je achter kwa firmware, maar dat houd NIET in dat je niet dcc send kan doen. ( op de oude firmware kon ik dat ook, ik ben overgegaan op de nieuwe vanwege "port-RANGE" mogelijkheden ... voor mijn passive FTP servertje :+ )

Nog vragen :*)?

PS: Bij 1 van mijn mIRC scripts doet hij het ook niet, weet niet waarom, maar vermoed WEL dat hij aan de configuratie zit van de aangewezen porten. Draai jij toevallig niet 1 of ander script die er achter de schermen ook aan loopt te sleutelen? (in mijn geval is het invision die dus niet meewerkt, maar mIRC zelf doet het wel gewoon, dus Invision is slordig bezig)

[ Voor 23% gewijzigd door LinuX-TUX op 23-12-2003 00:50 . Reden: andere URL voor plaatjes + toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok resumen werkt !! thanks :)

Alleen send dcc werkt nog steeds niet kan nog steeds niks uploaden :'(

• LinuX-TUX
Zo, nu je toch nog steeds wakker bent, op welk net zit je? (EFnet / Quakenet oid)

ik wil nou wel eens weten wat voor soort foutmelding degenen krijgen als jij hen een bestandje stuurt.

Toevallig iets zoals:
[00:22] DCC Send from <jouw nickname> rejected (invalid parameters)
ofzo :?

Als je mij eens wat wil sturen, ik zit op EFnet met nick [YD]BoomS. (kan je hierna posten wat het probleem was ... mits je/we het achterhalen)

BTW Gebruik je nou scripts (Polaris, Invision, showdown, nonamescript) of niet?

[ Voor 4% gewijzigd door LinuX-TUX op 23-12-2003 01:07 ]

• LinuX-TUX
aH, ik heb kunnen achterhalen wat het was met dat script, ik heb de "local info" moeten veranderen van "Connect" options van IRC (zie screenies)

upload mbv het script dat in eerste instantie niet wilde werken:
Afbeeldingslocatie: http://www.aware.demon.nl/dccsend2.jpg

configuratie Options => Connect => Local Info:
Afbeeldingslocatie: http://www.aware.demon.nl/dccconf2.jpg

suc6 ;)

Verwijderd

Topicstarter
[20:15] DCC Send from Da1 rejected (invalid parameters) steeds invalid parameters

Dat is de fout melding, en nee ik gebruik geen scipts. :)

Verwijderd

Heren, graag even oppassen met welke servers en channels met volledige naam in beeld komen ;) Ik zie hierboven al een paar channels waar we hier eigenlijk niet naar willen linken.

Dank voor uw aandacht :Y)

• LinuX-TUX
Sorry, moest even iemand snel vinden die auto-recieve aan had staan ... ze zijn nu weggeblokt die channels.

:)

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 12:12

Metzie

Nyaano !

Ik ben ook bezig en ik heb exact dezefde problemen.

Ik heb Mirc ingesteld om dcc over 5000-5003 te laten lopen.
Bij local info staat local host en ip adress aangevinkt, en als lookup methode server. Zodoende staan in de betreffende velden mijn externe hostname en ip adress ingevuld.

Op mijn anologe 1 poort e-tech staan dus TCP poorten 5000-5003 en 59 naar mijn interne ip geforward.

IK kan dus ook niet dcc zenden of dcc chatten, alleen ontvangen.

As iemand nog tips heeft.. :(

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• LinuX-TUX
Metzie schreef op 24 december 2003 @ 22:13:
...
Op mijn anologe 1 poort e-tech staan dus TCP poorten 5000-5003 en 59 naar mijn interne ip geforward.
...
port 59 ? Die heb je niet nodig hoor (althans, ik niet, heb WEL nog 113 geforward naar mijn PC voor identd/auth) Maar NFile port forwarden :? weet niet eens waar dat voor nodig is.

Nog iemand de officiele tekst gelezen voor wanneer je server lookup en local moet gebruiken?

Ik vind net waar je port 59 vandaan hebt. Het werkt bij mij zonder en ik zie het nut niet echt (word ook niet vermeld bij mIRC site)

Dus, dan maar van A-Z mijn config (kwa connect ed):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
* Ik heb demon, dus vaste hostname en IP

* Connect -> Options    : Default Port: 6667
             Local Info : aware.demon.nl & IP ingevuld
                          On Connect Always get:
                          Local Host en IP Adress aangevinkt
                          Lookup Method = Server
             Identd     : Enable Identd Server = Aan
                          User ID = Iets ingevuld
                          System = ook weer iets ingevuld
                          Port = 113 (hee, das die UDP port die geforward is)
                          Show Identd Requests = aan
                          Enable only when Connecting = aan
                          Use ID from E-mail address = uit
             Firewall support : None

* DCC -> Options : DCC Ports = 1024 en 1025 (TCP forwarded op de router)

Volgens mij is dat genoeg, ik weet niet wat DDE server in houd, maar ik denk niet dat het veel uitmaakt/verband heeft met DCC send

De mijne staat best slordig afgesteld aangezien ik een vaste naam en IP heb, maar ach, het werkt dus ik blijf er met mijn vingertjes van af :D

Verwijderd

devil-strike schreef op 22 december 2003 @ 21:41:
Voor dcc send/ontvangt moet je je port 2020 openzetten. heb de sweex router en werkt perfect :D
eeh devil-strike kan je me dat dan uitleggen mij lukt het echt niet met me sweex routertje...... :(

Verwijderd

kan iemand mij helpen?

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ok, na nader onderzoek met Chimo en LINUX-Tux is het probleem nog vager geworden :)

Als we de poorten forwarden op onze router, en deze ook instellen in IRC, kunnen we bestanden verzenden, op EFnet.... en niet op quakenet.
Op quakenet krijgen we verschillende fouten bij verschillende typen bestanden (zip, jpg,rar).

**** is attempting to send powerball_green_front_web.jpg «28.5KB» to you on port 8004.

**** is attempting to send powerball_green_front_web.jpg «n/a» to you on port .

you successfully received (aukje-pb-01.jpg) from ([YD]wha) in (2s) at (0B/s)... press (F3) to run it <-- oftewel succesvoilverzonden, zonder iets te verzenden :?

Erg naar allemaal, want ik wil gewoon kunnen verzenden op quakenet!

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

[quote]Routerprobleem:

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

I've got the SOLUTION!
Het probleem zat het em in de server poort. Deze is standaard bij quakenet 6667. Deze moet je veranderen bij edit server in 6669. Ook bij options even default poort op 6669 zetten. Het enige wat je nu nog hoeft te forwarden op je router is

De dcc poorts! (zowel tcp als udp!)

Alle andere poorten (6667/6669/113 etc) is niet meer nodig :D

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/mirc1.GIF [klikbaar]

En DIT zijn de enige poorten die ik heb geforward op m'n blauwe e-tech v2 modem router.
Mijn firmware wijkt iets af, kheb er een met ingebouwde firewall, en heb daarom iets andere virtual server layout.

Ook bij linux tux werkt het :)

[ Voor 46% gewijzigd door Tutti-frutti op 22-01-2004 23:39 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• MyTi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-10-2025
Bij werkt resumen nog steeds niet, keb al alle oplossing uit dit topic geprobeerd....
Iemand nog andere oplossingen???

• ImPrEzA
  • Laatst online: 00:51

ImPrEzA

</breezah> Impreza

stel nou he....

ik heb alle oplossignen die in dit topic staan stuk voor stuk geprobeerd, met meerdere clients, maar de enige manier waarop ik bestanden kan sturen is als 2 clients in 't lokale netwerk zitten en in mIRC 't lokale IP als ip opgegeven hebben

verder blijf ik errors krijgen, mensen ontvangen het bestand zogenaamd, maar 't is maar 0kb....

echt heel vreemd :S het zou toch moeten werken :S

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

ImPrEzA schreef op 24 januari 2004 @ 02:14:
stel nou he....

ik heb alle oplossignen die in dit topic staan stuk voor stuk geprobeerd, met meerdere clients, maar de enige manier waarop ik bestanden kan sturen is als 2 clients in 't lokale netwerk zitten en in mIRC 't lokale IP als ip opgegeven hebben

verder blijf ik errors krijgen, mensen ontvangen het bestand zogenaamd, maar 't is maar 0kb....

echt heel vreemd :S het zou toch moeten werken :S
Alle firewalls uit
Connect eens naar de server die ik hierboven heb aangegeven, met poort 6669 (deze zie je dan ook in je status venster verschijnen als het goed is:
Connecting to snoke.nl.quakenet.org (6669) ...

Probeer desnoods bij DCC options je poorts ook op 8000-8005 te zetten, en deze zowel TCP als UDP te forwarden op je e-tech (je voegt dus 10 id's toe). Natuurlijk niet save & reboot vergeten. Als je weer online bent, connect je de server, en kijk je of je wat kan verzenden. Succes!

[ Voor 5% gewijzigd door Tutti-frutti op 24-01-2004 12:26 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

hi..probeer is bij Options > connect >options >advanced > bij 'Bind all Sockets to this IP' ..vul daar je LAN ip in (bv 192.168.1.30)
>>DAN werkte alles bij mij

Verwijderd

zeg even een ander vraagje hier, ik heb de opvolger van het blauwe etech modem.
4 poort adsl router v2, is nu zwart met grijs geworden.
ik heb dat ding een dag en doet al niks meer, ready lampje gaat even aan bij de start en dan gelijk weer uit.
hoe is bij jullie de betrouwbaarheid, want tot dusver baal ik ervan dit ding gekocht te hebben.

Verwijderd

in mirc dat is

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 15:37:
hi..probeer is bij Options > connect >options >advanced > bij 'Bind all Sockets to this IP' ..vul daar je LAN ip in (bv 192.168.1.30)
>>DAN werkte alles bij mij
Werkt niet bij mij :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 15:59:
zeg even een ander vraagje hier, ik heb de opvolger van het blauwe etech modem.
4 poort adsl router v2, is nu zwart met grijs geworden.
ik heb dat ding een dag en doet al niks meer, ready lampje gaat even aan bij de start en dan gelijk weer uit.
hoe is bij jullie de betrouwbaarheid, want tot dusver baal ik ervan dit ding gekocht te hebben.
Ik heb deze router al een tijdje nu en werkt perfect hier, na de adviezen in dit topic werkt hij ook perfect met mirc en dcc nu :)

Verwijderd

1 59 59 TCP 192.168.1.30
2 59 59 TCP 192.168.1.30
3 6667 6667 TCP 192.168.1.30
4 6667 6667 TCP 192.168.1.30
5 113 113 TCP 192.168.1.30
6 113 113 TCP 192.168.1.30
7 80 80 TCP 192.168.1.30
8 80 80 TCP 192.168.1.30
9 25 25 TCP 192.168.1.30
10 25 25 TCP 192.168.1.30
11 1080 1080 TCP 192.168.1.30

zijn alle poorten die ge-forward zijn ;.
in mirc :
Lookup method Normal (denk ik,moet altijd paar keer reconnecte voor dcc te late werken)
Geen Firewall support (server en DCC) , SOck 4
Dan die LAN ip invulle bij options>connect>options>advanced
en 'Bind all ...' aanvinken
..that should be it
>>>>>at least over here (SME.Barricade-adsl/modem router)

Verwijderd

en natuurlijk in DMZ settings (dacht ik al geleze te hebbe in dit topic) ..je LAN ip der in vulle bij DMZ HOST IP ..niet je external IP (bv 195.144.92.99) always LAN ip..192.168.x.x.;geld ook voor je Host IP Address in Vitual server page..waar je je ports forward ..
>>gl

Verwijderd

193.168.1.x ** B)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

undab, als je wat toe wilt voegen aan een eerdere reply, of iets wilt verbeteren, gebruik dan de edit knop: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

4015Wp west (Dordrecht)

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:06
Regelmatig help ik mensen een router in te stellen voor dcc. Een e-tech router(Weet niet of ze het allemaal hebben, maar ben het regelmatig tegengekomen) veranderd de dcc request zodanig dat de mirc client aan de andere kant er niks meer mee kan. Ik heb dit als volgt getest:

ik typ in mirc:

code:
1
/debug @debug

vervolgens laat ik iemand met een e-tech router een dcc naar mij proberen te zenden. Een normale request ziet er dan ongeveer zo uit:

code:
1
2
<- :DeC|pHeReR!~Anonymous@xxx.xxx.xxx.xxx PRIVMSG DeC|pHeReR
 :DCC SEND email.mrc 3249372544 1053 4685

bij mensen met een e-tech router word het zoiets:

code:
1
2
<- :DeC|pHeReR!~Anonymous@xxx.xxx.xxx.xxx PRIVMSG DeC|pHeReR
 :DCC SEND email.mrc ¥ ¥ ¥ ¥ ¥ ¥ ¥ ¥ ¥ ¥ ¥ ¥ ¥ ¥ ¥ ¥

Je ziet dat de laatste 3 getallen veranderen in onzin. Iedereen begrijpt wel dat dit niet goed kan gaan.

Ik weet niet zeker of je het ook bij jezelf kan testen, maar probeer het zou ik zeggen. Ik heb er zelf al over naar e-tech gemaild maar nooit een antwoord van ze ontvangen.
ImPrEzA schreef op 24 januari 2004 @ 02:14:
...

...
Dit is daar inderdaad het gevolg van..

[ Voor 14% gewijzigd door decipherer op 27-01-2004 18:18 ]

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Verwijderd

Pfff...
Ik heb nu de DCC settings in mIRC zo ingesteld en plots werkt het allemaal wel:

Options ---> Connect ---> Local Info:

Zowel "Local Host" als "IP Address" mijn LAN IP in plaats van mijn Internet adres (dus 192.168.1.x)

"On connect always get" ----> Beide opties UIT zetten
"Lookup Method" -------> Normal

|:(

Nevermind...
Dit zorgt er alleen maar voor dat ik mezelf DCC kan sturen.
Iets wat ik voor deze instellingen trouwens niet kon :'(

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 18:48 ]

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:06
in je router:
poorten mappen om te dcc'en, (bv 1050 t/m 1055). 6667 en 59 zijn niet nodig voor normaal dcc. Dit gaat bij elke router anders, meestal te vinden onder NAT of virtual server oid. Zorg ook dat een evt firewall je poorten niet blokkeert (vergeet de ingebouwde windows xp firewall niet :)).

in mirc:
options -> dcc -> options -> dcc ports -> dezelfde poorten invullen als die je op je router gemapped hebt (bv 1050 t/m 1055)

options -> connect -> local info -> on connect always get -> allebei aanvinken
options -> connect -> local info -> lookup method -> server
tik nog ff: /localinfo -u

Als je router goed ingesteld staat moet het zo werken.. (mits je geen e-tech hebt :P)

Ik ga er hierbij vanuit dat je niet achter een SOCKS of HTTP proxy zit. In dat geval kan je beter 'on connect always get' allebei uitvinken en handmatig het ip invullen wat je van je provider krijgt. Je moet dan geen '/localinfo -u' tikken. Ook moet je het volgende instellen:

options -> connect -> firewall -> firewall support -> Server aanvinken (SOCKS 5 zou ook met 'Both' moeten werken, maar heb ik nooit getest).

Overigens, bij het zenden van dcc wordt normaal gesproken over irc door de zender een bericht naar de ontvanger verstuurd met het verzoek om een verbinding op te bouwen (vandaar ook dat degene die stuurt zijn router/firewall in moet stellen). Het is ook mogelijk de zender een verbinding op te laten bouwen. Hiervoor is dan de dcc server nodig (standaard poort 59). Mits de ontvanger niet achter een firewall of router zit (of deze ingesteld heeft) en de dcc server aangezet heeft (ook even listen for send aanvinken... duh :p) kan je een bestand versturen door:
code:
1
/dcc send <ip van ontvanger>[:poortnummer]

De dcc server lijkt niet altijd goed op te starten, als het niet werkt controleer dan ook even of deze gestart is (bv netstat -an in command prompt)

[ Voor 148% gewijzigd door decipherer op 27-01-2004 19:43 ]

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Verwijderd

Bij mij werkt het nu ook.
Ik heb de volgende instellingen:

mIRC:

Options --> Connect --> Local Info --> On connect, always get: Local Host AAN
Options --> Connect --> Local Info --> Lookup Method: Server

Router:

NAT --> Begin en eindpoort invullen (standaard mIRC = 1024 t/m 5000) en die forwarden naar je LAN IP (192.168.1.x)

Firewall --> Internet naar LAN (dus inkomend verkeer): (TCP) poorten 1024 t/m 5000 doorlaten naar je LAN IP (192.168.1.x)

Laat eens weten of het nu wel lukt?

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Er staan hier allemaal omslachtige oplossingen, maar ik wil nogmaals zeggen; Voor de 4 poorts e-tech modem router , moet je gewoon poort 6669 gebruiken in plaats van poort 6667. Je hoeft in je router enkel je dcc poorten te forwarden.

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

en hoe kom ik dan bij die router instellingen?

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 13:02:
en hoe kom ik dan bij die router instellingen?
Tutti-frutti in "router en mirc dcc werkt niet"

In je router moet je alleen poortjes forwarden (ga naar 10.0.0.2 in je internet explorer, log in met admin, pass=epicrouter. Daarna naar virtual server.. en poortjes forwarden naar jouw lan ip. Niet vergeten save en reboot te klikken ;))

4015Wp west (Dordrecht)

• mbiesheuvel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09-2025
Bij mij werkt het resumen gelukkig weer dmv tutti-frutti. Alleen ik heb nu nog het probleem dat sommige servers nu niet meer gestart kunnen worden.

Ik heb een sweex annex-a router en daarin heb ik poort 1024 en 1025 geforward naar mijn host id (10.0.0.3) (tcp en udp).

in mirc heb ik de standaard poort op 6669 gezet en bij edit server ook de poorten op 6669. van de range heb ik 1024 tot 1025 gemaakt.

het resumen gaat nu wel weer gelukkig. Alleen als ik bv naar irc.irc-evolution.org wil connecten dan zegt die connection refused. Deze server staat dus op poort 6669. als ik hem op 6667 zet dan kom ik er wel in alleen dan kan ik weer niet resumen.

hoe krijg ik het nu voor elkaar om er met 6669 wel in te komen en te resumen?

ow ja en dan nog iets.. Normaal gebruikte ik Invision. Maar als ik die gebruik dan doet die het dus ook niet :|. Klopt het dat je met Invision niet kunt resumen als je achter een router zit?

alvast bedankt

[ Voor 12% gewijzigd door mbiesheuvel op 26-10-2004 19:40 ]

• mbiesheuvel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09-2025
Eigenlijk is mijn vraag:

Hoe is het mogelijk om toch via poort 6667 te kunnen resumen??

die andere vraag is zinloos omdat je er toch niks aan kunt veranderen welke servers welke poorten toestaan.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

mbiesheuvel schreef op 28 oktober 2004 @ 11:13:
Eigenlijk is mijn vraag:

Hoe is het mogelijk om toch via poort 6667 te kunnen resumen??

die andere vraag is zinloos omdat je er toch niks aan kunt veranderen welke servers welke poorten toestaan.
Een andere mirror server zoeken die wel 6669 ondersteunt.. dat is volgens mij de enige oplossing...

4015Wp west (Dordrecht)

Pagina: 1