Toon posts:

Vreemd moederbordprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een MS-6199VA moederbordje geplaatst. Bij het aanzetten van de PC gaf deze steeds een onderbrekende piep en geen beeld. De Diagnostic LED op het moederbord (groen-rood-groen-groen) betekent volgend het instructieboekje "Assign Resource to all ISA". Het frapante is echter dat als ik de PC reset deze het wel gewoon doet. Toch is er iets mis want tijdens enkele pogingen om windows XP prof. te installeren op een lege HDD geeft deze op een gegeven moment de foutmelding: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.

Iemand enig idee wat het probleem is en hoe dit op te lossen???

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Hallo Rene1980 welkom @ GoT :)

Kan je zeggen wat je allemaal hebt geprobeerd om het op te lossen? Welke biosversie heb je, wat heb je voor overige hardware. Je geeft te weinig informatie om een nuttig antwoord te geven, dus als je die nog even kan geven :P

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

ff googlen:

www.computerhope.com/issues/ch000365.htm

quote:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL or Stop 0x0000000A errors

This issue can be caused by any of the following possibilities:

Mcafee VirusScan for Windows NT issue
Windows NT 3.51 upgrade from Windows NT 4.0
Service Pack
Driver issue
Hardware issue : memory/hdd

check zelluf ff de url voor mogelijke oplossingen.....
suc7

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer ook eens op te starten met een 'kaal' systeem, dus moederbord, proc, geheugen, moederbord (:Y)) en grafische kaart?
Dan kan je kijken of het een (combinatie) van deze onderdelen is, of dat het ergens anders aan ligt :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Windows XP en 2000 BSOD guide

De jouwe staat hier ergens bij. Precies een IRQ conflict, omdat hij eerst begint over ISA en dan nu over IRQ

Verwijderd

Topicstarter
Systeem

PIII 500Mhz
168 MB RAM

Het volgende geprobeerd net.

Recentste bios-versie geinstalleerd (v3.5.)
2 PCI kaartjes verwijderd (zit nu alleen nog maar in agp-slot videokaart)

Btw, er zitten geen ISA-kaartjes in.

Wat wil je nog meer weten over het systeem?

• anandus
  • Niet online
bl44t :/

[ Voor 98% gewijzigd door anandus op 22-12-2003 21:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie tips! Ik ga even aan de slag!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm, ik heb eerst nog even Windows 98 geinstalleerd en dat ging zonder problemen. Vervolgens upgraded uitgeprobeerd naar WIN XP maar ook dat ging weer fout. Vervolgens weer vanaf WIN XP Cd opgestart en weer opnieuw XP geprobeerd te installeren maar weer zelfde foutmelding. Ik vermoed dat ik "een" driver moet updaten maar hoe doe ik dat op een systeem waarop nog geen besturingssysteem is geinstalleerd?

• anandus
  • Niet online
Ik ken het moederbordje niet. Weet je toevallig welke chipset erop zit?

Verwijderd

Topicstarter
Chipset is VIA VT82C693A chipset + VT82C596B. Heb zojuist onder windows 98 de VIA chipset geupdated maar moet ik dan nog wat anders doen???

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 22:59:
Ik vermoed dat ik "een" driver moet updaten maar hoe doe ik dat op een systeem waarop nog geen besturingssysteem is geinstalleerd?
Post eens alle hardware die er uiteindelijk in de PC aanwezig zal zijn. Soort, merk én model/type.

Zet je BIOS instellingen eens helemaal op default en zet je HD en je CD elk even op een aparte kabel en dus op een apart IDE-kanaal.

ARME AOW’er

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 19:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Condensatoren op mobo checken, voeding eventueel vervangen. Nogmaals proberen.

Verwijderd

Ik heb vandaag met hetzelfde bord! ook hetzelfde probleem gehad bij een klant, wat je eens zou moeten proberen: schijf vervangen, deze gaf bij mij het probleem.

Verwijderd

Partittioneer en formateer de schijf maar eens opnieuw.

Suc6

René

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 23:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zal in ieder geval schijf gaan vervangen, heb deze nml. al opnieuw geformateerd en gepartitioneerd. Bedankt voor jullie tips tot nu toe. Ik laat nog even weten wat het probleem was.

Verwijderd

Topicstarter
Schijf eerst los gekoppeld en toen ging het inderdaad in één keer goed. Dus een andere HDD erin maar precies hetzelfde probleem. Direct piepen, daarna reset geven en wel goed. Het probleem is dus iets met de IDE-aansluiting. Moet ik iets vast instellen misschien in de BIOS. Op zich vreemd dan want alles staat op AUTO. Iemand een suggestie???

Verwijderd

Topicstarter
Ben nog weer even aan het knutselen geweest en inderdaad, ik moest de schijf keihard op zijn vaste waarde zetten in de BIOS. Nu gaat het direct bij het aanzetten goed. Alleen....... Bij wederom nieuwe installatie van Windows XP Prof. geeft ie weer de foutmelding IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL..... Nu weet ik het even niet meer. Wie heeft de gouden tip???

Verwijderd

ik heb toch echt het gevoel nu dat je iDE controlelr gewoon stuk is

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik denk niet dat de IDE kapot is. Ik heb inmiddels WIN98SE er op geinstalleerd en de PC werkt gewoon als een zonnetje. Zoeken op internet levert heel veel topics op over deze foutmelding. Er kunnen zoveel verschillende dingen aan de hand zijn. Het handigst is nog om een ander mobo te kopen als ik alles goed heb gelezen. Tja, het is wel goed. Dan maar WIN98SE erop en maar hopen dat in SP2 van Windows XP dit probleem wordt verholpen!

Alle reacties, bedankt!
Pagina: 1