Toon posts:

Internet doortrekken naar bovenverdieping

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb heb volgende probleem:

Beneden staat een computer met ADSL-verbinding, de modem staat hiernaast.
Nu heb ik een laptop erbij gekocht die ik op de bovenverdieping wil plaatsen. Hoe moet ik dan de ADSL-verbinding doortrekken? Ik wil geen netwerk ofzo maar de twee computers moeten gewoon onafhankelijk van elkaar op internet kunnen...

hoe doe ik dit?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:24

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

ADSL kan je niet doortrekken. Koop een router met ingebouwde switch, en prik alle computers en je ADSL modem daar in.

[ Voor 14% gewijzigd door Microkid op 22-12-2003 20:33 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 02:25

SmartDoDo

Woeptiedoe

Je hebt de Hoe deel ik Internet ? al gezien en doorgelezen hoop ik? :) Zo nee, lees het eens door. Neem een router bijvoorbeeld :)

Verwijderd

routertje kopen...
of zelf een maken van een oude pc en 2 nic, mbhv linux distro... je hebt al distro's die dit kunnen, en op 1 disketje passen...
om je van kabel-problemen te besparen: heeft je laptop een draadloe netwerkkaart? dan draadloss rotertje kopen :)
heb je voor een 150 € denk ik, maar ff pricewatch kijken...
succes

Verwijderd

Topicstarter
Jah, had ik gelezen... snapte t eerst nie echt... maar routertje halen lijkt me idd ook t beste... maar kan de laptop dan aan als de ander uitstaat?

• Microkid

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 20:36:
Jah, had ik gelezen... snapte t eerst nie echt... maar routertje halen lijkt me idd ook t beste... maar kan de laptop dan aan als de ander uitstaat?
Jep. :)

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
dank u allen _/-\o_

maakt het verder nog iets uit wat voor een routertje? (weet er nie echt veel vanaf haha, zal wel duidelijk zijn :/ )

• Microkid

Microkid

Smile

Je moet een router hebben die geschikt is voor ADSL. Dwz dat er een MAC adres in zit zodat ie zich kan voordoen als PC en dus verbinding maken met het ADSL netwerk via de modem. Een kale router kan dat vaak niet. Wat jij zoekt noemen ze vaak een ADSL Router/Switch.

Deze bijv:
pricewatch: Sweex Router (4x 100Mbps, 1x 100Mbps)
http://www.tweakers.net/pricewatch/63478
pricewatch: E-Tech Router (4x 100Mbps, 1x 100Mbps)

[ Voor 23% gewijzigd door Microkid op 22-12-2003 20:43 ]

Verwijderd

Kijk even in de pricwatch naar sweetex of actiontec.
heb zelf al twee jaar actiontec loopt als een zonnetje.
zelfs een leek kan het instellen via browser.
Wireless optie is inderdaad handig voor een laptop.
ik zit vaak op de bank bij de tv nog even te surfen oid.

Verwijderd

Topicstarter
okeej, doe ik,

nogmaals, dank u allen _/-\o_
Pagina: 1