[ADSL] Modem werkt niet onder WinXp met SIS

Pagina: 1
Acties:

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:53
Eer gister had ik eindelijk mijn cpu gekocht voor server. Eerder had ik al dit moederbord gehaald: ASROCK K7S8X. Dit was een mooi mobo voor mijn server dacht ik. Afijn, alles geinstalleerd, en ik doe mijn Alcatel Speedtouch USB Modem in een USB-ingang op mijn server... Niks.. kan gebeuren. Dus ik installeer de modem. Gaat allemaal goed. De modem is geinstalleerd zegt het progje ... Maar weer niks. het lampje van de modem blijf rood knipperen.

Wat heb ik gedaan
- De nieuwste drivers voor de modem geinstalleerd: Versie 2.01 : Niks
- Op site gezocht van MXSTREAM naar vragen en antwoorden: Nix
- Deze patch geprobeerd: http://www.kpnadsl.nl/sup...chevragen-st330.html#110: Nix
- In bios USB support aan/uit: Nix
- Op GoT gezocht

Specs
Asrock K7S8X - SIS Chipset en Sis 7001 USB
WinXP Pro met sp1
AMD Duron 1600
256 MB DDR pc2700
Alcatel Speedtouch 330

Wat nog te doen

• quexy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-04 07:33

quexy

/quit

heb je iets van een usb muis of usb memory stick liggen? dan kan je kijken of die wel automatisch gevonden worden, is dit niet zo; kan je usb poort stuk zijn.

Verwijderd

ik weet niet hoelang je al die modem hebt. Als je net een abo hebt, zou ik vragen of je alsnog die USB modem mag omruilen voor een ethernet modem. Die zijn veel beter. Mijn schoonvader heeft een oorlogsverleden met die dingen... :r

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

probeer een USB PCI insteekkaartje, die sis7001 onder XP wil weleens raar doen met dat alcatel modem, al moet de nieuwste USB driver (www.usbman.com oid) dat eigenlijk wel oplossen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Ook al nieuwste SIS usb drivers geinstalleerd? (die van winxp standaard zijn niet altijd even joofol en ook die van je meegeleverde CD zijn al oud waarschijnlijk)

En is het een USB 2.0 controller? Dan even in bios op 1.1 zetten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• UTM
  • Laatst online: 10:53
heb je iets van een usb muis of usb memory stick liggen? dan kan je kijken of die wel automatisch gevonden worden, is dit niet zo; kan je usb poort stuk zijn.
Done. Maar niks, de muis werkt gewoon even en dan lijkt het net of de server vast loopt
Ook al nieuwste SIS usb drivers geinstalleerd? (die van winxp standaard zijn niet altijd even joofol en ook die van je meegeleverde CD zijn al oud waarschijnlijk)
Nieuwste drivers ook gedownload, ook niks
En is het een USB 2.0 controller? Dan even in bios op 1.1 zetten.
Wat bedoel je hiermee ?
al moet de nieuwste USB driver (www.usbman.com oid) dat eigenlijk wel oplossen.
Deze doen het niet - link werkt niet ofzo

Als ik een USB2.0 Adapter koop (http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=136) doet mijn modem het dan wel ?

[ Voor 11% gewijzigd door UTM op 23-12-2003 18:24 ]

• wooley
  • Laatst online: 15-01-2025
heb ongeveer dezelfde setup
k7s8xe met win 98se,xp pro sp1,mandrake linux
alcatel speedtouch 330 adsl usb modem
werkt 100% op alle besturingssystemen!
wel eerst stuurprogramma's installeren en dan pas modem inpluggen
succes

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:33
wooley schreef op 26 december 2003 @ 21:18:
wel eerst stuurprogramma's installeren en dan pas modem inpluggen
succes
Precies, en ook zorgen dat er geen andere USB-apparaten zijn aangesloten als je je modem installeert (eigen ervaring... :( )

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
[quote]w03f schreef op 23 december 2003 @ 16:43:

[...]
Wat bedoel je hiermee ?

In veel bios-en kan je je usb 2.0 controller ook weer terug zetten op usb 1.1 soms zijn er problemen met de backward compatibility van somige usb 2.0 controllers met 1.1 apparaten.

[quote]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1