Toon posts:

hoge (110+) busspeeds op een KT133

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las hier laatst ergens een post over iemand die zijn AGP driving had veranderd om een hogere busspeed op zijn moederbord stabiel te krijgen.

Weet iemand welke waarde je dan in moet voeren? Ik dacht dat het AE was maar dat werkt hier in ieder geval niet, boven 105 Mhz crasht de PC nog steeds.

Iemand enig idee?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kan aan de AGP liggen (nee ik weet niet precies welke setting verbetering kan bieden, al wil bij de BX sidebanding uitzetten wel helpen), maar 3 andere zaken zijn waarschijnlijker:

1) een netwerkkaart. Zeker de 100Mbps dingen zijn ERG gevoelig. Vervangen door 10Mbps deed voor mij wonderen.

2) je RAM. Als je de FSB gaat clocken gaat de RAM mee omhoog. Dit kun je oplossen door de RAM van FSB+33 tot FSB te veranderen. Vraag is alleen of de performance verhoging van hogere FSB opweegt tegen de grote loss van langzamere ram (denk van niet))

3) de KT133 chipset zelve. Is brak, heeft weinig overhead. In dit geval weinig te doen.

Denk toch dat het een van de eerste 2 zou kunnen zijn. Ik heb een D600 bootable gekregen op 666>:) (6x111), maar stabiel was hij op max 654 (6x109).

Oslik, blyat! Oslik!