Toon posts:

Sapphire 9800 pro atlantis Built by ATI?

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net de Sapphire Radeon 9800 pro atlantis die ik heb besteld bij empc.nl ontvangen en er zit een ati stickertje op de fan en de koeler ziet er in het geheel anders uit dan bv op deze foto: http://www.extremeoverclo...o/Sapphire_9800Pro_2.html

het lijkt op zo eentje die gebouwd werd door ATI zelf, ati bouwt nu alleen de 9600 Xt en de 9800XT toch? alles behalve de kaart zelf is bestempeld met het ''sapphire'' merk: Doosje, CDtje.....

ga ik er nu op achteruit?

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 20:12:
ik heb net de Sapphire Radeon 9800 pro atlantis die ik heb besteld bij empc.nl ontvangen en er zit een ati stickertje op de fan en de koeler ziet er in het geheel anders uit dan bv op deze foto: http://www.extremeoverclo...o/Sapphire_9800Pro_2.html

het lijkt op zo eentje die gebouwd werd door ATI zelf, ati bouwt nu alleen de 9600 Xt en de 9800XT toch? alles behalve de kaart zelf is bestempeld met het ''sapphire'' merk: Doosje, CDtje.....

Nee hoor volgens mij niet. Je bedoelt toch dat je nu een ander merk dan Sapphire en of je er op achter gaat omdat je een ander merk heb?
Ja idd Ati is gestopt met het fabriceren van de 9600 pro en 9800 pro. Er zijn nog wel faprikanten die er mee door gaan. Maar ik weet niet in hoeverre dit is.
Volgens mij blijft de support voor deze kaarten er nog wel.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 12:56
Ik heb zelf een Sapphire Radeon 9500 Pro waar standaard een koeler op zit met het ATi logo erop (welke alweer vervangen is door een Zalman ZM80C-HP), maar het blijft nog wel een Sapphire kaart. En je gaat er zeker niet op achteruit, Sapphire is een vrij 'standaard' videokaartenmaker, ze gebruiken gewoon de basis van ATi en voegen daar af en toe wat kleine dingen aan toe, meestal in de vorm van een mooiere koeler oid :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
ok de koeling is gewoon hetzelfde ondanks een andere heatsink en fan?
want de computer waar ik m in ga zetten zit op zolder en het wordt behoorlijk warm daar in de zomer.

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-05 22:23

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 20:12:

Ik heb daar een Sapphire Radeon 9800XT bestelt. die heb ik nu al een week maar op die grote koeler zit een sticker van Sapphire zelf. Maar je kan zien aan het ende van die sticker zie ik het begin van de Built by ATI sticker. Ik heb een Yuan ATI Radeon 9800 Pro en een Sapphire ATI Radeon 9800XT het zijn alle twee Built by ATI _/-\o_ kaarten Ga naar http://apps.ati.com/102lookup/index.asp vul hier het Part Number of het Bios Part Number dan weet je zo of een Built by ATI kaart heb.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:32
Ik heb ook de 9800 Pro van emPC gekregen, er zat bij mij echter alleen een CD met drivers bij, terwijl alle reviews aangeven dat er ook een of meerdere games bij moeten zitten. Hoe is dat bij de TS?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 18:44
niks om je zorgen om te maken, is gewoon een BBA :) voor zo ver ik weet maakt Sapphire ook de BBA's

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

Ik heb de Sapphire ATI Radeon 9800 Pro Atlantis Retail bij Empc in bestelling staan en het zou me zwaar tegenvallen als hier geen games bij zouden zitten. Waar staat anders dat Retail dan voor...
L_Clan_Xerxes, zaten er wel games bij jou bij?

En bedoelt Strangelove met TS soms XT?

• -=unicron=-

-=unicron=-

Ik dus een Sapphire ATI Radeon 9800XT maar geen full retail version maar een Lite retail version. Bij Sapphire op de site staat BUNDLED with HALF-LIFE 2 full retail version in addition to other hot titles depending on your region. Ik heb er HALF-LIFE 2 full retail version kaart in de doos maar die ander games niet en het is een super klien doos de kaart past er maar net in. Een Driver CD zat er ook nog bij.

[ Voor 5% gewijzigd door -=unicron=- op 24-12-2003 09:46 ]

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 19:18
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 21:00:
Ik heb de Sapphire ATI Radeon 9800 Pro Atlantis Retail bij Empc in bestelling staan en het zou me zwaar tegenvallen als hier geen games bij zouden zitten. Waar staat anders dat Retail dan voor...

Yes ik heb ook een Sapphire ATI RADEON 9800 PRO ook bij EMPC besteld
maar hem nog niet ontvangen en normaal zitten hier dus wel degelijk games bij hoor :)

2 Games:
- Return to Castle Wolfenstein
- Soldier of Fortune II (jammergenoeg geen HL2 voor ons :'( )

ook nog 1 overclockprogram, drivercd & PowerDVD BTW zou je normaal bij dit schitterende kaartjeh moeteh krijgeeeuh :)

[ Voor 8% gewijzigd door Zotn_Dré174 op 24-12-2003 00:47 ]

• Dr. Strangelove

Met TS bedoelde ik de topicstarter :)

Overigens heb ik nagevraagd bij EMPC voor bestellen of het een full retail versie betrof met games e.d., en dit werd bevestigend beantwoord. Ik heb ze dus vandaag een mailtje gestuurd.

Afgaande op een review van de kaart schijnt de RTCW/SoFII combo trouwens vervangen te zijn door Tomb Raider Angel of Darkness :( Als dat zo is zou ik het niet eens zo'n gemis vinden dat er geen games bij zitten ;)

• Zotn_Dré174
Dr. Strangelove schreef op 24 december 2003 @ 01:31:
[...]

Met TS bedoelde ik de topicstarter :)

Overigens heb ik nagevraagd bij EMPC voor bestellen of het een full retail versie betrof met games e.d., en dit werd bevestigend beantwoord. Ik heb ze dus vandaag een mailtje gestuurd.

Afgaande op een review van de kaart schijnt de RTCW/SoFII combo trouwens vervangen te zijn door Tomb Raider Angel of Darkness :( Als dat zo is zou ik het niet eens zo'n gemis vinden dat er geen games bij zitten ;)
LOL TWEAKERS CHECK THIS OUT!

Wij mailen u naar aanleiding van de 9800 Pro kaart welke u bij ons in bestelling hebt staan.

Wij hebben van een aantal consumenten de vraag gekregen: Of dit een Full Retail of een Lite Retail versie zou zijn. Wij hebben hierop geantwoord, dat het een Full Retail betrof. Dit hebben wij na overleg met de distributeur zo doorgegeven. Het blijkt nu, dat dit niet correct is.

Wij kunnen u als mogelijke oplossing het volgende aanbieden:

1. U kunt uw product kosteloos annuleren uit uw order, en voor een alternatief kijken bij een andere winkel.

2. Wij leveren u de Lite Retail versie, met als aanvulling een Half Life 2 coupon, welke normaliter alleen bij de XT uitvoeringen geleverd wordt.

wooooow man ik krijg dus Half-Life 2 bij men Sapphire Radeon 9800 PRO _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Zotn_Dré174 op 24-12-2003 12:13 ]

• Dr. Strangelove
Min of meer zelfde verhaal gekregen net :)

Liever Half Life 2 dan al die andere games :)

Verwijderd

ik heb ook me Sapphire 9800 pro atlantis in bestelling staan bij empc en kreeg ook het zelfde mailtje, ik ben gegaan voor optie 2. ( HALF LIFE 2 COUPON)

muahahhahahahahahahhahah :D

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 15:36

nIghtorius

Poef!

vind ik netjes opgelost.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Oh nee he ik bestel net deze kaart bij empc, ik neem aan dat ik ook wel voor de Halflife 2 coupon kan gaan. Heb ik een halve dag besteed aan reviews lezen van FX5900 kaarten en van Radeon 9800's en bij de Sapphire terecht ben gekomen blijkt dat ik gewoon een standaard BBA kaartje krijg die ik hier ook om de hoek kan halen van Club3D :{

It takes one to know one...

• Zotn_Dré174
Dubbeldrank schreef op 27 december 2003 @ 13:26:
Oh nee he ik bestel net deze kaart bij empc, ik neem aan dat ik ook wel voor de Halflife 2 coupon kan gaan. Heb ik een halve dag besteed aan reviews lezen van FX5900 kaarten en van Radeon 9800's en bij de Sapphire terecht ben gekomen blijkt dat ik gewoon een standaard BBA kaartje krijg die ik hier ook om de hoek kan halen van Club3D :{
Arg man das wel baleh...
hmmm tja nu staat er reeds op de website: LITE RETAIL. dus al wie nu bestelt kon dit reeds weten zodus geven ze dan ook gewoon een LITE RETAIL & dus geen HL2-coupon voor jou. Spijtig!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Die Sapphire 9800pro heb ik ook gehad.

Maar in de warme zomer van afgelopen jaar is daar de koeler vanaf gevallen :S

Door de hitte waren de plastic (plastic??.. ja plastic) bevestigingen doorgesmolten, waardoor de koeler eraf viel en ik te laat reageerde en het dus te laat was.
Beeld viel uit en pc kapot.

Dus ik naar de winkel terug, en ik kreeg gelukkig zo weer een nieuwe mee :D

Een connect 3D, maar dit keer met koperen bevesigingen die beter vast zitten :)

Die deed het goed, had alleen fps drops in openGL games...

Dus ik weer terug en kreeg weer zo een andere mee, dit keer de 256 mb van ATI zelf en die werkt tot nu toe perfect :)

ik zou maar blij zijn dat je geen sapphire hebt terug gekregen, al zal dat van mij misschien wel een fabrieksfout ofzo zijn geweest.

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Zotn_Dré schreef op 27 december 2003 @ 20:41:
[...]

Arg man das wel baleh...
hmmm tja nu staat er reeds op de website: LITE RETAIL. dus al wie nu bestelt kon dit reeds weten zodus geven ze dan ook gewoon een LITE RETAIL & dus geen HL2-coupon voor jou. Spijtig!
Toen ik bestelde stond er geen LITE RETAIL en als ik nu in de webshop prijslijst van Empc kijk staat dat er nog steeds niet.
40-2866 Sapphire ATI Radeon 9800 Pro Atlantis 128MB AGP TV-Out DVI Retail 301,00
Dus ik ga ze morgen bellen :)
En als ze hem met coupon willen leveren bestel ik er wel meteen een Zalman bij want die standaard koelers zijn dus echt niet te vertrouwen en het zou toch zonde zijn als je kaart van 300 Euro oververhit raakt.

[ Voor 17% gewijzigd door Dubbeldrank op 28-12-2003 12:31 . Reden: aanvulling+typo ]

Verwijderd

Hoe zit dat dan bij de Sapphire Radeon 9600PRO? Ik heb deze gekocht, en daar stak gewoon de kaart in, en een driver CD. Dat was het gewoon! Doos open, een zakkje met de kaart erin, en een CD. Niets anders, zelfs geen handleiding.....

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:51
Iedere Built By Ati komt uit de Sapphire fabriek gerolt.

Sapphire verkoopt ook kaarten onder eigen naam.

[ Voor 4% gewijzigd door Brent op 28-12-2003 12:35 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Zotn_Dré174
Dubbeldrank schreef op 28 december 2003 @ 12:25:
[...]

Toen ik bestelde stond er geen LITE RETAIL en als ik nu in de webshop prijslijst van Empc kijk staat dat er nog steeds niet.
40-2866 Sapphire ATI Radeon 9800 Pro Atlantis 128MB AGP TV-Out DVI Retail 301,00
Dus ik ga ze morgen bellen :)
En als ze hem met coupon willen leveren bestel ik er wel meteen een Zalman bij want die standaard koelers zijn dus echt niet te vertrouwen en het zou toch zonde zijn als je kaart van 300 Euro oververhit raakt.
Jawel, er staat wel degelijk LITE RETAIL - als je op de info klikt over de kaart tenminste - dan staat er bovenaan LITE RETAIL :)

Verwijderd

UNICRONBOT schreef op 22 december 2003 @ 21:03:
[...]

Ik heb daar een Sapphire Radeon 9800XT bestelt. die heb ik nu al een week maar op die grote koeler zit een sticker van Sapphire zelf. Maar je kan zien aan het ende van die sticker zie ik het begin van de Built by ATI sticker. Ik heb een Yuan ATI Radeon 9800 Pro en een Sapphire ATI Radeon 9800XT het zijn alle twee Built by ATI _/-\o_ kaarten Ga naar http://apps.ati.com/102lookup/index.asp vul hier het Part Number of het Bios Part Number dan weet je zo of een Built by ATI kaart heb.
we (ik) horen het wel als je Yuan in de verkoop gaat :)

• -=unicron=-

-=unicron=-

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 12:31:
Hoe zit dat dan bij de Sapphire Radeon 9600PRO? Ik heb deze gekocht, en daar stak gewoon de kaart in, en een driver CD. Dat was het gewoon! Doos open, een zakkje met de kaart erin, en een CD. Niets anders, zelfs geen handleiding.....
Handleiding staat op de Driver CD van Sapphire. Print het uit en maak er een boekje van dan hed je een handleiding >:)

• -=unicron=-

-=unicron=-

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 20:50:
[...]

we (ik) horen het wel als je Yuan in de verkoop gaat :)
Ik denk er wel eens over naar of die in de verkoop gaat :)

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Zotn_Dré schreef op 28 december 2003 @ 20:32:
[...]

Jawel, er staat wel degelijk LITE RETAIL - als je op de info klikt over de kaart tenminste - dan staat er bovenaan LITE RETAIL :)
Als ik dat doe staat er toch echt hetvolgende:
Sapphire ATI Radeon 9800 Pro Atlantis 128MB AGP TV-Out DVI Retail

-edit-
Na het bellen met Empc zijn we er achter gekomen dat er een probleem is met de site, ik ben zelf Mozilla gebruiker en geen Internet Explorer. Het volgende is het geval als je dus op het Informatie icoontje klikt achter het product in de prijslijst dan krijg je een product info scherm, hier staat links in het scherm een plaatje van de doos en rechts een omschrijving van het product waar staat dat het de Lite Retail betreft. Deze omschrijving van het product is niet zichtbaar in Mozilla dus vandaar dat ik er niet van op de hoogte was. Bestelling geannuleerd dus.

[ Voor 43% gewijzigd door Dubbeldrank op 29-12-2003 10:29 . Reden: Aanvulling ]

• Dr. Strangelove
Wat jij wil; zelfs zonder spellen is de prijs zeer scherp lijkt me. Daarbij, wat moet je met Tomb Raider Angel of Darkness ;)

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Dr. Strangelove schreef op 29 december 2003 @ 10:31:
Wat jij wil; zelfs zonder spellen is de prijs zeer scherp lijkt me. Daarbij, wat moet je met Tomb Raider Angel of Darkness ;)
Zelfs die krijg je niet bij deze versie, maar als ik een BBA kaart wil hebben dan ga ik hem hier wel halen in een winkel om de hoek en hem niet online bestellen. Zo'n Club3D kaart staat er dan gelijk aan namelijk plus dat ik er dan alsnog een extra koeler bij moet komen omdat die standaard dingen niet te vertrouwen zijn.

• Dr. Strangelove
Heb me HL2 coupon binnen :) Hulde aan EmPC voor de manier waarop ze het opgelost hebben, dit soort service is moeilijk te vinden tegenwoordig.

Verwijderd

Ikheb die saphire 9800 pro ook bestelt bij empc.nl maar heb nog steeds niks binnen. Het is al anderhalf week geleden dat ik hem bestelt heb.

maar ja...

geduld is alles :)

Verwijderd

Topicstarter
OH Yeah JOngens kOmop ik dacht deze topic is dood, 2 weke terug na mn bestelling te hebben geplaatst vraag ik of dit dus een LIte of FULL retail is, ze zei dat het een FULL retail was en toen ik m kreeg zat er dus alleen die kut 3.8 driver bij. en ik hoor die dude hier praten
Wij kunnen u als mogelijke oplossing het volgende aanbieden:

1. U kunt uw product kosteloos annuleren uit uw order, en voor een alternatief kijken bij een andere winkel.

2. Wij leveren u de Lite Retail versie, met als aanvulling een Half Life 2 coupon, welke normaliter alleen bij de XT uitvoeringen geleverd wordt.

wooooow man ik krijg dus Half-Life 2 bij men Sapphire Radeon 9800 PRO
OH TE GEK man ik ga om die coupon vragen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 16:24 ]

Verwijderd

Even een latertje. De geheugenchips worden niet gekoeld. Klop dat?

Verwijderd

Ook hier nog een vraagje,

Maakt de koeler die er opzit na het aanzetten van de computer bij jullie ook zo'n lawaai?

Dit verdwijnt dan na zo'n 10 seconden er komt daarna niet meer terug.
Het zal wel met het op tempo komen te maken hebben van de koeler, maar echt lekker vind ik het niet klinken.
Het klinkt net of er iets aanloopt, of zoiets als een koeler die wat olie nodig heeft... :)

swiftglx, ja volgens mij klopt dat.

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-04 21:43
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 13:11:
Even een latertje. De geheugenchips worden niet gekoeld. Klop dat?
Yep inderdaad die worden niet gekoeld.

• Zotn_Dré174
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 20:28:
Ook hier nog een vraagje,

Maakt de koeler die er opzit na het aanzetten van de computer bij jullie ook zo'n lawaai?

Dit verdwijnt dan na zo'n 10 seconden er komt daarna niet meer terug.
Het zal wel met het op tempo komen te maken hebben van de koeler, maar echt lekker vind ik het niet klinken.
Het klinkt net of er iets aanloopt, of zoiets als een koeler die wat olie nodig heeft... :)

swiftglx, ja volgens mij klopt dat.
Nope bij mij maakt ie bijna geen lawaai zeh!
volges mij is er iets mis aan je koeler man :p
kzou hem es checken wanneer ie begint draaien
z waarschijnlijk bijna aan het einde van zen latijn 8)7

Verwijderd

Hmmm,

ik ben ook alles aan het afsnuffelen voor de Sapphire 9800 pro.., en natuurlijk zo goedkoop mogelijk.

Die prijzen van de pricewatch zijn beetje verwarrend.., de een heeft de lite versie en de ander de retail versie..,

Ik moet alleen de kaart.., voor mijn part in een boterhamzakje (zelf ophalen natuurlijk) maar volgens mij heeft geen een winkel dit.

Iemand die kaart zo gevonden? zonder doos etc?

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-10-2025
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 14:52:
Hmmm,

ik ben ook alles aan het afsnuffelen voor de Sapphire 9800 pro.., en natuurlijk zo goedkoop mogelijk.

Die prijzen van de pricewatch zijn beetje verwarrend.., de een heeft de lite versie en de ander de retail versie..,

Ik moet alleen de kaart.., voor mijn part in een boterhamzakje (zelf ophalen natuurlijk) maar volgens mij heeft geen een winkel dit.

Ben zelf ook van plan om er binnenkort 1 te bestellen. De kaarten die je in de pricewatch ziet staan van zo rond de 220 - 230 eurie dat zijn allemaal "lite retail" uitvoeringen. Dus doos met driver cd.

In ieder gval zo zie ik dat :)

• Karel2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 14:52:
Hmmm,

ik heb er 2 gekocht bij Informatique, lite retail versie, voor Euro 222,00 per stuk incl btw :P nergens goedkoper...
(alleen de kaart, dus bulk, nergens gevonden)

[ Voor 10% gewijzigd door Karel2001 op 17-02-2004 15:58 ]

Verwijderd

Karel2001 schreef op 17 februari 2004 @ 15:55:
[...]

ik heb er 2 gekocht bij Informatique, lite retail versie, voor Euro 222,00 per stuk incl btw :P nergens goedkoper...
(alleen de kaart, dus bulk, nergens gevonden)
Sweet! goeie tip! hij staat nog niet in de pricewatch voor dat bedrag.., samen met bestelkosten is het 227!

Ik denk dat de rest v/d winkels snel zullen volgen.., dus we wachten nog ff.., er in momenteel toch niet echt een goed spel dat de kaart tot haar recht brengt (Far cry / UT2004 etc..)

Verwijderd

Laukui schreef op 27 december 2003 @ 22:27:
Die Sapphire 9800pro heb ik ook gehad.

Maar in de warme zomer van afgelopen jaar is daar de koeler vanaf gevallen :S

Door de hitte waren de plastic (plastic??.. ja plastic) bevestigingen doorgesmolten, waardoor de koeler eraf viel en ik te laat reageerde en het dus te laat was.
Beeld viel uit en pc kapot.

Dus ik naar de winkel terug, en ik kreeg gelukkig zo weer een nieuwe mee :D

Een connect 3D, maar dit keer met koperen bevesigingen die beter vast zitten :)

Die deed het goed, had alleen fps drops in openGL games...

Dus ik weer terug en kreeg weer zo een andere mee, dit keer de 256 mb van ATI zelf en die werkt tot nu toe perfect :)

ik zou maar blij zijn dat je geen sapphire hebt terug gekregen, al zal dat van mij misschien wel een fabrieksfout ofzo zijn geweest.
Ik heb nu precies hetzelfde zie
http://gathering.tweakers...message/20025417#20025417
al zal dat van mij misschien wel een fabrieksfout ofzo zijn geweest
waarschijnlijk dus niet, ik vraag me nu af of meerdere mensen hier last van hebben gehad of gaan krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 08:58 ]

Verwijderd

220 euries is niet duur. Vandaag bij PCdumpdag gekocht voor 225 euries. Terug naar de koeling. Ik heb die passieve koeling gezien bij informatique. Koelen die ook de geheugenchips? Zo ja, hoe doen ze dat dat (fysiek gezien). Is dan je garantie vervallen btw?
Of andere suggetie qua koeling?

• Vossie1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-07-2024
Ik heb er dus 1-tje bestelt bij PCZaak (www.pczaak.nl)
Er staatl:
Sapphire ATI 9800 Pro Atl AGP Tv-out, DVI, 128mb DDR Retail.
Is dit nou de Lite of Full versie. Als extra informatie linken ze naar de website van Sapphire, naar het Atlantis model.
Als het een Lite is, zouden ze op ze minst ook echt Lite erbij moeten zetten.
Ga ff vragen wat de bedoeling is dan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 08:54:
[...]

[...]

waarschijnlijk dus niet, ik vraag me nu af of meerdere mensen hier last van hebben gehad of gaan krijgen.
welke koeler heb jij dan, de ati of de sapphire?

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 22:06
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 23:09:
220 euries is niet duur. Vandaag bij PCdumpdag gekocht voor 225 euries. Terug naar de koeling. Ik heb die passieve koeling gezien bij informatique. Koelen die ook de geheugenchips? Zo ja, hoe doen ze dat dat (fysiek gezien). Is dan je garantie vervallen btw?
Of andere suggetie qua koeling?
Ik heb hier ook wel eens naar gekeken.
Het betreft van neem ik aan de Zalman heatpipe koeler ?!?
Deze koelt alleen de VPU, en verder niks... Beetje jammer.
En om er daarna nog koelblokjes tussen te wrikken... neeh
(past ook niet wanneer je de koelblokjes eerst plaatst B) )

edit: Je garantie vervalt waarschijnlijk, gezien de kaart niet meer "origineel"is.

[ Voor 7% gewijzigd door Krullebol.nl op 22-02-2004 00:39 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 00:37:
[...]

welke koeler heb jij dan, de ati of de sapphire?
De koeler die er standaard opzat toen deze uit de doos kwam. Ik weet dus even niet meer of dit een Ati of sapphire koeler is.
Wat ik nu wel weet is dat de kaart bij mycom ligt ter controle :( Wat ik niet begrijp is, is dat ieder weldenkend mens weet dat de meeste huis-tuin-en-keuken-plastics
bij hitte of keihard worden en erg breekbaar of gewoonweg smelten. Waarom dan gebruiken om een koeler mee vast te zetten.
Ik wil gewoon een nieuwe van mycom, ze mogen van mij best onderzoeken, maar als men zegt dat ze hier geen garantie op komt dan is er straks een mycom filiaaltje minder 8)

*zo lucht op*

• Vossie1
En terecht, is wel het domste dat ik ooit heb gehoord op gebied van koeling eigenlijk. Geen enkele tweaker zou dat zo hebben gemaakt, en daar bij Club 3D vonden ze het blijkbaar afdoende! :/

Verwijderd

Een paar dagen geleden deed mn pc bijzonder weird. Tijdens het spelen van games sprong mn monitor op stand-by en crashte mijn pc. Dit probleem had ik al eens gehad, en ik had er toen een nieuwe voeding in gepropt, waarna alles weer top werkte.

Maar enkele dagen geleden speelde dat probleem dus weer op. Heb na zo zo'n crash meteen ff aan mn Sapphire Radeon 9800 pro gevoeld, en damn... ik brandde mn handen er zowat aan. Dus ik gisteren naar Informatique, wat bleek: fan van mn vidkaart was kapot :(. Gelukkig heb ik kosteloos een nieuwe Sapphire Radeon 9800 pro gekregen (die overigens tot een nieuwe serie Sapphire Radeon 9800 pro's behoort). :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 11:00 ]

• Vossie1
Die kaart is nu dus naar mij onderweg. Er staat trouwens op de site dat het een Retail is. Ik neem aan dat dit dan een Full is, als het een Lite Retail is ga ik vragen of ik er wat bij mag. Zalman VGA-koelpakket misschien, want al die verhalen over kapotte fans doen me bibberen!

Verwijderd

Vossie1 schreef op 22 februari 2004 @ 10:58:
Die kaart is nu dus naar mij onderweg. Er staat trouwens op de site dat het een Retail is. Ik neem aan dat dit dan een Full is, als het een Lite Retail is ga ik vragen of ik er wat bij mag. Zalman VGA-koelpakket misschien, want al die verhalen over kapotte fans doen me bibberen!
Mij ook, want ik heb nu de sapphire radeon 9800 pro LITE versie dus met een ai koeler erop. Ik hoop dat er niks gebeurt :'(

Verwijderd

Toen ik de mijne kocht zat er ook een koelertje van ATi op, maar dan wel met koperen pennen en niet met van die brakke plastic dingen. Na het lezen van de de vele mede GOT ers over het uitvallen van de koeler heb ik er maar gelijk een zalman opgezet. Tot mijn vreugde werd bij de winkel verteld om het koelertje goed te bewaren voor een RMA geval.

Verwijderd

Ik heb ook een Sapphire 9800PRO (lite retail versie, 3 weken terug gekocht bij empc) maar deze heeft gelukkig koperen pluggen voor de bevestiging van de koeler. Er zijn blijkbaar 2 versies van deze kaart.
Die van mij ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware-mania.com/svideo/ati/Sapphire9800/100_0312/PREVIEW/03120001.JPG

hoe zien die van jullie eruit waar de koeler vanaf is gevallen? Zo zeker:

Afbeeldingslocatie: http://www.gct.ru/sections/07-labs/video2/ATI-9800pro.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 23:15 ]

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Net ook de 9800 Pro bij Informatique besteld vanwege de zeer scherpe prijs! Maar zijn de mem chips BGA :? Want dan bestel ik Tweakmonster RAM Sinks (8 stuks) bij Tweakstore icm Artic Silver Adhesive! Moet wel lukken toch om die geheugenchips te koelen?

En wat is de beste VGA Core koeler voor op die 9800 Pro? Zeker met het oog op OC'en!

..::System Specs::..

Verwijderd

Agnostic, waar zijn de verschillen?

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat is het verschil tussen lite retail en full retail ?

Verwijderd

Agnostic bedoel je deze?

http://www.extremeoverclo...o/Sapphire_9800Pro_2.html

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 20:09 ]

• -=unicron=-

-=unicron=-

Duncan schreef op 23 februari 2004 @ 17:32:
Wat is het verschil tussen lite retail en full retail ?
Lees eens van boven af in dit topic dan weet je wat het is.

Met 4000+ posts moet je dat toch wel weten. :(

Verwijderd

Nee Ik heb zo'n koeler als op die eerste foto. Die op die foto waar jij naar linkt heb ik ook op een paar review sites gezien evenals die van mij. Ik denk dat die van mij een built by ATI uit de fabriek van Sapphire is en die andere een Retail model waar ze een andere koeler op hebben zitten.

Verschil tussen de twee foto's is de pluggen waarmee de koeler vastzit:
1: koperen pluggen
2: plastic pluggen
Die plastic kunnen het dus blijkbaar begeven en schijnen nu vervangen te zijn

• Zotn_Dré174
UNICRONBOT schreef op 23 februari 2004 @ 22:03:
[...]

Lees eens van boven af in dit topic dan weet je wat het is.

Met 4000+ posts moet je dat toch wel weten. :(
tja als het 4000 zulke posts wareh ;)

Verwijderd

Is er software om als tie in 2D werkt, dus gewoon Office applicatie e.d., dat tie effe in idle mode gaat en dus minder hitte produceerd?
En als je naar 3D gaat, games dus, dat tie weer aan de slag gaat. Lijkt me wel handig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 23:53:
[...]

Nee Ik heb zo'n koeler als op die eerste foto. Die op die foto waar jij naar linkt heb ik ook op een paar review sites gezien evenals die van mij. Ik denk dat die van mij een built by ATI uit de fabriek van Sapphire is en die andere een Retail model waar ze een andere koeler op hebben zitten.

Verschil tussen de twee foto's is de pluggen waarmee de koeler vastzit:
1: koperen pluggen
2: plastic pluggen
Die plastic kunnen het dus blijkbaar begeven en schijnen nu vervangen te zijn
nee dat bedoel ik niet, je laat 2 keer hetzelfde koeler op een videokaart zien en ik gaf die site en zei bedoel je deze met die andere videokaart

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 09:30:
Is er software om als tie in 2D werkt, dus gewoon Office applicatie e.d., dat tie effe in idle mode gaat en dus minder hitte produceerd?
En als je naar 3D gaat, games dus, dat tie weer aan de slag gaat. Lijkt me wel handig.
Niet?

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 09:32

@r!k

It is I, Leclerq

Heb gisteren ook deze kaart gekocht en viel me op dat er bij mij ook plastic pinnen voor de koeler op zitten. Nou overklok ik echt nooit dus ik hoop dat ie het dan wel normaal trekt.

Had hiervoor trouwens nog een geforce DDR. Wat een verschil zeg, had niet verwacht dat het zo'n enorm verschil uitmaakte.

<edit> Ik zie toch wel erg veel posts van mensen met problemen met de plastic houders. Zal ik hem maar omruilen voor een exemplaar met metalen houders (die houders die de koeler op zijn plek houden dus he)

[ Voor 27% gewijzigd door @r!k op 26-02-2004 10:11 ]

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 15:59

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Tekn0z schreef op 23 februari 2004 @ 13:44:
Net ook de 9800 Pro bij Informatique besteld vanwege de zeer scherpe prijs! Maar zijn de mem chips BGA :? Want dan bestel ik Tweakmonster RAM Sinks (8 stuks) bij Tweakstore icm Artic Silver Adhesive! Moet wel lukken toch om die geheugenchips te koelen?

En wat is de beste VGA Core koeler voor op die 9800 Pro? Zeker met het oog op OC'en!
Geheugen chips zijn inderdaad BGA, ik heb ook de Tweakmonster BGA RAM-sinks er op geplakt en het ziet er gewoon gruwelijk strak uit 8)

Bij mij zitten er trouwens ook koperen pinnetjes door de heatsink :)

[ Voor 20% gewijzigd door Demo op 26-02-2004 09:34 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 08:54:
[...]

[...]

ja ikke in juni een sapphire 9800 pro aanfgeschaft
vorig week brak de plastic bevestigingspunt.

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 16:04

mymind*

A Beautiful Mind

Ik heb even een vraagje, maar ik denk dat ik hem eigenlijk niet mag stellen maar ik kan nergens benchmarks etc vinden met mijn proc.

Ik wil een 9800Pro gaan kopen om Ut2004(demo) beter te laten lopen. Nu gebruikt ik een ti4200 i.c.m. een 2 gig Pentium 4 (256kb cache).

Zou het de moeite zijn om deze kaart aan de schaffen? Of wordt mijn proc dan een te grote bottleneck?

• Vossie1
Ik heb hem dus bij PC Zaak bestelt.
Toen ik hem ging bestellen stond er deze link:
http://www.sapphiretech.com/vga/9800proatl.asp
Er stond bij dat het de Sapphire ATI 9800 Pro Retail was met ook dat plaatje van die doos en kaart erbij.
Ik bestel die kaart dus, omdat ik dacht dat het de Sapphire was met software en games pakket.
Het blijkt nu dus achteraf gewoon zo'n BBA te zijn met ATI koeler en zonder software en games, een LITE Retail dus. Ik voel me echt genaaid en ga echt proberen om een andere kaart eruit te slepen. Een Sapphire Ultimate bijvoorbeeld, dan weet je tenminste zeker dat je een Sapphire krijgt en dat de kaart niet kapot gaat door een kapotte koeler!

Verwijderd

Ik heb deze kaart gisteren gekocht en vandaag geinstalleert.
Fijne kaart!
Maar hoe werkt die dualscreen nou?
Ik bedoel kan ik het zo regelen dat ik op het ene scherm game en op het andere nog msn ofzo?

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:14
Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 18:11:
Fijne kaart!
Ik bedoel kan ik het zo regelen dat ik op het ene scherm game en op het andere nog msn ofzo?
Nee, ja je kan je msn zien in het 2e scherm als je gamet,, maar je kan er niet bij met je muis, omdat die gefocused is op de game (dus je moet helemaal game minimaliseren om bij msn te kunnen).
Wordt nou wel eens tijd dat Microsoft of Ati/Nvidia met een oplossing hiervoor komen, een handig sneltoets die je muis doet overspringen (ik stel voor: Shift-Esc :) , of die 2 nutteloze windows-toetsen tegelijk ingedrukt houden).

[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 28-02-2004 18:35 ]

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 18:11:
Fijne kaart!
Ja, dat kan. Je moet je spel dan in een venster spelen. Sommige spellen kunnen zelfs in een randloos venster spelen, je hebt dan wel de wat lelijkere 'desktop' kleuren (verschil in kleuren tussen venster en full screen is toch te merken) maar je kan dan wel op de andere monitor MSNen zonder je spel steeds te moeten minimaliseren.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

UNICRONBOT schreef op 22 december 2003 @ 21:03:
[...]

Ik heb via MyCom bij mijn pc een 'Sapphire' 9800 Pro gekocht...
Maar ik was al aan het twijffelen toen ik geen doosje bij mijn kaart kreeg (los in een zakje, er geen sapphire op de kaart (op de fan stond alleen ATI), maar er alleen een sapphire CD bij zat,...maar nu helemaal.

Na deze test met 102 partnummer (102-a07533-00-at) en bios (113-A07533-100) blijkt dus dat mijn 'Sapphire' niet bekend is op deze site... :(

Heb ik dan geen Sapphire????

Ik vraag dit omdat ik met wil overclocken naar 9800XT en de Sapphire daar betere kansen voor heeft.
Via ATITool kreeg ik deze max.
Core 400
Mem 360

Terwijl er voor overclocken naar 9800XT core 412 en mem 360 mogelijk moet zijn..

Kan ik overclocken naar 9800XT nu helemaal vergeten?? :|

Verwijderd

ik ben van plan om deze week of volgend week een sapphire radeon pro te kopen bij informatique, maar ik weet niet of mijn pc snel genoeg is:

amd athlon XP 1700+
512 mb rdam
geforce 2 mx400 64 mb

kweenie wat ik er nog meer bij ken zetten
maar izzie zo goed ?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 06:01:
ik ben van plan om deze week of volgend week een sapphire radeon pro te kopen bij informatique, maar ik weet niet of mijn pc snel genoeg is:

amd athlon XP 1700+
512 mb rdam
geforce 2 mx400 64 mb

kweenie wat ik er nog meer bij ken zetten
maar izzie zo goed ?
Uiteraard kan je je pc voorzien van deze kaart immers jouw huidige kaart is een AGP 4x kaart en de ATI kan ook op die bussnelheid werken. Echter de Radeon is een dermate snelle kaart dat je waarschijnlijkl niet ten volle kan genieten van zijn mogelijkheden, omdat de rest van je systeem dan beperkende factor wordt.

Concluderend: Als je een Radeon 9800 pro koopt zal je zeker vooruit gaan in prestaties, games zullen er stukken beter uitzien etc. maar je de snelheid zal waarschijnlijk beperkt worden door je mobo, cpu en geheugen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Turkish schreef op 31 maart 2004 @ 06:29:
[...]

Uiteraard kan je je pc voorzien van deze kaart immers jouw huidige kaart is een AGP 4x kaart en de ATI kan ook op die bussnelheid werken. Echter de Radeon is een dermate snelle kaart dat je waarschijnlijkl niet ten volle kan genieten van zijn mogelijkheden, omdat de rest van je systeem dan beperkende factor wordt.

Concluderend: Als je een Radeon 9800 pro koopt zal je zeker vooruit gaan in prestaties, games zullen er stukken beter uitzien etc. maar je de snelheid zal waarschijnlijk beperkt worden door je mobo, cpu en geheugen ;)
thnx turkish voor je snelle reactie,
ik denk da ik hem dan toch maar zal kopen :D
w00t!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 11:44
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 06:53:
[...]

thnx turkish voor je snelle reactie,
ik denk da ik hem dan toch maar zal kopen :D
w00t!
Ik denk dat het voor jou een wereld van verschil zal zijn, ik had eerst ook mijn Geforce 4 MX 420 vervangen door een 9500 pro en ik was daarover zeer te spreken, dus over een 9800 pro zal jij denk ik ook wel te spreken zijn :)

Om echt alles uit die kaart te halen raad ik je toch aan je pc wat verder up te graden.

Verwijderd

Nippletwister schreef op 31 maart 2004 @ 12:46:
[...]
Ik denk dat het voor jou een wereld van verschil zal zijn, ik had eerst ook mijn Geforce 4 MX 420 vervangen door een 9500 pro en ik was daarover zeer te spreken, dus over een 9800 pro zal jij denk ik ook wel te spreken zijn :)

Om echt alles uit die kaart te halen raad ik je toch aan je pc wat verder up te graden.
Een wereld van verschil inderdaad lijkt mij ook :D
Ga hem trouwens morgen halen bij mycom in rdam, 239 pleuro.
k thnx

• -=unicron=-

-=unicron=-

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 21:40:
[...]

Ik heb via MyCom bij mijn pc een 'Sapphire' 9800 Pro gekocht...
Maar ik was al aan het twijffelen toen ik geen doosje bij mijn kaart kreeg (los in een zakje, er geen sapphire op de kaart (op de fan stond alleen ATI), maar er alleen een sapphire CD bij zat,...maar nu helemaal.

Na deze test met 102 partnummer (102-a07533-00-at) en bios (113-A07533-100) blijkt dus dat mijn 'Sapphire' niet bekend is op deze site... :(

Heb ik dan geen Sapphire????

Ik vraag dit omdat ik met wil overclocken naar 9800XT en de Sapphire daar betere kansen voor heeft.
Via ATITool kreeg ik deze max.
Core 400
Mem 360

Terwijl er voor overclocken naar 9800XT core 412 en mem 360 mogelijk moet zijn..

Kan ik overclocken naar 9800XT nu helemaal vergeten?? :|
partnummer: 102-a07533-00-at Dat moet je zo doen 102A0753300

bios: 113-A07533-100 Dat moet je zo doen 113A07533100

Kijk nog maar eens ;)

Pagina: 1