Toon posts:

pinnacle pctv stereo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb onlangs een tv-kaart van pinnacle gekocht en deze dan geinstalleerd.
Ik heb geen enkel probleem gehad om de hardware te installeren en dan te configureren. Maar als ik pctv vision opent en dan de autoscan gebuikt, vind hij enkel 2 tv zenders nl CNBC en Cartoon network. zelf in de mode "traag" zoeken en geen dubbele zenders vindt hij niets anders dan die zenders.

ik heb al de tv zenders manueel proberen toe te voegen maar dat ging ook niet, mijn tv-kaart gewisseld in de winkel, directx van Microsoft gedownload, een nieuwe coax cable gekocht, de software van pinnacle opnieuw geinstalleerd en nog steeds niets.

ik ben ten einde raad ;(

mijn computer spec. amd athlon 2800 xp, MB: asus a7n8x deluxe, 512 mb ram
HD: 280GB, grafische kaart: ati radeon excalibur 9600

kan er iemand mij helpen?

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:33

Puck

EINDBAAS.org

Video Standard wel op PAL staan?

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

Topicstarter
ja dat staat op pal, heb ik ook ondertussen op secam geprobeerd

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Probeer eens een oude directx te installen, want het is bekend dat er nog al wat problemen zijn met de directx 9b. Mijn tvkaart werkt ook nog steeds niet met 9b :(. De fix van Microsoft lost namelijk niet alles op. :r .

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

En anders even proberen met DScaler. Zowieso veel betere software dan die van Pinnacle, en weet je in ieder geval dat het niet aan je kaart ligt o.i.d.

Bij DScaler kan je overigens gewoon de frequencies invoeren.

Verwijderd

Topicstarter
Zou het veel gevraagd zijn om wat uitleg te vragen ivm DScaler?
want het ziet er niet al te eenvoudig uit.
Bij de hardware configuratie kan ik niet specifieren welk video kaart ik heb, kan dat kwaad?

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Ik denk dat de Tuner Philips [PAL] is, en daarna kan je bij Settings > Audio Mixer Setup even je geluid instellen en dan bij Channels > Setup je kanalen instellen.

Dit kan je doen door:
1. Of even van de website van jouw kabelmaatschappij een lijstje met de frequenties van alle kanalen opzoeken en die 1 voor 1 toevoegen (dan weet je zeker dat je alles hebt)
2. Of een voorgeprogrammeerde of complete scan doen!

Succes ermee :)

edit:
Overigens: DScaler heeft heel veel instellingen, maar bijna alles kan je wel laten zoals het is. Maar het kan de moeite waard zijn eens op je gemak te kijken wat je allemaal in kan stellen, en wat handig is voor jou. Laat het je in ieder geval niet afschrikken!

edit2:
}) @Tarrq

[ Voor 31% gewijzigd door Puck op 22-12-2003 20:48 ]

Verwijderd

In Rotterdam heb je rond de 30 kanalen en na veel zoeken van die vond hij er 7.
Dit waren alleen de kanalen die echt afgerond waren dus 5,6,7 e.d. (ned 1,2,3)
alle kanalen met een + of - vondt ie niet. (42- bv. = TMF)

Oplossing (voor mij althans) zoek de werkelijke frequenties (op i-net) en voeg die toe manueel.

Er zijn toch veel mensen die sneller typen dan ik :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 20:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
puck,

over welke versie beschik je? ik heb de voorlaatste op hun site gedownload omdat de laatste nog maar een beta versie is, maar bij deze vind ik bij settings geen item waar ik manueel mijn zenders kan invoegen.

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Zou er zowieso in moeten zitten. Zelf gebruik ik dus wel die laaste Beta, draait stabiel hier :)

De settings voor de kanalen zitten overigens gewoon onder "Channels".

Pagina: 1