[Camcorder] Digitaal of Analoog?

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23180

Topicstarter
ik zit dus te denken om een camcorder aan te schaffen.. maar ik weet nog niet welke..

ik heb er wel 2 op het oog die qua prijs niet veel van elkaar verschillen, (beide zijn ook van Sony) maar de ene is Digitaal en de andere is Analoog..

het gaat hier om de:
Sony Hi 8 CCD-TRV218E (Analoog)
Sony Digital 8 DCR-TRV145E (Digitaal)

Ik heb dus even wat informatie over deze opgezocht, als eerste de Sony Hi 8 CCD-TRV218E (Analoog).

Aansluitingen
Audio-ingang Nee
Audio-uitgang Ja
i.LINK™ (DV)-ingang Nee
i.LINK™ (DV)-uitgang Nee
i.LINK™ (MICROMV)-ingang Nee
i.LINK™ (MICROMV)-uitgang Nee
S-Video-ingang Nee
S-Video-uitgang Ja
USB-aansluiting Nee
Video In Nee
Video Out Ja

en de Sony Digital 8 DCR-TRV145E (Digitaal):

Aansluitingen
Audio-ingang Nee
Audio-uitgang Ja
i.LINK™ (DV)-ingang Nee
i.LINK™ (DV)-uitgang Ja
i.LINK™ (MICROMV)-ingang Nee
i.LINK™ (MICROMV)-uitgang Nee
S-Video-ingang Nee
S-Video-uitgang Ja
USB-aansluiting Nee
Video In Nee
Video Out Ja

dat ik ze kan aansluiten op de pc is VEREIST... mijn videokaart heeft alleen een TV-OUT.. en USB heb ik wel, maar dat hebben beide cams weer niet.
Is er een andere mogelijkheid om deze op de pc aan te sluiten? en dat i.LINK, is dat net zoiets als firewire? ik heb overigens geen firewire op mijn pc en weet zo niet of ik dat kan aansluiten op mijn meoderbord (AOpen AX45-533).. maar dit kan ik eventueel nog wel nakijken.

Tevens als je een andere cam weet die WEL via USB kan, dan hoor ik dat graag... prijs het liefst rond de 400 euro, en maximaal 500 euro...

ben echt n00b op gebied van camcorders dus als iemand me kan helpen: GRAAG!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:08
Anoniem: 23180 schreef op 22 december 2003 @ 19:44:
dat ik ze kan aansluiten op de pc is VEREIST... mijn videokaart heeft alleen een TV-OUT.. en USB heb ik wel, maar dat hebben beide cams weer niet.
Is er een andere mogelijkheid om deze op de pc aan te sluiten? en dat i.LINK, is dat net zoiets als firewire? ik heb overigens geen firewire op mijn pc en weet zo niet of ik dat kan aansluiten op mijn meoderbord (AOpen AX45-533).. maar dit kan ik eventueel nog wel nakijken.
Firewire == IEEE1394 == i.Link en da's meteen de enige manier om een videocamera makkelijk en goedkoop aan te sluiten.

Dus koop lekker een camera die dat ondersteunt, en daarbij een knaken-firewire kaartje en je bent klaar.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-11-2024
Je kan ook een analoge camera kopen en dan een video-capture kaart nemen.
Per saldo ben je waarschijnlijk duurder uit en je beeldkwaliteit is ook minder.

Ik heb nog nooit gehoord van camera's die via USB kunnen overpompen.

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:27
Koop gewoon de digitale => betere kwaliteit, makkelijk capturen, kleinere tapes....
Gewoon een firewire-kaartje van 25€ bijhalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:24

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gewoon digitaal nemen. Geen gezeur met drop outs, perfecte kwaliteit, en je kan je beeldmateriaal eenvoudig via firewire overzetten naar je PC zonder moeilijk te doen met capture kaarten en kwaliteitsverlies. Digitaal rulez :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-06 04:59
Om de keus voor digitaal nog maar even extra kracht bij te zetten:

d i g i t a a l :)

USB-aansluiting kun je vergeten, en mocht die op een camera zitten dan is dat alleen om de foto's die sommige camera's op een geheugenkaartje zetten naar de computer over te brengen. En dus niet de bewegende beelden die op het tapeje staan.

Firewire is dan de enige optie. Let er wel op dat de digitale camera die jij hier hebt staan, GEEN FireWire (= iLink) ingang heeft, dus je kunt de beelden wel in de computer krijgen, maar niet meer terug naar het tapeje zetten. Wel zou je ze, als je een DVD-brander hebt, de film op DVD zetten.

Een camera met FireWire ingang heeft op zich de voorkeur, want dan kun je de beelden meestal ook via de camera terugzetten op bijvoorbeeld een videoband.

Let dus goed op wat je koopt, laat je goed voorlichten of lees je nog eens goed in ergens... :)

[edit]
Volgens de kieskeurig site (www.kieskeurig.nl) Is de goedkoopste DV digitale camera met Firewire in- én uitgang 526,- euro, en dan gaat het om de JVC GR-D50. Het lijkt om een uitfaserend product te gaan.
Afbeeldingslocatie: http://212.234.91.120/dev/large/CAMJVC29544.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door ESteg op 22-12-2003 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Zekers Digitale Camcorder kopen!

Heb vanmiddag @ BCC zelf 1 gekocht, de JVC GR-D30. Ze hadden echt veel Camcorders daaro, toch moeilijk een keuze te maken. Eerst veel informatie opgezocht @ internet :) En zelf aan de verkopers gevraagt etc.

Specs van mun camcorder;

1/6 inch 800.000 pixel CCD
16x optische zoom
520 lijnen oplossend vermogen met Super High-Band Processor
Digital Colour NightScope
DV ingang/uitgang (i.Link, IEEE 1394)
Analoge ingang
2,5" Amorphous Silicon LCD kleurenmonitor
Power-Linked Operation
Andere features
Uitstekend beeld en geluid
MiniDV systeem met PCM Stereo Sound
Picture Stabiliser
Professionele creativiteit
700x Super Digital Zoom met Spline Interpolation
Digitale effecten en scène overgangen
Digitale zoom bij weergave
Gebruiksgemak
Power-Linked Operation
Afstandsbediening meegeleverd
S-Video en AV uitgangen
LP stand voor 120 minuten opnemen op een cassette

Wou eerst voor een MiniDVD Camcorder gaan, maar is gewoon nog te duur, dus dan nog maar gewoon DV bandjes en eventueel (over paar jaar) z'n MiniDVD Camcorder kopen :)

nog extra dv bandjes bij gekocht (kreeg der geen eens 1 bij :|), firewire kabel (krijg je er ook niet bij :|) en een hoes met opberg mogelijkheden, maar werkt tot nu toe super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:07
Heb hier zelf een Canon MV400 DV(opvolgers zijn de MV500 en MV600) camera en dat werkt super. Met firewire zet ik de films over naar de PC om ze vervolgens om te zetten naar DVD. Ik zou nooit meer analoog willen.

Heb de camera zelf in Duitsland(http://www.foto-erhardt.de) gekocht, scheelde destijds 200euro en leverde ook een extra jaar garantie op.

Edit: zie trouwens dat ze een Canon MV600 camera hebben voor 357.39euro, lijkt me een koopje.

[ Voor 13% gewijzigd door waslijn op 22-12-2003 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-06 16:53

Barca

In Search Of Sunrise

Ik sluit me bij de meningen aan. Ga voor een digitale videocamera en een goedkoop FireWire kaartje. Maar denk eraan... !

- Een digitale (DV-OUT) uitgang is noodzakelijk zodat je kan de data digitaal (lees: 100% kwaliteit) naar je PC kan pompen. Wil je de data echter ook weer digitaal terug zetten op tape (evt. bewerkt!) zal je over een DV-IN poort moeten beschikken. Dit merk je in de prijs van de videocamera terug.
- MiniDV is tegenwoordig het meest verkocht; Digital8 begint al weer achter te raken en Hi8 is gewoon uit. Als je de search gebruikt zal je hier enorm veel informatie over vinden. Ik raad persoonlijk niemand meer aan om nog een Digital8 videocamera aan te schaffen. Echter, het prijsverschil met MiniDV is groot en ik kan me voorstellen dat je om die reden besluit een Digital8 camera aan te schaffen. Zelf gaf ik liever 400 euro meer uit (een grote aankoop blijft het toch en als je het niet doet krijg je er misschien toch spijt van) dan dat ik over 1 jaar al weer achter de feiten aan loop... maar goed ik zie dat zo'n prijs niet je richtlijn is. ;) Digital8 is op dit moment gewoon de beste budget keuze... een goed beeld voor een relatief lage prijs.
Dit alles is al eerder ter sprake gekomen. Ik raad je aan m.b.v. de search veel gerelateerde topics te lezen.

[ Voor 9% gewijzigd door Barca op 22-12-2003 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

De JVC GR-D70E heeft USB waarover je video kan transporteren, maar die zit niet in je budget.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Pagina: 1