ik zit dus te denken om een camcorder aan te schaffen.. maar ik weet nog niet welke..
ik heb er wel 2 op het oog die qua prijs niet veel van elkaar verschillen, (beide zijn ook van Sony) maar de ene is Digitaal en de andere is Analoog..
het gaat hier om de:
Sony Hi 8 CCD-TRV218E (Analoog)
Sony Digital 8 DCR-TRV145E (Digitaal)
Ik heb dus even wat informatie over deze opgezocht, als eerste de Sony Hi 8 CCD-TRV218E (Analoog).
Aansluitingen
Audio-ingang Nee
Audio-uitgang Ja
i.LINK™ (DV)-ingang Nee
i.LINK™ (DV)-uitgang Nee
i.LINK™ (MICROMV)-ingang Nee
i.LINK™ (MICROMV)-uitgang Nee
S-Video-ingang Nee
S-Video-uitgang Ja
USB-aansluiting Nee
Video In Nee
Video Out Ja
en de Sony Digital 8 DCR-TRV145E (Digitaal):
Aansluitingen
Audio-ingang Nee
Audio-uitgang Ja
i.LINK™ (DV)-ingang Nee
i.LINK™ (DV)-uitgang Ja
S-Video-ingang Nee
S-Video-uitgang Ja
USB-aansluiting Nee
Video In Nee
Video Out Ja
dat ik ze kan aansluiten op de pc is VEREIST... mijn videokaart heeft alleen een TV-OUT.. en USB heb ik wel, maar dat hebben beide cams weer niet.
Is er een andere mogelijkheid om deze op de pc aan te sluiten? en dat i.LINK, is dat net zoiets als firewire? ik heb overigens geen firewire op mijn pc en weet zo niet of ik dat kan aansluiten op mijn meoderbord (AOpen AX45-533).. maar dit kan ik eventueel nog wel nakijken.
Tevens als je een andere cam weet die WEL via USB kan, dan hoor ik dat graag... prijs het liefst rond de 400 euro, en maximaal 500 euro...
ben echt n00b op gebied van camcorders dus als iemand me kan helpen: GRAAG!!
ik heb er wel 2 op het oog die qua prijs niet veel van elkaar verschillen, (beide zijn ook van Sony) maar de ene is Digitaal en de andere is Analoog..
het gaat hier om de:
Sony Hi 8 CCD-TRV218E (Analoog)
Sony Digital 8 DCR-TRV145E (Digitaal)
Ik heb dus even wat informatie over deze opgezocht, als eerste de Sony Hi 8 CCD-TRV218E (Analoog).
Aansluitingen
Audio-ingang Nee
Audio-uitgang Ja
i.LINK™ (DV)-ingang Nee
i.LINK™ (DV)-uitgang Nee
S-Video-ingang Nee
S-Video-uitgang Ja
USB-aansluiting Nee
Video In Nee
Video Out Ja
en de Sony Digital 8 DCR-TRV145E (Digitaal):
Aansluitingen
Audio-ingang Nee
Audio-uitgang Ja
i.LINK™ (DV)-ingang Nee
i.LINK™ (DV)-uitgang Ja
S-Video-ingang Nee
S-Video-uitgang Ja
USB-aansluiting Nee
Video In Nee
Video Out Ja
dat ik ze kan aansluiten op de pc is VEREIST... mijn videokaart heeft alleen een TV-OUT.. en USB heb ik wel, maar dat hebben beide cams weer niet.
Is er een andere mogelijkheid om deze op de pc aan te sluiten? en dat i.LINK, is dat net zoiets als firewire? ik heb overigens geen firewire op mijn pc en weet zo niet of ik dat kan aansluiten op mijn meoderbord (AOpen AX45-533).. maar dit kan ik eventueel nog wel nakijken.
Tevens als je een andere cam weet die WEL via USB kan, dan hoor ik dat graag... prijs het liefst rond de 400 euro, en maximaal 500 euro...
ben echt n00b op gebied van camcorders dus als iemand me kan helpen: GRAAG!!