Toon posts:

[Debian] Apple Performa 5260 boot niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medegebruikers
Ik heb een probleempje. Ik heb een Macintosh Performa 5260/120 en probeer daar een PPC Debian 3.0 op te zetten als ik de versie nr me goed herinner... Ik heb met rawrite de boot_flo.img van de distributie cd op een floppy gezet. Als ik de performa aanzet dan blijkt ie te booten van de floppy, aangzezien er een pinguin verschijnt voor een mac icoontje. Maar dan Loopt de boel volledig vast. Een kennis gaf me de raad om kwaliteitsdiskettes te gebruiken omdat een macintosh er volgens hem veel moeite mee heeft om een reeds gebruikte diskette te lezen.
Dit heb ik vandaag dus ook gedaan, maar het probleem blijft hetzelfde. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem. |:(

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:41
Krijg je alwel het booten van de kernel te zien?

Zoja, kan je dan zien op welk deel hij blijft hangen

Verwijderd

Topicstarter
[
Zoja, kan je dan zien op welk deel hij blijft hangen[/quote]

Nee ik kriijg niets te zien alleen die pinguin op een gegeven moment word het scherm donker en veranderd het beeld van de pinguin in een soort van wazig beeld
net alsof ie crasht

Verwijderd

Topicstarter
[Nu heb ik wat onderzoek vericht op internet en ik denk dat de performa een nubus type is ( wat ik echt niet weet wat dat zou kunnen zijn)
Ik kan wel kernels vinden op het net die dat soort van performa ondersteunen.
Maar ik zou niet weten hoe ik dan een bootdisk zou moeten maken

• Reinier Jonker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08-2023
Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 14:29:
[Nu heb ik wat onderzoek vericht op internet en ik denk dat de performa een nubus type is ( wat ik echt niet weet wat dat zou kunnen zijn)
Ik kan wel kernels vinden op het net die dat soort van performa ondersteunen.
Maar ik zou niet weten hoe ik dan een bootdisk zou moeten maken
De 5260 is geen NuBus-machine, maar een all-in-one, zo eentje met een 630 moederbord met daarop een PPC 603.. Deze heeft echter gemeen met de NuBus-Macs dat er nog geen Open Firmware op zit maar een ouderwets ROM. MkLinux zou het in iedergeval moeten doen, verder ben ik bang dat er niet heel veel is dat er op gaat werken, zelfs NetBSD ondersteunt geen non-OF PowerMacs.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

www.mklinux.org ga je waarschijnlijk meer geluk mee hebben idd. Deze smaak draait ook op de eerste generatie PowerMacs (6100, 7100, 8100) en een aantal latere macs die door de normale ppc linux versies niet ondersteund worden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
[nou ik vrees dat ik gestrand ben
Ik heb inderdaad een kernelversie voor de performa's gevonden... Maar daar houd het verhaal voor mij op... aangezien dat ik helemaal niet handig ben met het samenstellen van eigen bootdisks en dergelijke
Toch bedankt iedereen

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-02 21:36

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

paas mij die kernel versie van ik denk dat ik er wel een boot.img van kan maken

>.< >.< >.< >.<

Verwijderd

Topicstarter
daft_dutch schreef op 26 december 2003 @ 13:51:
paas mij die kernel versie van ik denk dat ik er wel een boot.img van kan maken
En waar mag ie naartoe die kernel ?

Verwijderd

Topicstarter
[Staat dat ergens beschreven hoe je een floppy kan maken die bootable is ùet een speciale kernel erbij ?
Pagina: 1