[XP] files=40 aanpassen in XP zoals in MSDOS

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Slice1Ti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-05-2022
vroeger kon je in je config.sys (vb) files=40 aanpassen naar een ander getal. Nu, hoe en waar kan je dat veranderen in Windows XP aangezien die geen config.sys heeft. Een oud programma'tje heeft dit nodig. Ik heb gezocht in de search want dit zal wel een veel voorkomende vraag zijn, maar als je files=40 intikt en vervolgens op search drukt staat er na de search enkel file in de zoekterm en de resultaten bevatten ook enkel zinnetjes met file erin.
bedankt

Verwijderd

waarom zou je dit willen doen ? kan me niet voorstellen dat je er iets mee wint in windows xp

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:14

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Kijk eens met de volgende zoektermen:

files,config,windows,XP

De eerste (files verhogen in windows XP) lijkt al veelbelovend

[ Voor 1% gewijzigd door Freee!! op 22-12-2003 19:28 . Reden: spatie vergeten ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:42

André

Analytics dude

Slice1Ti schreef op 22 december 2003 @ 19:21:
vroeger kon je in je config.sys (vb) files=40 aanpassen naar een ander getal. Nu, hoe en waar kan je dat veranderen in Windows XP aangezien die geen config.sys heeft. Een oud programma'tje heeft dit nodig. Ik heb gezocht in de search want dit zal wel een veel voorkomende vraag zijn, maar als je files=40 intikt en vervolgens op search drukt staat er na de search enkel file in de zoekterm en de resultaten bevatten ook enkel zinnetjes met file erin.
bedankt
Ik denk dat dat programmaatje zo oud is dat je het onder XP dan niet meer draaiend krijgt.

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
als het programma uberhaupt gaat werken in xp omgeving, kun je dit eens proberen:

bij eigenschappen van deze computer tabblad geavanceerd, en dan als omgevingsvariabel toevoegen.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:14

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Nog een mogelijke oplossing (zelfde zoektermen):
[rml][ Win XP] - Files instellen[/rml]

EDIT:
CONFIG.NT aanpassen

[ Voor 10% gewijzigd door Freee!! op 22-12-2003 19:28 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
eigenschappen van mijn computer -> geavanceerd tab -> evironment variables knopje -> nieuw

en dan in het nieuwe schermpje bij variable name "files"
en bij value "40".
ok

dat werkte laast voor een oud dos programma. was wel een eigen variable van het programma zelf, maar misschien werkt het ook voor dit progsel

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De 2e oplossing van Mr. Liu werkt zowiezo, die gebruik ik ook in dit soort gevallen.

• qwertyuiop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 15:44
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 19:22:
waarom zou je dit willen doen ? kan me niet voorstellen dat je er iets mee wint in windows xp
Het is voor veel bedrijven die DOS pakketten gebruiken van groot belang!

• Slice1Ti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-05-2022
bedankt allemaal, maar kan het spijtig genoeg nog niet testen, zal het pas morgen weten...
denk wel dat het zal lukken aangezien er al een paar mensen hetzelfde gedaan hebben :)
Pagina: 1