Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019
al eens de DOC faq door gelezen ?
linkje :
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)
tip gooi de voltages eens om hoog
en als je een paar reviews had gelezen dan was je er achter gekomen dat asrock geen oc bordjes zijn
linkje :
en als je een paar reviews had gelezen dan was je er achter gekomen dat asrock geen oc bordjes zijn
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Ik heb zelf ook zo'n Asrock mobo'tje, en heb dezelfde problemen. Ik heb wel een optie in mijn bios, offie de handmatige fsb instelling moet kiezen of degene van de jumpers, heb jij die ook? Die moet je iig op handmatig zetten, en je jumpers op 166Mhz zetten, dan heb je de meeste kans. Ik heb zelf ook zo vaak dat ik terug geclockt word naar 125 of 137. Op zich had ik ook niet meer verwacht van zo'n low-budget bordje (want dat is het eignelijk toch), maar ik vind het wel een beetje raar dat ze op de doos zetten dat het een overclock-monster is enzo
Euhm eb je mijn post wel gelezen? tgaat niet om de overklok, maar of het normaal is dat de FSB niet hoger gaat dan 179Mhz en bij 180Mhz daarna automagisch terugklokt naar 135Shunt schreef op 22 december 2003 @ 19:21:
al eens de DOC faq door gelezen ?
linkje :
@ YoJordi :
Je bedoelt hiermee te zeggen dat hij het de ene keer wel doet op hoger dan 179Mhz en de andere keer terugklokt?
p.s. Dat het geen monsterlijk OC bord is weet ik zelf ook wel, maar ik ben er erg tevreden mee en probeer gewoon tot hoever ie kan (als ie niet harder gaat is het ook goed) je krijgt imnsho een goed bord voor een erg nette prijs. Werkt hier iig super..
Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019
Verwijderd
beetje oud topic maar ja
Ik heb precieshet zelfde probleem(met mijn 2500+) kan gewoon lkkr ocen tot 2600+ dan wordt het instabiel. Dan kan ik in mijn bios nog over vcore voltage doen(toename van 5%) en dan lukt het toch ongeveer 2,0 ghz als ik dan nog iets veder ga (2800+) dan krijg ik een blauw scherm
dus ik dacht: jmmr michien kan die waarde niet weet je wat ik ga nog iets veder
, maar ja dan doet me pc helemaal niks. Paar keer aan/uit zetten krijg ik in mijn bios athlon 1100 mhz
dan kan ik alles wel weer gewoon zetten.
en dat met die jumper op fsb 200 zetten lukte bij mij ook niet, helaas
nu staat er in de manual(op cd) je kunt de multieplier instellen door de jumpers in
de volgende verhouding te zetten heel tabeltje.
daar onder staat NOTE: asrock is not responsible blablabla... jumper not supliet bij asrock..... shit..... iemand enig idee hoe je aan die jumpers kunt komen
Ik heb precieshet zelfde probleem(met mijn 2500+) kan gewoon lkkr ocen tot 2600+ dan wordt het instabiel. Dan kan ik in mijn bios nog over vcore voltage doen(toename van 5%) en dan lukt het toch ongeveer 2,0 ghz als ik dan nog iets veder ga (2800+) dan krijg ik een blauw scherm
dus ik dacht: jmmr michien kan die waarde niet weet je wat ik ga nog iets veder
en dat met die jumper op fsb 200 zetten lukte bij mij ook niet, helaas
nu staat er in de manual(op cd) je kunt de multieplier instellen door de jumpers in
de volgende verhouding te zetten heel tabeltje.
daar onder staat NOTE: asrock is not responsible blablabla... jumper not supliet bij asrock..... shit..... iemand enig idee hoe je aan die jumpers kunt komen