Toon posts:

TFT geknoeid met revieuw van X-bit labs?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zeg onder aan op tweakers.net dat er nog een mooie revieuw was over tft schermen. Alleen nadat ik alles goed heb bekekning lijkt het er op of er geknoeid is met de waardes op de site.

1)Kijk maar eens bij de Iiyama AS4821DT
En kijk bij de contrast, 100nit=203 Default=424, en bij Max is die opeens maar 22 (terwijl het beeld dan maar 0,0014% veller is.)

2)En bij de Samsung SyncMaster 191N (GH19ASAB) beweren ze dat die een contrsat heeft van 1511 8)7. Een contrast van 1511 lijk mij stug, helemaal waneer die om de max maar bij 588 zit.

Sorry hoor maar moeten we zo revieuw serieus neme? Zo hebben zo te zien een hoop fouten gemaakt tijdens de testen.

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 20:27

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

kan je een linkje geven van e review
dat zou het zoeken een stuk makelijker maken.

[lama]
Al gevonden

X-bit labs over de Iiyama AS4821DT
By default, both: brightness and contrast settings are set to 50%, and a screen brightness (i.e. luminance of white) of 100nit is achieved at 30% brightness and 32% contrast. Just like we saw it by the previous model, this one is unable to work with a brightness setting above 60% - the screen loses the black color completely (although not as dramatically as by AS4611UT).
nu moet jij mij eens uitleggen wat je bedoeld met die max 22.
2)En bij de Samsung SyncMaster 191N (GH19ASAB) beweren ze dat die een contrsat heeft van 1511 . Een contrast van 1511 lijk mij stug, helemaal waneer die om de max maar bij 588 zit.
Van Xbit labs over de Samsung SyncMaster 191N (GH19ASAB)
By default, the brightness control stood at 80%, and the contrast – at 46%. To get the screen brightness equal to 100nit, I had to reduce both controls to 26%. The brightness is controlled by modulation of the power of the backlight lamps with a high frequency – about 520Hz. Thus, if you are uncomfortable with the flicker produced by the modulation frequency of 200-250Hz, you should not worry about this problem with Samsung displays.
Ik zie alleen maar procenten staan en geen waarden.
ik kan xbit labs hier dus alleen maar gelijk in geven

[ Voor 126% gewijzigd door SimplyMe op 22-12-2003 19:22 . Reden: lama ]

Verwijderd

Topicstarter
Het staat helemaal onder aan,

De Iiyama,
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/other/response-3/i48-t.gif

De Samsung,
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/other/response-3/sn-t.gif

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:20
Bij de samsung lijkt me gewoon een tikfout.
Bij de Iiyama kan ik niets bedenken, maar dat zal ook wel een tikfout zijn geweest. Alleen wel vreemd dat in de tekst deze 'fout' ook staat.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het zelf ook erg vreemd, ik zat eerst te kijken van eindelijk een uitgebreide tft revieuw _/-\o_.

Maar nu zit ik erg te twijfellen of je hier wel wat aan hebt ;( , want een revieuw met veel tik fouten B) heb je niet zo veel. (het zou ook kunne zijn dat de site gehackt is, maar ik dacht dat hun wel het systeem hadden beveiligt.)

Verwijderd

typen is ook een vak apart

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:20
De verschillende waarden die niet lijken te kloppen slaan gewoon nergens op.
Ik bedoel een waarde van 1500, 500 en 500 dan is het makkelijk te zien welke eruit springt.
Ook als je de andere reviews van de schermen doorleest kun je er wel van overtuigd zijn dat die 1500 niet kan kloppen, want geen enkel ander scherm komt ook maar in de buurt hiervan.
Dit is hetzelfde bij die andere 200, 400, 22. Als je dat ook vergelijkt met de andere schermen kun je ook makkelijk concluderen dat die 22 nergens op slaat, gewoonweg omdat geen enkel ander scherm er ook niet in die buurt zit.

Zelf heb ik deze review ook bij de hand gehad (maar dan eigenlijk meer deel 2) om een schermpje uit te zoeken. Ben zelf op de Benq FP991 gestuit. Zal morgen even kijken bij de Mediamarkt hoe zo'n schermpje (of vergelijkbaar) nou in het echt presteert, want in theorie is die wel ok, maar nu nog ff kijken :)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Pagina: 1