Toon posts:

Windows Xp sluit langzaam af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als ik mijn windows aflsuit doet hij 3 a 4 minuten niks en dan gaat hij pas alles afsluiten heeft iemand een idee hoe dit komt heb al verschillende prog afgesloten voordat ik afsloot maar dat helpt niet:S en ook verschillende dingen om afsluiten sneller te maken maar dat mag ook niet baten :S

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
En je hebt ook al geprobeerd verschillende processen te killen en daarna af te gaan sluiten? Op die manier kan je het proces met enig werk vaak wel achterhalen :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
check eens je eventviewer (eventvwr.exe)

A wise man's life is based around fuck you

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zie ook reply van G33rt.

Een aantal processen (zoals bv nvidia driver helper service oid) kunnen het afsluiten aanzienlijk vertragen.

Je kan de volgende registry aanpassing proberen, deze sluit bij het afsluiten alle processen sneller af:
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop
AutoEndTasks=1

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control
WaitToKillServiceTimeout=100

Verwijderd

Kan ook aan Logitech Itouch liggen...als je dat hebt tenminste...

Verwijderd

Topicstarter
ja heb al verschillende processen gekilled maakt niet uit zal wel ff dat register nakijken en itouch ff deleten kijken of het uitmaakt

bedankt in ieder geval

• TheNose
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-01 21:12
Het is ook goed mogelijk dat je pagefile iedere keer als je hem af wil sluiten, geleegd wordt en dat het zodoende een tijd tijd duurt voor hij definitief afsluit.

Dit kun je controleren door in het register naar:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management te gaan en daar te kijken of ClearPageFileAtShutdown een waarde van 1 heeft. Als dit zo is, moet je die ff veranderen in een 0 en dan zou ie meteen moeten afsluiten.

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." -- Benjamin Franklin

Verwijderd

Topicstarter
Yessss.

Het was de itouch driver van men logitech internet navigator :D

bedankt voor de tip Qubic

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 21:04 ]

Verwijderd

Ik heb problemen gehad met de itouch. Ik had dezelfde symtomen die jij had.....

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Had ik ook last van :)

Even deze entries editten in je register "WaitToKillAppTimeout" aanpassen van 20000 naar 2000 dan zal je XP iets sneller de processen killen tijdens het afsluiten.

Sorry voor deze post, maar iemand was me al voor ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Padje op 23-12-2003 00:16 ]

• mcp20366
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04-2025
ik heb ook dat irritante probleem, maar ik heb geen zin om telkens met Taakbeheer i-touch handmatig uit te zetten.

Is er een handiger manier?

(i-touch geeft sowieso problemen, eerst startte de pc altijd op met die verdraaide F-lock aan en dat doet ie nu niet meer. Tevens wekt ontwaken uit de standby niet meer.)

Intel Z97, i5-4670K, 8GB Corsair DDR3@1600, nVidia 780Ti, SSD M2 256GB, Obsidion 250D Case, K95

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

mmm dit probleem heb ik dus ook sinds een poosje, heb idd ook itouch. maar ja zonder is mun keybord ook maar zo normaal :) is er een oplossing voor ? heb de laatste versie installed staan.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

Mike Jarod schreef op 22 december 2003 @ 19:15:
Zie ook reply van G33rt.

Een aantal processen (zoals bv nvidia driver helper service oid) kunnen het afsluiten aanzienlijk vertragen.

Je kan de volgende registry aanpassing proberen, deze sluit bij het afsluiten alle processen sneller af:

[...]
dit toegepast en xp sluit nu super snel af !! bedankt voor de tip !!
Pagina: 1