Bestaat dit soort P2P

Pagina: 1
Acties:

• Nielsman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-08 18:24
Ik ben dus op zoek naar een programma'tje wat het volgende kan:

Op m'n werk hebben we veel CDR (=CorelDraw) bestanden en PSD (Photoshop) bestanden die naar onze leveranciers in China moeten worden gestuurd voor o.a. verpakkingen etc. Momenteel worden deze bestanden (zo'n 100-200MB per CD) opgestuurd via DHL naar China. Dit kost zo'n 50-60 Euro per CD. Het zijn op jaarbasis zo'n 100 CD's dus dat zijn behoorlijke kosten. China, althans onze leveranciers in o.a. Shanghai, zijn zeker qua Internet ver ontwikkeld en hebben bijna allemaal kabelinternet aansluitingen. Nu kan ik via onze kabel de bestanden wel gaan uploaden naar een FTP account, maar daar hebben de werknemers hier geen kaas van gegeten en het moet dus heel gemakkelijk gaan. Tevens moeten de verschillende leveranciers met een eigen Password kunnen inloggen en alleen hun bestanden kunnen zien + downloaden. Dit wordt via FTP dus te ingewikkeld.

Nu vroeg ik mij af of er een soort Kazaa bestaat waarbij je bv. een map shared (lokaal) met daarin de bestanden die voor die leverancier bestemd zijn, en alleen hem toegang kunt geven tot die map (dus geen anonieme downloaders). Of bestaat er zoiets in een webbased toepassing waarbij je je bestanden upload en vervolgens iemand anders toegang hiertoe geeft (ik weet dat zoiets bestond, gebruikte het veel op Uni voor projecten te maken met anderen, online-files ofzo heette dat!). Ook moet ik geen gezeur hebben met uploads of downloads die half blijven hangen, want daar wordt je niet veel vrolijker van, als je na 150MB te hebben geupload weer helemaal opnieuw moet beginnen. Een soort van ingebouwde Getright zou niet verkeerd zijn!

Graag hoor ik jullie ideeen hierover.

Ben benieuwd!

Niels

Verwijderd

waarom zou FTP te ingewikkeld worden?
zorg dat je ergens een FTP-server hebt (ofwel huur je er 1, ofwel zet ej er zelf 1 op)
met allemaal verschillende mapjes, die de naam van de leveranciers hebben
maak webmappen aan (ik veronderstel dat je met windows werkt) die naar deze mappen op je server verwijzen
geef elke leverancier zijn/haar FTP-inlog gegevens : user:[naam leverancier] pass:[zelf te kiezen]
meer moet dat toch niet zijn?
zo kan elke werknemer aan de webmappen aan, en kan de leverancier enkel in zijn mapje downloaden...
just that easy :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
FTP te moeilijk? FTP kan opzich via Internet Explorer wat er het zelfde uit ziet als Windows Verkenner en is dus vrij gebruikersvriendelijk. Wel is het brak.

Je zou een lokale webserver op kunnen zetten met PHP. Het PHP script zorgt voor het inloggebeuren en de gebruiksvriendelijkheid. Als je eigen verbinding te traag is kan dit natuurlijk ook op een 'echte' webserver, waar jij dan je bestanden naar FTPt en vervolgens de Chinezen het weer via de webinterface downloaden.
Hier zijn zeker scripts voor. Zoek eens op www.hotscrips.com als je dit op deze manier wilt oplossen.

offtopic:
Overigens is dit post 10000 :o.

[ Voor 4% gewijzigd door kamerplant op 22-12-2003 18:41 . Reden: foutje :+ ]

🌞🍃

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
hehe www.hotscrips.com
werkt niet echt zonder die T :P
http://www.hotscripts.com/PHP/index.html doettut wat beter .. :)
maar idd php naar een mooi ftptje moet leuk werken ..

Verwijderd

mapje sharen en dan een vpn tussen de twee locaties knopen :) (niet gezond voor je bandbreedte)

• Nielsman
>>WouterWouter2

Dat is precies wat ik bedoel, maar kijk als je de naam van zo'n programma niet kent, kun je je helemaal scheel zoeken op het Internet zonder het gewenste resultaat. Alleen jammer dat je geen trail versie kunt downen om te kijken of het nu echt zo gebruiksvriendelijk is als dat het klinkt, want het moet echt voor n00bs te begrijpen zijn namelijk!

Iemand ervaring ermee?

Bedankt!

• Nielsman
Dit is wel jammer:

Het is wel jammer dat er kennelijk maar één van de profielen tegelijk actief kan worden gemaakt. Dat wil zeggen dat je vriendjes maar één soort bestanden tegelijk kunnen binnenhalen. En muziek én vakantiefoto's, dat gaat dus niet. Waarom is onduidelijk. Bovendien kun je per profiel maar één plek op je harde schijf aangeven. Wie z'n muziek op meerdere plekken heeft staan en die allemaal beschikbaar wil maken, moet verschillende profielen aanmaken.

Las ik ergens op Dagblad van het noorden

http://www.dvhn.nl/Index/...1-1264-1694811-%2C00.html

Verwijderd

ik persoonlijk gebruik/zou ptokax hub software gebruiken ,(te downen van(htp://home.hccnet.nl/arjan.de.jong/Ptokax.htm)eenvoudig in gebruik ,zelf aan te passen en er zijn zat scripts voor die je op nederlandse sites kan vinden;google:).

Als je dit eenmaal heb draaien kunnen ze vanaf iedere locatie inloggen met dc++ ,(http://dcplusplus.sourceforge.net/),met ingebouwde resume functie.

Scripts zijn eenvoudig zelf in te stellen , je kan de boel de voorzien van een wachtwoord. : :)

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:12
Ik zal morgen eens op mijn werk vragen want daar hebben ew een programma wat precies doet wat jij wil :) het is alleen wel mac software maar als ik weet welke software het is kan ik wel ff kijken of er pc versies van bestaan :)

Strava | AP | IP | AW | SM

• Nielsman
>> Webgnome
Graag, houdt graag meerdere mogelijkheden open om te bekijken.
Uiteraard heeft freeware de voorkeur boven shareware/gewone software, 't budget van dit jaar is i.i.g. al op.

• Nielsman
>>Webgnome
Nog iets verder gekomen met een ander programma? Of iemand anders nog suggesties?

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Nielsman schreef op 22 december 2003 @ 21:35:
>> Webgnome
Graag, houdt graag meerdere mogelijkheden open om te bekijken.
Uiteraard heeft freeware de voorkeur boven shareware/gewone software, 't budget van dit jaar is i.i.g. al op.
Tis bijna januari, dus voordat je het daadwerkelijk aanschaft kan je alweer over budgetruimte beschikken (zeker omdat het waarschijnlijk veel geld kan besparen).

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Pagina: 1