Toon posts:

Duron cache verander progje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er zoiets? Wil ik nl. wel even proberen, mijn 700 gaat niet harder dan 876 Mhz, op welk voltage ook. Allerlei fouten in W98. Temp is ok (stressed < 45c) dus misschien biedt zoiets uitkomst?

Verwijderd

Je kunt je cache wel uitschakelen maar dat dentdert de percformace omlaag.
Wat szou je anders aan willem passen?

Volgens mij gaat dat niet.
Progjes werken pa snadat het bios is opgestart.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt dat begrijp ik maar ik zou de cache divider graag in willen stellen. Bij een Duron loop de cache 1/1, als ik die 2/3 in zou kunnen stellen en ik zou een stuk hoger komen (bijv 1000+ Mhz) denk ik dat die performance hit wel erg mee zou vallen.

Dat die progjes later werken, sja tis niet anders maar misschien genoeg. Meestal crashen CPU's pas in Windows, de mijne POST tenminste een stuk verder dan hij stabiel loop... (post tot 1000 ongeveer dacht ik).

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Slaap lekker!

Verwijderd

Mhz weegt dan niet meer op tegen perforance hoor, dus gewoon beter coolen of andere dingen proberen. Succes(voltage al op 1.85?)

Verwijderd

Je snapt niet echt hoe de nieuwe amd's in elkaar zitten. Alles zit op 1 chip (athlon had 1 cpucore en 2 cachechips).
Je kunt niet een gedeelte van een chip op een andere snelheid laten lopen, een chip moet overal dezelfde kloksnelheid hebben.

Bij een duron moet cache niet echt een probleem zijn met overklokken, bij een thunderbird is dat wel ietsje meer omdat er een stuk meer cache opzit.
Pagina: 1