[DNF] Weer uitstel door 3D Realms'

Pagina: 1
Acties:

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-11 20:09

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
The next chapter in 3D Realms' sassy shooter franchise won't be ready until Q4 2004 at the earliest.

When 3D Realms decided on the title "Duke Nukem Forever," most gamers probably didn't realize they were actually describing its development time. First announced in 1997, the seven-year-old shooter franchise's next installment may now not be released until 2005. The bad news came straight from Jeffrey Lapin, CEO of Take Two Interactive, parent of Gathering Games, Duke Nukem Forever's publisher. When pressed on the subject by an analyst in a conference call today, Lapin said, "I had a recent conversation with [Duke Nukem Forever's] developer, and they expect the game to be completed sometime at the end of '04 or the beginning of '05."
Bron: Neowin - GameSpot

Ik begin een beetje te vermoeden dat deze game een ontzettende flop zal zijn wanneer hij uit zal komen. Door dit nieuws voorspel ik niet veel goeds. In 1997 voor het eerst aangekondigd en nog steeds niet uitgebracht.

Wat vinden jullie hier nu van? Wie denkt ook dat deze game ontzettend tegen gaat vallen.

Profile

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12 16:04

White Dust

PlaneScape: Torment

Ik denk juist niet dat hij tegen zal vallen, Duke heeft een behoorlijke groep fans, door nieuws als dit komt er alleen nog maar meer (gratis!) publiciteit voor het spel...

Het enige waar ik me zorgen over maak is de geldstroom... een sp[el wat zo lang, steeds maar weer wordt uit gesteld slokt wel de nodige dollar...

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-12 16:36
Mwa, ik verwacht er inmiddels al helaal niks meer van ('t zou me verbazen als die game uberhaupt ooit nog uit komt en niet gewoon opgegeven wordt.)
Dus wil ie tegenvallen moet ie wel heeeeel slecht zijn :D

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:03

IceStorm

This place is GoT-like!!!

White Dust schreef op 22 december 2003 @ 18:04:
Ik denk juist niet dat hij tegen zal vallen, Duke heeft een behoorlijke groep fans, door nieuws als dit komt er alleen nog maar meer (gratis!) publiciteit voor het spel...

Het enige waar ik me zorgen over maak is de geldstroom... een sp[el wat zo lang, steeds maar weer wordt uit gesteld slokt wel de nodige dollar...
Nou ja, ik krijg alleen maar Daikatana achtige gevoelens eigenlijk. En dat is niet echt een compliment :).

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 20:16

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Het werd waarschijnlijk weer tijd om van engine te veranderen. :+

Ik weet niet of het spel nog ooit uitkomt en wat ik twee jaar geleden niet gezegd zou hebben kan ik tegenwoordig wel zeggen: Het boeit me totaal niet meer, en door dit soort nieuws herinner ik me weer dat dit spel nog ergens in een kelder ontwikkeld wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Kramers op 22-12-2003 18:52 ]

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

• LiToKi
  • Laatst online: 24-12 15:38
Zelfs de Lord of the Rings was sneller verfilmd dan het maken van deze game.... :/

Dat kan 2 dingen betekenen;
1) Daikatana 2
2) het beste spel ooit

Ikzelf denk het eerste; technieken hou je nooit 7 jaar lang bij en ze zijn nu al 2 of 3 keer opnieuw aan begonnen; dat wordt nooit wat.

Aan de andere kant hoop ik dat ze me ongelijk geven; dat zou veel leuker zijn... maar denk 't niet :+

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-12 17:55
Volgens mij zijn ze gewoon tig keer overnieuw begonnen met het developen van de game.

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Die trailer van 2001 (?) was zoooooooo vetjes en toonde de heftigste gameplay in jaren. Nu zou het achterhaald zijn vrees ik. We krijgen geen screens, geen info , geen videos en volgens mij ook geen topper (in de veronderstelling dat die nog uitkomt)

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-11 20:09

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
LiToKi schreef op 22 december 2003 @ 19:07:
Zelfs de Lord of the Rings was sneller verfilmd dan het maken van deze game.... :/

Dat kan 2 dingen betekenen;
1) Daikatana 2
2) het beste spel ooit

Ikzelf denk het eerste; technieken hou je nooit 7 jaar lang bij en ze zijn nu al 2 of 3 keer opnieuw aan begonnen; dat wordt nooit wat.

Aan de andere kant hoop ik dat ze me ongelijk geven; dat zou veel leuker zijn... maar denk 't niet :+
Zelf denk ik ook aan optie 1. Daikatana 2 was behoorlijk jammer inderdaad. Veel verwachtingen, maar oh wat zonde zeg. Denk inderdaad dat dit ook het geval gaat zijn bij DNF.
patryk schreef op 22 december 2003 @ 20:36:
Volgens mij zijn ze gewoon tig keer overnieuw begonnen met het developen van de game.
Ik denk niet eens helemaal opnieuw, maar meer dat er steeds mensen van project gewisseld zijn of zo. Dat zag je ook met Counter Strike Condition Zero, hoewel die er minder lang over doet dan DNF. Zelfs het verfilmen van de trilogy Lord of the Rings ging inderdaad sneller dan het ontwikkelen van deze game. Mijn verwachtingen liggen inmiddels behoorlijk wat lager dan de dag dat ik hoorde dat het spel ooit uit zou komen. Maar goed, wie weet...

Profile

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-12 09:39
is DNF geen woordspeling? did not finish :P

zelf denk ik eik ook optie 1 (alsie al uitkomt dus)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:22

Cyphax

Moderator LNX
Nou MOETEN ze 'm wel uitbrengen, vroeg of laat, zo veel geld als het nu al gekost heeft :P
Ik wacht, ik ben benieuwd wat het wordt.. ik bedoel, als ik dat nog meemaak he, een mens leeft niet forever.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Ik vraag me af waarom ze er in godsnaam zo lang over doen :? Toen ik de eerste filmpjes zag met (voor die tijd) erg leuke graphics verheugde ik me er zeer op om dit spel in mijn bezit te krijgen.

Heeft het spel dan zoveel bijschavingen nodig?

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-12 19:14
Godjira schreef op 22 december 2003 @ 21:09:
[...]

Zelf denk ik ook aan optie 1. Daikatana 2 was behoorlijk jammer inderdaad. Veel verwachtingen, maar oh wat zonde zeg. Denk inderdaad dat dit ook het geval gaat zijn bij DNF.

[...]

Ik denk niet eens helemaal opnieuw, maar meer dat er steeds mensen van project gewisseld zijn of zo. Dat zag je ook met Counter Strike Condition Zero, hoewel die er minder lang over doet dan DNF. Zelfs het verfilmen van de trilogy Lord of the Rings ging inderdaad sneller dan het ontwikkelen van deze game. Mijn verwachtingen liggen inmiddels behoorlijk wat lager dan de dag dat ik hoorde dat het spel ooit uit zou komen. Maar goed, wie weet...
Jep wel helemaal overnieuw. ok mischien niet qua storieboard enzo maar door een paar engine switches moesten ze alle levels opnieuw maken, hele andere dingen gaan installen, kijken wat er met die engine wel en niet kan, daarop levels en gameplay weer aan gaan passen.

Ik ga niet zeggen dat het nix word maar ook niet dat het enorm goed word :P
Ik zie het wel als ik het geinstaleerd heb.

Bier, Whiskey en Metal!!

• unfor
  • Laatst online: 20:32
what else is new...

• HuggyB
  • Laatst online: 13-12 11:41
Hebben zij wel enig idee hoe hoog de lat ligt na Doom 3 en Halflife 2?
Zo kan je blijven designen.

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Misschien worden de graphics nog beter dan Duke Nukem 3D! :)

Waarom is dit spel nog uberhaubt in productie, ze hebben zich toch inmiddels onsterfelijk belachelijk gemaakt met hun honderjarenproject?

Tegen de tijd dat het af is spelen we het in een holodeck volgens mij :)

[ Voor 17% gewijzigd door DarkX op 22-12-2003 23:06 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

OMG, hoe ubergrappig :D
Tja, ik zal het wel proberen, maar ik verwacht geen superspel, al hoop ik er wel op :)
Maar nu nog een jaar wachten 8)7

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

HuggyB schreef op 22 december 2003 @ 22:56:
Hebben zij wel enig idee hoe hoog de lat ligt na Doom 3 en Halflife 2?
Zo kan je blijven designen.
Ik denk dat ze er daarom ook zo lang over doen. Ik denk gewoon dat ze telkens weer van engine geswitched zijn (zoals hierboven beschreven), zodat ze telkens opnieuw konden beginnen. Verder zullen ze er wel mensen aan hebben werken, maar wordt er geen full-time aandacht aan besteed. Dat blijkt wel weer toen ze oppeens duke-nukem manhatten project uitgaven... ze hadden die tijd beter kunnen besteden aan Duke-Nukem forever.

(gepost door Preddie)

• LordMithril
DarkX schreef op 22 december 2003 @ 23:03:
Misschien worden de graphics nog beter dan Duke Nukem 3D! :)

Waarom is dit spel nog uberhaubt in productie, ze hebben zich toch inmiddels onsterfelijk belachelijk gemaakt met hun honderjarenproject?

Tegen de tijd dat het af is spelen we het in een holodeck volgens mij :)
belachelijk?
Hoe kan je je belachelijk maken door de tijd te nemen om een game te maken.
Al was dit project gefinanciert door een uitgever als EA of Atari was het of gecanceld of we hadden een versie die kloteriger loopt dan street legal, met graphics alla halflife 1 en een gameplay vergelijkbaar met de deus ex 2 demo :+

kijk als ze nou wat uitbrengen wat idd fuckedup is ok dan maak je je idd belachelijk maar je maakt jezelf niet belachelijk als ergens veel tijd en geld in steekt om het goed te laten worden.

Bier, Whiskey en Metal!!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Snap trouwens zowizo niet wat er zo leuk is aan duke-nukem :? Het is een soort American dream, voor alle mannen (gespierd, guns, en chickies?)

/me /heeft nog nooit een duke nukem gespeeld

This space is occupied

• LiToKi
  • Laatst online: 24-12 15:38
TheEvilCuber schreef op 22 december 2003 @ 23:54:
Snap trouwens zowizo niet wat er zo leuk is aan duke-nukem :? Het is een soort American dream, voor alle mannen (gespierd, guns, en chickies?)

Duke Nukem neemt zichzelf niet serieus, de situatie waar hij inzit niet serieus, eigenlijk niks serieus :+.

Hij is een persiflage van zichzelf en die "American dream".

Daarom is het leuk :) het is compleet over-the-top.

offtopic:
Verder vind ik dat je dingen niet mag beoordelen zonder ze zelf gezien/gespeeld te hebben

[ Voor 11% gewijzigd door LiToKi op 23-12-2003 00:27 ]

• Novah
  • Laatst online: 27-12 17:18

"It's time to kick ass and chew bubble gum. Damn, I'm all outta gum!"

Dan zou je eigenlijk niet moeten oordelen over duke. Duke3D was gewoon uber... en Duke had style, veel style. De sfeer was strak, interactiviteit wat voor toen nieuw was (bijv een wc doorspoelen en hoeren geld geven zodat ze hun tieten laten zien bijv). Duke was ..... gewoon duke. Een van de games die het meest indruk op me heeft gemaakt vroeger en die ik super veel speelde met vrienden.
Zover ik me kan herineren was Duke eigenlijk de eerste echte actiongame hero. Lekker stereotype, spieren, guns, chicks en vam doe arnie-achtige oneliners.

Dus.. niet oordelen voordat je duke heb gespeelt. 8)

"Nobody steals our chicks, and lives!"

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:46

speel eerst maar ff alle games van hem uit.. en dan komje maar terug >:)

Strava | AP | IP | AW

• Fubaruba
  • Laatst online: 23-04 20:42
"When it's done..."

Dat zegt toch genoeg? Ze zullen wel hun redenen hebben om het zo uit te stellen... Misschien hebben ze in het geheim wel een ultra mega systeem in mekaar gedraaid... who knows...

• El_Quedro
  • Laatst online: 04-08 08:01

El_Quedro

Pininfarina

Ik herinner mij het (eerste?) filmpje dat ik zag, en dat hij op een truck stond waarbij achtervolgd werd door vliegtuigen en andere auto's. Maar ook een mijn-wagentje e.d. Dat filmpje was gerendered met een aangepaste Unreal Tournament Engine, dus ik hoop dat ze wel degelijk zijn geswitched van engine.
Volgens mij zit er 1 gozertje met een zak geld in de kelder achter zijn pc dit spel te bouwen ofzo :)

Maar zoals jullie al zeiden ik hoop dat de game alsnog wel uitkomt want van de andere Duke-games (vooral 3D) heb ik behoorlijk genoten! Ook van de andere games die op dezelfde engine werden uitgebracht (Shadow Warrior, Redneck rampage someone?)

Ik hoop dat er weer een reeks van dit soort games uitkomt met weer een supergemakkelijke Map-editor en dat soort dingen.

[ Voor 6% gewijzigd door El_Quedro op 23-12-2003 09:30 ]

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-12 16:36
En tot die tijd speel je GL duke :P

• DarkX

DarkX

Ik?

Lord_Mithril schreef op 22 december 2003 @ 23:52:
[...]

belachelijk?
Hoe kan je je belachelijk maken door de tijd te nemen om een game te maken.
Al was dit project gefinanciert door een uitgever als EA of Atari was het of gecanceld of we hadden een versie die kloteriger loopt dan street legal, met graphics alla halflife 1 en een gameplay vergelijkbaar met de deus ex 2 demo :+

kijk als ze nou wat uitbrengen wat idd fuckedup is ok dan maak je je idd belachelijk maar je maakt jezelf niet belachelijk als ergens veel tijd en geld in steekt om het goed te laten worden.
Belachelijk ja. Er is volgens mij geen gamesite waar ze inmiddels niet voor de gek gehouden zijn :)

En je legt de lat zo steeds hoger, inmiddels is er al zo lang aan gewerkt dat het wel ZO enorm goed wil zijn wil het die tijd justifien. Da's inmiddels bijna een onmogelijke opgave geworden :)

Het is trouwens niet zozeer de lange tijd alswel de honderd uitgestelde data.

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-12 14:46
Hail to the king baby!

Ik hoop echt dat dit spel gewoon vet goed wordt, heb me zo geamuseerd met duke nukem toen (was stukken beter als quake iig)

Op verschillende cd's van 3drealms games stonden inderdaad trailers van DNF en wat ik me nog herhinneren kan kon je zelfs vliegtuigen uit de lucht schieten :P Hoop dat t die goede oude duke sfeer gaat halen

Icons are overrated

• LordMithril
DarkX schreef op 23 december 2003 @ 12:18:
[...]

Belachelijk ja. Er is volgens mij geen gamesite waar ze inmiddels niet voor de gek gehouden zijn :)

En je legt de lat zo steeds hoger, inmiddels is er al zo lang aan gewerkt dat het wel ZO enorm goed wil zijn wil het die tijd justifien. Da's inmiddels bijna een onmogelijke opgave geworden :)

Het is trouwens niet zozeer de lange tijd alswel de honderd uitgestelde data.
welke uitgestelde data :+
ze hebben er nooit 1 genoemd voor zover ik weet.
Mischien in het begin maar voor zover ik weet was het altijd "when its done"

Bier, Whiskey en Metal!!

• DarkX

DarkX

Ik?

Nah, geen specifieke dates, maar toch verschillende keren ong binnen zolang. Maar volgens mij kun je beter je game niet announcen totdat het bijna af is :)

• Exirion
  • Laatst online: 00:39

Exirion

Gadgetfetisjist

White Dust schreef op 22 december 2003 @ 18:04:
Bijna elke hype loopt uit op een teleurstelling omdat aan bizar hoge verwachtingen nou eenmaal moeilijk te voldoen is. Dat is in het verleden ook wel bewezen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• LordMithril
Exirion schreef op 23 december 2003 @ 13:12:
[...]

Bijna elke hype loopt uit op een teleurstelling omdat aan bizar hoge verwachtingen nou eenmaal moeilijk te voldoen is. Dat is in het verleden ook wel bewezen.
Je hebt nu 3 groepen waarvan 2 teleurgestelt gaan worden.
-De aanhangers: Die verwachten idd teveel.
-De afkrakers: vinden het niks omdat ze teveel op de fouten letten.
-De neutrale: Spelen het gewoon en gaan dan pas hun mening geven.

* LordMithril hoort bij de laatste :)

Bier, Whiskey en Metal!!

• Exirion
  • Laatst online: 00:39

Exirion

Gadgetfetisjist

Lord_Mithril schreef op 23 december 2003 @ 13:39:
* Exirion hoort bij de laatste :)
Gefeliciteerd, je maakt deel uit van een minderheid ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Novah
  • Laatst online: 27-12 17:18
Lord_Mithril schreef op 23 december 2003 @ 13:39:
[...]

Je hebt nu 3 groepen waarvan 2 teleurgestelt gaan worden.
-De aanhangers: Die verwachten idd teveel.
-De afkrakers: vinden het niks omdat ze teveel op de fouten letten.
-De neutrale: Spelen het gewoon en gaan dan pas hun mening geven.

* Novah hoort bij de laatste :)
Nou zo werkt dat met Duke4Ever niet hoor. 'Fans' van Duke4Ever zijn er niet echt. Ligt er natuurlijk aan wat je onder fans rekent. Als je de gamers van Duke3D als 'fans' rekent dan is dat idd huge maar niemand zit echt op het spel te wachten. Kijk... met UT2003, dat spel werd pas gehyped en met supervette screenshots werden echt wonderen verwacht. De hoeveelheid filmpjes en screenshots waren niet te overzien. Maar bij Duke.... daar hebben we nog niets van gezien. Jah... op de oude engine maar dat filmpje is inmiddels bijna 3 jaar oud. En niemand zit echt op het spel te wachten, mede dankzij het 'When is done' standpunt. Natuurlijk wil ik het spel dolgraag gaan spelen maar het is niet zo dat ik elke dag vol verwachting Gamer.nl bezoek om te checken offie uit is. Ik zie de game wel verschijnen. Dus ik val misschien tussen de neutrale en de 'fans' in. :)

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
In tegenstelling tot de hype-flop van het jaar Half-life 2 zit ik hier niet vol ongeduld op te wachten , maar zal ik wel als eerste erbij zijn als het spel uit is.
Dus ik zal ook wel bij de neutrale en fans inzitten
Pagina: 1