Toon posts:

gigabit 3com onboard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een asus p4p800 mainboard met een onboard 3 com gigabit netwerk kaart
daarachter een edimax switch 10/100 en andere pc een 100 Mbit netwerk kaart

nu heb ik een probleem ... ik kan mijn andere pc`s niet benarderen en zie ze ook niet in de netwerk group staan en zij zien mij ook niet.
nu heb ik die 3com al op 100 gezet zowel op half duplex als op full maar helemaal niets.... heeeeeeeeeellpppppp

wat kan het zijn ?

Verwijderd

wat kan het niet zijn kun je beter vragen :

- heb je gekeken welk ip je pc heeft ? (zelfde range)
- heb je gekeken of je dezelfde subnetmask gebruikt ?
- gebruik je voor beide pc's dezelfde werkgroep ?
- drivers geinstalleerd ?
- brand er een connection lampje op je switch ?

enz, enz

wat heb je al geprobeerd ? (of heb je alleen de duplex en link speeds aangepast op je netwerkkaart ?)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 18:10 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles al gechecked zo`n beetje
ik zit in de zelfde ip range en submasknet
zitten allemaal in de zelfde werkgroupname
lampje brand op de switch

ben echt ff uitgedacht wat er mis kan zijn :)

Verwijderd

pingen gaat ook niet ? / op ip share benaderen door \\192.168.1.*\ ?

Verwijderd

Topicstarter
ik kan deze bak niet pingen vanaf de andere pc`s nee

Verwijderd

en vanop jouw bak naar de anderen pingen?
als dat wel lukt => ip-stack fubar...
even opnieuw drivers en protocollen installeren dan...

Verwijderd

ik neem aan dat je de drivers gebruikt hebt van de drivercd van je mobo ? heb je al de nieuwste drivers van 3com zelf geprobeerd ? (mits beschikbaar, je noemt het nl type niet)

http://www.3com.com/products/en_US/downloadsindex.jsp

ook al andere kabel geprobeerd / windows xp firewall uitgezet / herinstallatie van de drivers ? / kabel niet toevallig in de uplink van switch geprikt ?

Verwijderd

Topicstarter
heb de drivers al opnieuw geinstaleert en draai win2k en firewall uit maak geen verschil
kan ook niet naar andere pc`s pingen vanaf hier
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 18:29:
ik neem aan dat je de drivers gebruikt hebt van de drivercd van je mobo ? heb je al de nieuwste drivers van 3com zelf geprobeerd ? (mits beschikbaar, je noemt het nl type niet)

ook al andere kabel geprobeerd / windows xp firewall uitgezet / herinstallatie van de drivers ? / kabel niet toevallig in de uplink van switch geprikt ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 18:29:

KLopt ik heb hem ook op mijn mobo en die gigabit nics hebben nog geen drivers in windows zitten ook niet van 3com. Mocht dit niet het geval zijn check dan je hardware eens en natuurlijk ipconfig ....
Pagina: 1