Er wordt hier op GoT veel geserialized zag ik al in de search, maar daarbij gaat het voornamelijk om vragen waarbij de serialize() functie uiteindelijk het antwoord blijkt te zijn. Ik wil zelf ook met serialize() aan de slag, en wel om een array door te geven via een POST variabele.
Daarbij treden echter problemen op, waarvan ik de oorzaak niet snap.
Even een simpel testbestandje, om het eenvoudig te houden:
Dit lijkt simpel: maak een array aan, serialize 'm en unserialize 'm weer.
Volgens mij doe ik het gewoon volgens de manier beschreven op php.net.
Echter, het werkt niet: de output is:
Hoe kan dit? Wat doe ik fout?
Als dit achteraf toch in de search heeft gestaan: Sorry, ik heb het niet gevonden.
Daarbij treden echter problemen op, waarvan ik de oorzaak niet snap.
Even een simpel testbestandje, om het eenvoudig te houden:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <?php $counter = 0; $blaat; while ($counter < 5) { $blaat[] += $counter; $counter++; } foreach ($blaat as $int) { echo "testing blaat: $int <br />"; } $serialized = serialize($blaat); $unserialized = unserialize($serialized); echo "serialized: $serialized <p>"; echo "unserialized: $unserialized <p>"; foreach ($unserialized as $int) { echo "testing unserialized: $int <br />"; } ?> |
Dit lijkt simpel: maak een array aan, serialize 'm en unserialize 'm weer.
Volgens mij doe ik het gewoon volgens de manier beschreven op php.net.
Echter, het werkt niet: de output is:
En dan gaat het met name om de laatste twee regels. Het serializen gaat prima, maar de variabele $unserialized lijkt leeg, en is zeker geen array.testing blaat: 0
testing blaat: 1
testing blaat: 2
testing blaat: 3
testing blaat: 4
serialized: a:5:{i:0;i:0;i:1;i:1;i:2;i:2;i:3;i:3;i:4;i:4;}
unserialized:
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/project/214500/214500ao/public_html/test.php on line 15
Hoe kan dit? Wat doe ik fout?
Als dit achteraf toch in de search heeft gestaan: Sorry, ik heb het niet gevonden.
[ Voor 5% gewijzigd door dawuss op 22-12-2003 17:43 . Reden: typo fixed ]
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©