Router niet bereikbaar?

Pagina: 1
Acties:

• vadeluma
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2023
Ik werk al een tijdje probleemloos met de LinksysBEFSR41,maar het volgende probleem doet zich voor. Na het flashen van nieuwe firmware heb ik mijn oude instellingen opnieuw ingevoerd. Na invoering van de gegevens druk ik op de knop dat alles bevestigd kan worden. Op dat moment zie ik dat mijn startscherm staat ingesteld op static ip,terwijl dit pptp moet zijn. Het scherm herlaad zich al en beeld gaat op zwart.
Na het herstarten probeer ik via ip 192.168.1.1 weer mijn router te benaderen, maar dat lukt dus niet meer.
Inmiddels de router gereset, maar ook dat helpt niet. Mijn WAN-led blijft knipperen en ik kan mij niet herinneren dat hij dat eerst ook heeft gedaan.
Iemand een suggestie aub?

maran

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is er documentatie bij die firmware update?
Doe eens ipconfig/release ipconfig /renew voor het geval de ip range veranderd is.
Kan je pingen naar je router?

• vadeluma
Nee, zelfs als ik ipconfyg uitvoer kom ik niet eens in het dosvenster, omdat windows niets kan vinden.
De firmwareversie is 1.45.7, zonder documentatie

maran

• vadeluma
Bedankt trouwens voor je snelle reply Mike.
Zou er iets aan mijn Windowsinstellingen veranderd zijn? In het register misschien.
Het is toch vreemd dat ipconfyg niet meer werkt.

maran

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 10:41

NBK

Weercam-Avatar

probeer eens ipconfig (NT based OS) of winipcfg (win9x)

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• vadeluma
Dosvenster flikkert even op en verdwijnt weer .winipcfg kan die niet vinden

maran

Verwijderd

Misschien niet zo een heel erg handige tip, maar probeer je pc eens direct op je internet aansluiting te zetten. Als je iets van data verkeerd krijgt, ligt het ergens aan je router. Als je WAN lampje blijft knipperen is dat meestal omdat de instellingen nit kloppen en je geen verbinding krijgt. Probeer het ook een met de default ip te verbinden?

Voor het zelfde geld (na een reset) is hij in zijn geheel tergug naar zijn begininstellingen ofzo...

Waar heb je trouwens het probleem? Je komt niet in ipconfig of is dat juist om te weten of je router verbinding heeft?

Als je wilt weten of je router überhaupt een verbinding heeft met je pc, kun je beter C: \arp -a doen. Dan krijg je meteen het adres te zien mits je router niet fout geflasht is. *stond onzin*

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 18:26 ]

• vadeluma
Het ligt aan de router, want ik zit nu direkt op de modem om dit forum te bereiken
Wat bedoel je met default instellingen,Waarvan?

maran

Verwijderd

:P oeps!! foutje van mij.

[ Voor 145% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 18:40 ]

Verwijderd

Nou...als je een reset doet, klapt hij alle instellingen eruit. Dus ook je PPot en account gegevens...Dan moet je eerst in je handleiding kijken wat je eigenlijke begininstellingen zijn. Al gok ik dat er vast wel Linksys bezitters zijn die je dat zo moeten kunnen vertellen. Zou niet zo moelijk moeten zijn om dat uit te vogelen als je het type ed. weet.

edit:
Heb nu pas in de gaten dat je een losse ADSL modem en router hebt

werken 192.168.2.1 / 192.168.0.1 / en 10.0.0.1 niet?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 18:42 ]

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:08
vadeluma schreef op 22 december 2003 @ 18:16:
Dosvenster flikkert even op en verdwijnt weer .winipcfg kan die niet vinden
Eerst dos openen via cmd(of command) dan ipconfig /all typen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Volgens de handleiding moet je toch echt 192.168.1.1 en admin/admin gebruiken. Wat dat betreft verschilt jouw router niet zo veel van de anderen...Sluit je normaal je modem direct op WAN aan en je pc op de eerste poort. Krijg je dan wel een ip adres of claimt windows een 169.x.x.x achtige adres?

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:10

DkF

Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 18:48:
Volgens de handleiding moet je toch echt 192.168.1.1 en admin/admin gebruiken. Wat dat betreft verschilt jouw router niet zo veel van de anderen...Sluit je normaal je modem direct op WAN aan en je pc op de eerste poort. Krijg je dan wel een ip adres of claimt windows een 169.x.x.x achtige adres?
In ieder geval niet admin/admin maar geen gebruikersnaam en alleen wachtwoord admin...
Ja, dat weet ik zeker, want ik heb dezelfde router

@vadeluma:
Kan je ook niet nog eens opnieuw de firmware erin schieten m.b.v. het FTP tooltje dat erbij zit?

[ Voor 3% gewijzigd door DkF op 22-12-2003 18:57 ]

• Mike Jarod
  • Niet online
Nog even over ipconfig, doe eens start>uitvoeren>cmd, dan ipconfig. Krijg je dan nog steeds niets te zien :?

• vadeluma
Juist windows claimt een 169.x.x.x achtig adres. hoe ik in moet loggen op de router weet ik wel . Het probleem is dat ik geen inlogvenster krijg. De router wordt niet getraceerd!
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 18:48:

maran

• vadeluma
Heb ik gedaan en dat werkt nu. Heb releasecommando gegeven, maar bij renewcommando kan die niks vinden
Mike Jarod schreef op 22 december 2003 @ 18:57:
Nog even over ipconfig, doe eens start>uitvoeren>cmd, dan ipconfig. Krijg je dan nog steeds niets te zien :?

maran

• Mike Jarod
  • Niet online
vadeluma schreef op 22 december 2003 @ 19:01:
Heb ik gedaan en dat werkt nu. Heb releasecommando gegeven, maar bij renewcommando kan die niks vinden
. Klinkt niet echt hoopvol. Zou maar even uitzoeken of je 'm echt in factory settings kunt herstellen :/.

• vadeluma
Nou, hij doet nog steeds niets. In ieder geval allemaal bedankt voor jullie bijdrage

maran

Pagina: 1