Toon posts:

Windows 98 installatie lukt niet op Fujitsu PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer W98 te installeren voor een kennis van me op z'n Fujitsu van een paar jaar oud, de sticker 'Geschikt voor W98' zit erop :) . Is een ex-werkplek PC geweest, zo'n platte liggende bak. Ik gebruik een originele W98 schijf (heeft op een andere PC geen enkel probleem gegeven), maar meneer Fu**jitsu 8)7 zegt dat er een beschermingsfout is opgetreden (dit gebeurt wanneer de verschillende onderdelen van de PC worden geconfigureerd tijdens de installatie) en dat ik opnieuw moet booten. Heb ik gedaan en dan doet-ie natuurlijk stees hetzelfde. Ik heb ook de installatie nogmaals uitgevoerd (fdisk, schijf geformatteerd enzo) maar precies hetzelfde verhaal.

Vraag: heeft de Fujitsu een Fujitsu-W98 schijf nodig omdat ze hun PC'tjes willen hoeden voor gewone een W98? Zo ja, zijn die (nog) verkrijgbaar ergens?

THNX voor jullie antwoorden alvast! ;)

No-know

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Schakel eens onnodige zaken als IR-ontvangers uit in de bios vooraleer de install te starten... Hier ook al problemen mee gehad namelijk

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Verwijderd

geheugen probleem
indien meerdere modules er in zitten er 1 uit halen en dan installen.
of wat soms vaag is maar wel wil helpen is geheugen er uit en er weer in...

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:58

Wildfire

Joy to the world!

Een Fujitsu van m'n oom heeft dat ook een keer gehad. Win98 kon niet meer geïnstalleerd worden vanwege het probleem wat jij omschrijft. Bleek er geheugen ofzo kaduuk te zijn.

FF Na laten kijken dus...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe