Toon posts:

Windows XP Pro Sneltoetsen

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Medetweakers,

Ik maak gebruik van Windows XP Pro, en ik ben gek op sneltoetsen, nu is mijn vraag, bestaat er een programmatje waarmee je alle sneltoetsten van XP kan instellen of veranderen?

Ideen?

Gr,
Robbert :)

PS: Niet aankomen met het gezeur gebruik de search of google, heb ik al vele malen gebruikt :O

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 17:04:
PS: Niet aankomen met het gezeur gebruik de search of google, heb ik al vele malen gebruikt :O
Gebruik de search of google :)

LuCaS in "sneltoetsen?!?!??"

Verwijderd

Topicstarter
Dat is niet echt wat ik bedoel, ik had dat al gevonden, alleen ik zoek echt een programmatje wat het kan, iemand ideeen?

Gr,
Robbert

PS: Toch bedankt ;)

• Mike Jarod
  • Niet online
Geef eens een voorbeeld van wat je wilt dan?

edit: CTRL+ALT+jouwtoets is in jouw ogen blijkbaar geen sneltoets.

[ Voor 45% gewijzigd door Mike Jarod op 22-12-2003 17:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 22 december 2003 @ 17:19:
Geef eens een voorbeeld van wat je wilt dan?
Bijv. op het toetsenbord een paar toetsen instellen voor geluid, of het automatisch opstarten van programmatjes.

Snappie?

Bedankt voor jullie hulp >:)

• Mike Jarod
  • Niet online
Nee ik snapnie :)

Automatisch opstarten van programmaatjes kan met CTRL+ALT+jouwtoets, dus blijkbaar bedoel je iets anders :)

edit: evt nogmaals: gebruik de search of google :) :

Verwijderd in "windowstoets + E : powerdesk ipv Explore..."

[ Voor 40% gewijzigd door Mike Jarod op 22-12-2003 17:30 ]

Verwijderd

Ik heb zelf wel een prog daarvoor...het is daarentegen van Turbo Media en is bedoeld voor dit type toetsenbord. Heb jij een standaard plankje of een van een bepaald merk? Ik denk dat je vandaaruit moet zoeken, want die programma's bestaan er wel degelijk. Misschien moet je eens op tucows.com rondneuzen...daar zijn ze vast wel te vinden.

edit:
ik gok dat je je eigen "sneltoetsen" wilt instellen om bijv. WinAmp op te starten, PC afsluiten met één simpele druk?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 17:28 ]

Verwijderd

daar zit meestal een progje voor bij je toetsenbord, en je kunt niet bijvoorbeeld F12 instellen want dat zijn standaart toesten van windows, je kunt alleen de extra toetsen op je tobo instellen, maar dat gebeurd meestal met software dat bij je tobo zit.

Verwijderd

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 22 december 2003 @ 17:24:
Nee ik snapnie :)

Automatisch opstarten van programmaatjes kan met CTRL+ALT+jouwtoets, dus blijkbaar bedoel je iets anders :)
Leg eens uit hoe dat dan kan?

• Mike Jarod
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 17:28:
Leg eens uit hoe dat dan kan?
Dat staat netjes in het eerste linkje dat ik je gaf :/

Druk eens rechtermuisknop>eigenschappen op een snelkoppeling/programma ... :)

Zie ook de edit uit m'n vorige post.

[ Voor 15% gewijzigd door Mike Jarod op 22-12-2003 17:41 ]

Verwijderd

Een beetje een late reactie maar log nu voor het eerst in op GoT.

Wij hebben een mooi programmatje (Ergokeys) gemaakt waarmee je zelf sneltoetsen kunt aanmaken. Programma's opstarten, veelgebruikte documenten opvragen, pc bedienen (winAMP), etc. Het slimme is dat het programma "kijkt" welke sneltoetsen al in gebruik zijn.

te downloaden om www.ergobar.nl => ergokeys (30 dagen trail)

Succes! :9

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

offtopic:
Reclame maken is iets wat volgens mij niet mag... ;)

Als ik de TS goed begrijp wil hij een programma dat alle sneltoetsen in gebruik in een overzicht laat zien en waarvandaan hij ze ook kan toekennen? Leg ik het zo goed uit?

Ik heb jaren idd ctrl+alt+iets anders gebruikt voor Word, Excel enz., maar je moest altijd goed onthouden welke sneltoetsen in gebruik waren... ik herken dus de behoefte.

Een programma ken ik echter niet (freeware dan hè :P )

[ Voor 77% gewijzigd door Motrax op 12-07-2004 13:47 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 13:41:
Een beetje een late reactie maar log nu voor het eerst in op GoT.

Wij hebben een mooi programmatje (Ergokeys) gemaakt waarmee je zelf sneltoetsen kunt aanmaken. Programma's opstarten, veelgebruikte documenten opvragen, pc bedienen (winAMP), etc. Het slimme is dat het programma "kijkt" welke sneltoetsen al in gebruik zijn.

te downloaden om www.ergobar.nl => ergokeys (30 dagen trail)

Succes! :9
Als ik dat programma zo zie, doet dit precies hetzelfde als WinKey. Maar daarentegen is WinKey freeware.

Signature

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

pastapappie.NET schreef op 12 juli 2004 @ 13:47:
[...]

Als ik dat programma zo zie, doet dit precies hetzelfde als WinKey. Maar daarentegen is WinKey freeware.
Ziet er goed uit... _/-\o_

Overigens lees ik wel het volgende:
"MUST not leave downloaded file in same folder as program"
Really liked this utility. Put myself in Thumbs Down to counter other reviews about persistent pop-ups. I had the same problem until I removed the downloaded exe from the folder where I placed the extracted files. Once I moved it, everything worked fine and voila! no more popups for self-extraction. Too bad someone didn't mention it in a "readme" file somewhere. Oh well, I figured it out- seems like these other naysayers could have too.

Even om in de gaten te houden.

En nog wat vermeldingen op de site over problemen, dus back-up lijkt me niet helemaal onvoorzichtig (altijd doen :P )

Edit
Reactie op hieronder...
Dank u voor uw lieflijke woorden...
Ik wil wel even benadrukken dat ik niet de eerste was met een reactie op dit oude topic.
Verder zag ik ook pas veel later dat het een oud topic was :X
Verder is er nu wel een oplossing gekomen, misschien niet voor de TS, maar wel voor andere mensen (o.a. ik). Dus noem het niet spammen en geef mij niet de schuld ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Motrax op 12-07-2004 14:14 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 11:59

Just_I

What did you just say?

Je kan natuurlijk ook gewoon een multimedia tobootje aanschaffen en dan daarmee werken. Daar kan je, bij mijn tobo tenminste, zelf softwarematig een actie instellen.

Daarnaast vind ik het eigenlijk niet echt een zinvolle kick en daarnaast ga je ook nog eens spammen.

[ Voor 25% gewijzigd door Just_I op 12-07-2004 14:06 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Mjah - dit is inderdaad niet de bedoeling :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.