Toon posts:

Outlook.pst sharen in w2k omgeving

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben al een tijdje bezig om een goed programma, makkelijk te vinden waarmee ik de outlook.pst kan sharen over het netwerk zodat iedereen dezelfde contacten en emails kan gebruiken.

Er draait een server met windows 2000 server, en de clients zijn allemaal windows 2000 pro. (1 server, 5 clients). Alle benodigde services zijn geinstalleerd die ik nodig heb.

Geprobeerd heb ik: Public outlook, Visnetic Mailserver (kan geen adressen boek geimporteerd worden), pst outlook share, en nog een paar waar ik de naam van kwijt ben.

Nou is het dus niet nodig om een exchange server te gaan draaien voor 5 gebruikers. (vindt ik).

Nou werkt er gewoon niets lekker. public outlook was het beste leek het maar geeft zomaar login problemen. ene keer werkt hij wel andere keer niet. ik weet zeker dat ik tci/ip en dcom goed heb geinstalleerd. (verseisten van public outlook)

ik zou graag een oplossing zien/horen.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Vanaf Outlook '98 zit het sharen van folders al standaard in het pakket.
Share je Contacts folder (gaat via mail) en mieter al die 3rd party zooi d'r uit.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Brahiewahiewa schreef op 22 december 2003 @ 19:22:
Vanaf Outlook '98 zit het sharen van folders al standaard in het pakket.
Share je Contacts folder (gaat via mail) en mieter al die 3rd party zooi d'r uit.
mja, praktijkervaring ermee? ik wel... is vaak een drama,

www.outlookstore.nl ook geprobeerd?

A wise man's life is based around fuck you

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Outlook eist het volledige alleen lees- en schijfrecht op een .PST file.
Als pietje dus een file opent in Outlook, kan marietje deze niet nog een keer.

Ook kun je een .PST file niet als read-only openen.
Ik dacht dat het in Office XP beter ging, maar weet niet zeker.

Persoonlijk zou ik me niet branden aan een hobby-bob oplossing als deze.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Koffie schreef op 22 december 2003 @ 20:10:
Outlook eist het volledige alleen lees- en schijfrecht op een .PST file.
Als pietje dus een file opent in Outlook, kan marietje deze niet nog een keer.

Ook kun je een .PST file niet als read-only openen.
Ik dacht dat het in Office XP beter ging, maar weet niet zeker.

Persoonlijk zou ik me niet branden aan een hobby-bob oplossing als deze.
Dit klopt helemaal en het geldt ook voor Office XP.
Een pst-file kán niet als read-only geopend worden, simpel vanwege het feit, dat het een archief-functie heeft en er zaken moeten worden kunnen toegevoegd cq verwijderd.

Je krijgt zelfs een foutmelding als er een pst-file als read-only staat, waarna Outlook afsluit.

Je kunt een pst-file wel op een netwerkshare zetten, zodat iedereen erbij kan, maar dan wordt het hetzelfde behandeld als een gewoon word- of excel-document.
Zodra een tweede persoon het opent, is het alleen-lezen, ergo -> foutmelding :/

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

zwelgje schreef op 22 december 2003 @ 19:47:
[...]mja, praktijkervaring ermee? ik wel... is vaak een drama,
[...]
Nee, nooit echt mee gewerkt, moet ik toegeven.
Al snel besloten dat de hoeveelheid werkt die 't kost om het goed aan de praat te krijgen niet opweegt tegen de prijs van een Exchange server licentie

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
Reken maar uit: 10 uur kloten a 35 euro per uur (dan ben je als professional nog goedkoop) = 350 euro.
Exchange + Windows 2003 (als zijne Small Business server met 5 CAL) kost je iets van maximaal 500 euro. Bespaard je een hoop gekloot en je bent gelijk handig bezig met het oog op eventuele uitbreidingen later.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reacties.

Ik ben dus idd al een tijdje bezi om dit goed werkend te krijgen. Het is voor een klein bedrijf, en om nou exchange server/small business server te gaan draaien? is dat niet een beetje "over the top" en idd wat jullie zeggen is waar! ik heb dus al geprobeerd outlook.pst (gegevensbestand) te sharen (gewoon op server zetten etc.) en active directory, maar mag niet helpen. Nou leek public outlook de oplossing, maar je komt niet van de standaard outlook folder af :? dus als er iemand inlogt en die verstuurt een mailtje, blijft het mailtje gewoon lokaal staan terwijl je "public outlook" als standaard heb staan.

en het is de bedoeling dat: iemand wordt toegevoegd aan het adressen boek, een mailtje ontvangen, verstuurd wordt etc etc dat dat allemaal in de gesharede outlook.pst komt (binnenhalen is geen probleem)
dat heb ik geregeld door op de server outlook 2002 (van office XP) gewoon constant te laten draaien en om de 10 minuten mail te laten checken, dan wordt bij elke mail het outlook.pst file geupdate, dat werkt alleen ik moet helemaal van dat lokale gedoe af, ik heb ookal gekeken of ik in outlook express de "gegevens bestanden" kon sharen maar die zijn weer anders (.dbx als ik me niet vergis)

ik ga nu weer verder zoeken moet weer werken dus :)

Verwijderd

Topicstarter
schop

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Aan de ene kant is Exchange wel een beetje een "heftige" oplossing; aan de andere kant biedt het natuurlijk ook zeer mooie extra's. Je hebt meteen een strakke webmail, je kan alles met elkaar delen (handig hor, een mapje delen met collega's!), je kan een gezamenlijke agenda starten, namens andere zenden, gemeenschappelijke mailbox (info@), Out of Office replies etc etc en zo kan ik nog wel ff doorgaan :)

Het adressen gedeelte zou je eventueel kunnen oplossen met een LDAP server, maar met die mailtjes heb je echt een moeilijk probleem. Je zou met IMAP wat kunnen delen, maar ook dan krijg je de "Sent Items" lokaal.. Succes met je keuze!

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Kijk eens naar Opengroupware. Het is gratis, draait op een linuxdistro en kan met behulp van een software connector ook in combinatie met Outlook. Even knutselen voor je de boel lekker hebt draaien maar om met de €35,- van Erikje te rekenen (die voor de handigheid 10 uur knutselen vergelijkt met een cd in een doosje :?, blijkbaar heeft hij een zelfinstallerende versie van Small Business Server gevonden) kun je wel wat uurtjes klussen voor de installatiekosten van een Small Business Server!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
Je zou bijv. Mdaemon groupware kunnen draaien. Dit is echter wel minder mooi geïmplementeerd dan Exchange.

Ik persoonlijk vind Exchange ook voor 5 gebruikers, in sommige situaties, erg zinvol.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Small Business Server 2003 is een top oplossing voor bijzonder weinig geld. Als je er al heel wat uurtjes in hebt zitten had je inderdaad beter SBS2003 kunnen kopen.

Binnen enkele uurtjes opgezet, virusscanner installeren, users aanmaken, shares aanmaken en je kan aan de gang. E-Mail, en een redelijk beheerde omgeving waarmee je mailtjes kan laten sturen over de status van de server naar de beheerder.

Ik moet zeggen een top product voor een top prijs/kwaliteit verhouding!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 12:58
Wat je natuurlijk ook kunt overwegen is om naar iets als mailtraq te kijken.

www.mailtraq.com

Voor alleen mail/agenda is dat nog voordeliger dan SBS ;)

[ Voor 25% gewijzigd door aZuL2001 op 23-12-2003 22:22 ]

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1