Toon posts:

twee t.v. op video-out

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik op de t.v-out van mijn computer twee t.v. toestellen aansluiten?
is hier een S-VIDEO splitter voor?
ik ben in veel electronicazaken geweest maar men heeft hier niet van gehoord

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kunt een scartsplitter gebruiken, stuur je 1 signaal naartoe en je krijgt er 2 scart uitgangen voor terug. Je hebt wel verloopstekkertjes voor scart ---> svideo.

Totaal incl scart stekkertjes zal iets van 25-30 euro kosten, gok ik :)

[ Voor 19% gewijzigd door Grrrrrene op 22-12-2003 16:39 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 12:44

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Er bestaan s-video y-kabeltjes
Afbeeldingslocatie: http://www.connectworld.net/iecnet/images/jpeg/M1514.jpg

Ik heb die al meerdere keren zien hangen bij elektro-ketens.

Een mogelijk probleem kan wel zijn dat het signaal niet sterk genoeg is om in 2 gesplitst te worden, in dat geval heb je ook nog een versterktertje nodig en die kunnen best prijzig worden.

[ Voor 11% gewijzigd door The Bad Seed op 22-12-2003 16:41 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 19:02
Heeft 1 van je tv's ook een output :? Anders moet je die doorsluizen naar je 2e tv.
Ander mbv. een videorecorder. Ik heb ook bij de Gamma een splitter gezien voor de tv/radio signaal (precies dezelfde kabel). Gebruiken wij thuis ook voor een signaal naar de tv boven en een voor de tv beneden :) [edit] Ook met versterker :)

[ Voor 6% gewijzigd door SPee op 22-12-2003 16:44 ]

let the past be the past.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 12:44

The Bad Seed

Chaotic since 1983

SPee schreef op 22 december 2003 @ 16:43:
Heeft 1 van je tv's ook een output :? Anders moet je die doorsluizen naar je 2e tv.
Ander mbv. een videorecorder. Ik heb ook bij de Gamma een splitter gezien voor de tv/radio signaal (precies dezelfde kabel). Gebruiken wij thuis ook voor een signaal naar de tv boven en een voor de tv beneden :) [edit] Ook met versterker :)
s-video heeft 4 geleiders, de coax voor radio en tv heeft er maar 2 voor zover ik weet.

edit: ik lees net op een site dat een Apple ADB kabeltje dezelfde pinout heeft als s-video, dus misschien dat ze je in een pc/Apple winkel aan een splittertje daarvoor kunnen helpen.

[ Voor 17% gewijzigd door The Bad Seed op 22-12-2003 16:47 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
SPee schreef op 22 december 2003 @ 16:43:
op de eerste t.v. heb ik een scart met in en out en daarop een uitgang voor S-video en nog drie uitgangen voor tulip stkkertjes.
de s-video uitgang op de scart in de 1ste tv is vebonden met de tv.-out op de compuiter ik wil echter nog een t.v. aansluiten, hoe doe ik dit??

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat wordt je hier toch al op verschillende manieren uitgelegd? Zo'n S-Video splitter heb ik nog niet eerder gezien, maar als het bestaat lijkt me dat de goedkoopste manier (hoewel je dan geen geluid doorstuurt, maar dat is ook wel te splitsen). Scart splitters zijn wat beter verkrijgbaar, maar wel wat duurder. Voordeel is dat je alles in 1 kabel doorstuurt dan :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Ik heb er ook heel lang naar gezocht en mij is het uiteindelijk ook niet gelukt iets te vinden..... De een zei dat het wel bestond, terwijl de ander doodleuk vertelde dat het onmogelijk zou zijn....

Mocht je iets gevonden hebben, dan hoor ik het vaak!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Een flinke schop, maar dit topic is het meest van toepassing.

Ik heb een Media Center pc staan met een 19" TFT via DVI en een TV via S-Video. Nu wil ik mijn TV van de slaapkamer ook erop aansluiten, liefst met een gekloond beeld van de TV die nu al is aangesloten. Twee TV's op 1 S-Video poort dus.

Hierboven zie ik een plaatje van een S-Video splitter. Het probleem is nu dat de TV op de slaapkamer via een Marmitek Gigavideo setje aangesloten moet worden, welke alleen een composiet aansluiting heeft.

Ik zoek dus een kabeltje van S-Video naar S-Video en composiet. Bij een elektroboer in Eindhoven werd mij doodleuk verteld dat het onmogelijk is. In principe zou ik zeggen dat bovenstaand S-Video splittertje met aan 1 kant een verloopje naar composiet mogelijk is, al heb ik mijn twijfels.

Op internet vond ik wel een kabeltje van 9-pins mini-DIN naar S-Video en composiet:

Afbeeldingslocatie: http://www.mcsnet.nl/media/svideo9pins_svideotulp.jpg

Maar ik weet niet of ik die zomaar op mijn videokaart (Radeon X800 GTO) kan aansluiten. Sowieso loop ik natuurlijk het risico dat Windows of de hardware er niets meer van snapt als ik 2 schermen op 1 poort aansluit. Heb dit geintje al eens eerder geflikt op de onboard kaart (ATi Xpress 200) die zowel een composiet als een S-Video uitgang heeft. Dat werkte goed, totdat ik een reboot deed. Grote kans dat dit met een verloop hetzelfde is denk ik...

Is er iemand die een soortgelijke constructie werkend heeft, of zou weten hoe en waarmee ik dit het beste kan aansluiten?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

je hebt gewoon een eigen vraag, stel die gewoon in een nieuw topic en verwijs dan naar dit topic waar je het eea gevonden hebt. Anders gaat iedereen op de oude vraag door.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.